Lahjojen määrä

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja rittie » 25 Marras 2015, 22:07

Meiltä itseltämme lapset saavat kumpikin kaksi lahjaa, lisäksi ulkopuolelta lahjoja tulee isovanhemmilta ja kummeilta. Yhteensä saavat siis kumpikin kuusi, seitsemän lahjaa.

Mielestäni tämä on ihan riittävä määrä. Pieni ei tarvitsisi noinkaan montaa.. :roll: Kunhan kasvavat, voi lahjojen määrä pysyä suhteellisen vakiona, mutta arvo voi ehkä vähän kasvaa. Tytölle aina painotettu, että joulupukki ei tuo montaa isoa lahjaa samana vuonna. Tyttö tietää, että jos laittaa listaan kaksi isompaa toivetta, voi toinen näistä ehkä toteutua - välttämättä ei kumpikaan.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 25 Marras 2015, 22:16

Ei se lahjojen määrä tee joulua vaan yhdessä olo :hali: :laav:

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja athella » 25 Joulu 2015, 19:35

Täytyy myöntää, että katselin eilen kauhulla sitä lahjakasaa, mikä esikoisen eteen koostui. Hetken jo mietin, että ei noin paljoa tarvitsisi olla. Meiltä tuli Mörön kanssa lapsille ehkä 4 tai 5 pakettia, loput olivat isovanhemmilta ja kummeilta. Kun niitä avattiin, niin mun olo muuttui kauhistuneesta helpottuneeksi. Esikoinen sai 4 lelua, loput olivat.vaatteita, ruokailuvälineutä ja kirjoja, ja kuopus sai 2 lelua. Meiltähän oli isovanhemmat kyselleet, että mitä pojille ja oltiin vähän jotain suuntaa antavaa toivottu. Ei mua siis haittaa jos on paljon lahjoja, jos niistä paljastuu myös jotain hyödyllistä (lasken myös kirjat näihin hyödyllisiin lahjoihin), mieluummin enempi vaatteita ja kirjoja kuin leluja. :see:

Itse en tarvitse paljoa. Miehen kanssa hankitaan toisillemme muutama lahja ja vanhemmilta toivon aina seinäkalenteria ja sukkia. Anoppi on tainnut rauhoittua lahjojen kanssa. Mua nimittäin ihan ahdisti parina edellisenä jouluna kun sain anopilta yhtä monta lahjaa kuin omilta vanhemmiltani ja Möröltä yhteensä. Nyt taisi anopilta tulla yksi tai kaksi pakettia. Hyvä näin. :see:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 27 Joulu 2015, 00:47

Olin itse tosi yllättynyt lahjojen määrään, mitä oli meidän kuusemme alla. Kyllä tavaraa tuli ja paljon ja nimen omaan isoja lahjoja. Suurin osa ystäviltä tuli yllätyksenä, siskolta ne oli Brittituliaisia ja äitiltä käyttötavaraa. Onneksi kaikki tarvittava mahtuu matkalaukkuun :nam:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Unico » 28 Joulu 2015, 16:11

Meille tuli kohtuullisesti paketteja. Alkuun myös hirvitti. Lapset sai paljon yhteisiä paketteja ja askartelutarviketta. Pienemmän suosikki oli se mitä toivoi siivekäs yksisarvinen onneksi löysin. Isompi tykkäsi cd soittimesta missä mikrofonit ja sillä kuunnellaan satuja.

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Omppu » 28 Joulu 2015, 18:04

Meillä esikoinen sai kyllä nyt turhan paljon paketteja. Jouduin ohjaamaan avaamista, että avaisi toivomansa ensiksi ja sitten neiti jo unohti muut. Pari barbia vaatteineen ja ponia sekä siskon saama Frozen-auto siinä olisi ollut riittämiin, loput käytännössä aukaisin minä. Ensi vuonna saa taas muistutella ahkerasti, että mopo pysyisi lahjan antajilla käsissä. Nuorempi sai vähemmän jo toki siksikin, että lahjan antajina kunnostautuu anoppi, eikä hän nuorempaa muista, koska tämä ei hänen mielestään ole hänen lapsenlapsensa Itse sain toiveitani kuunnellen maltilla lahjoja, mutta osa niistäkin oli sellaisia, että lähtevät eteenpäin. Aikuisten värityskirjat eivät ole koskaan kolahtaneet, enkä ymmärrä miksi niitä sain kahdelta sellaiselta, joille olin asiasta aika monta kertaa maininnut.

Mutta huomattavasti parempi eli vähälahjaisempi vuosi kuin edellinen. Nämä lahjoihin käyttämättömät rahat on kiva laitella mm. Italian lomaan ja totuuden nimessä tein itselleni aleista pari tarvehankintaakin.

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 28 Joulu 2015, 22:16

Täytyy myöntää, että mua ei ole koskaan lahjojen suuri määrä haitannut :oops: Päinvastoin, mitä enemmän, sitä ihanampaa!
Vaikka mitään suuria toiveita tai odotuksia lahjojen suhteenn mulla ei olekaan. Eli ei haittaa, vaikka saisin vain jotain pientä. Silti ilahdun suuresti, jos lahjoja on paljon. :laav: Johtunee siitä, että saadaan aina kuitenkin hyviä lahjoja, hyvin harvoin mitään turhaa krääsää.
Lapset sai mielestäni ihan sopivasti lahjoja. Kolme pakettia vaatteita, pari kirjaa, palapeliä, kolme isompaa lelua ja muutaman pienemmän. Kaiken jaksoivat avata ja kaikista innostua ihan yhtä paljon. Ja kaikilla leikitty paljon. Itse sain neljä pakettia, mies kaksi ja saatiin muutama yhteinen.
Kaikenkaikkiaan oikein onnistunut joulu lahjojen suhteen.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 30 Joulu 2015, 15:23

Lapsille tuli perinteisesti paljon lahjoja, mutta kaikki on ollut mieluisia ja niillä on leikitty ahkeraan, että siinä suhteessa ei haittaa, mutta ehkä sitä lahjojen määrää voisi silti yrittää vielä rajata tulevina jouluina :lol:

Itsekin yllätyin suuresti, miten anopilta ei tänä vuonna krääsää ja turhaa tavaraa tullut.
Saatiin siis heiltä Moccamaster, Finlaysonin pussilakanasetit sekä sitten tuli sukkia molemmille, mies sai tuoksupakkauksen ja lehden mitkä siis valitsin kun ei anoppi noita olisi osannut ostaa. Itse sain vielä yöpaidan. Toki sitä suklaatakin saatiin. Itehän sain etukäteen jo lokakuussa anopilta joululahjaksi uuden puhelimen :see:

Avatar
Jouluruno
Tonttu
Tonttu
Viestit: 138
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 09:12

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Jouluruno » 02 Maalis 2016, 10:08

Sattuiko kukaan katsomaan maanantaina Marja Hintikka liveä? Siinä oli lopussa se tietovisa, joista yksi kysymys koski lasten joululahjojen määrää. Lapset saavat jouluisin keskimäärin 20-40 lahjaa per nenä! :shock: Itse veikkasin 20 mutta että jopa 40 niin huhheijaa! Tiedän ja myönnän, että omat lapset saavat todella paljon lapsia, mutta tiedän myös etteivät yhtä paljon kuin esimerkiksi ystäväperheeni lapset. Vaikka viime vuonna en itse tainnut hankkia lapsille kuin yhdet "isot" lahjat, niin kyllä mummot ja kummit sitten muisti lahjoilla erittäin hyvin. Jospa tänä jouluna koittaisi vaikka vähän vähentää... Vaikka sitten taas toisaalta kyllä ne lahjat kuuluvat lasten jouluun, mutta ehkä vähempikin riittäisi :jouulu:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 02 Maalis 2016, 12:23

No huh huh! Jopa tuo 20 kpl on myös minusta aivan liikaa :shock: Jaksaako tuollaista määrää edes avata saati sitten oikeasti ilahtua ja kiinnostua lahjoista. Olen huomannut, että jos menee vähänkin päälle 10 kpl niin lapset eivät jaksa niitä viimeisiä enää kunnolla avata. Itse ollaan nyt päädytty lasten ollessa siinä noin 10-vuotiaita, että annetaan muutama kiva lahja ja loput rahana. Saa sitten myöhemmin ostaa jotain kivaa (tai säästää rahat). Sukulaisilta ei meidän lapset ole koskaan saaneet lahjavuorta. Toisilta isovanhemmilta on tullut yksi paketti ja toisilta isovanhemmilta rahaa.

On se ehkä vähän niinkin, että jos totuttaa lapset isoihin lahjakasoihin ja joskus ei sitten enää olekaan varaa ostaa niin paljon lahjoja niin pettymys voi olla lapsilla aika kova.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa