Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 13 Loka 2013, 21:21

En ole varsinaisesti ostanut itselleni joululahjoja, vaikka joskus on ollut mielessä. Meillä ei ole koskaan oikeastaan sovittu etukäteen joululahjoista, kun kaikki tykkää yllätyksistä. Mä kyllä yritän tivata etukäteen lahjatoiveita, koska en tykkää ajatuksesta, että ostaisin jotain ihan hyödytöntä ja epäsopivaa.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 13 Loka 2013, 22:42

No joo,nytkin surffaan minitabletilla, jota sanoin etukäteen hankituksi joululahjaksi itselleni. Oonkai joskus nuorempana oikein paketoinutkin jonkin hankkimani oman lahjan,mutta nykyään se tuntuisi vähän hölmöltä.
Kovin "tilatusta" lahjoista en oikein tykkää, se jotenkin sotii koko lahjan antamisen ajatusta vastaan. Kiva jos annetaan edes vaihtoehtoja.

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja athella » 14 Loka 2013, 08:27

Olen minäkin paketoinut noita itselle hankittuja lahjoja eikä ole koskaan tuntunut yhtään hölmöltä. :mrgreen: Ainoa itselleni hankkima lahja, jota en paketoinut, oli punainen Mariskooli. Pelkäsin sen menevän rikki kun matkustin Ouluun muiden tavaroitteni kanssa. :kiirus:

hanska

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja hanska » 18 Loka 2013, 20:54

Meilläkään ei sovita tarkkaan mitä toiselle ostetaan lahjaks. Äiti yrittää yleensä kysellä jotain salamyhkäsesti mut jää joka kerta melkeen kiinni ja miehelle teen yleensä jonkun vähän pidemmän listan mistä voi sit valita mitä haluu ostaa mulle.
Ittelleni ostan yleensä joulukuussa jotain pientä kivaa mitä ei muuten tulis ostettuu, mut en kyllä ikinä paketoi niitä.

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 19 Loka 2013, 11:34

Aloituksen kysymyksen mukaisesti en itselleni joululahjoja osta niin, että saisin muualta rahan jolla sitten ostaisin itselleni jotain. Anopilta kyllä tulee aattona saatua muutaman lahjan lisäksi vielä vähän käteistäkin, että siten periaatteessa ehkä sitten kyllä kuitenkin...

Omalla rahalla ostan itselleni joululahjoja joka vuosi. Niitä en kyllä paketoi. Nämä lahjat ovat siis jotakuinkin aina vaatteita - uusi neule joulujuhliin tai uudet pyjamahousut aattoiltana puettavaksi. Saattavat ne olla vaikka korujakin tai jotain ihanaa hemmottelevaa kosmetiikkaa. Muina vuodenaikoina olen vähän pihinpuoleinen tällaisten ostossa, enkä osta ikinä mitään normaalihintaan, vaan etsin esim. vaatteeni kirppiksiltä, alerekeistä ja kangaskauppojen palalaareista, joista ostetuista kankaista sitten itse teen vaatteita. Joululahjaan itselleni kuitenkin panostan, onhan joulu lempijuhlani ja tietenkin olen ollut kilttinä :lol:

Avatar
Eneri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Eneri » 21 Loka 2013, 21:42

Pakko ostaa itse (yhteisillä rahoilla), sillä mies ei edes suoria vihjeitä ymmärrä.

Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 22 Loka 2013, 11:03

JoulunOdottaja kirjoitti:Ostan yleensä itelleni jotain sellasta joululahjaksi, mitä en normaalisti raaskisi ostaa, tänä vuonna ajattelin ostaa laukun, jota olen koko vuoden ihaillut, mutta en ole raaskinut ostaa :oo
Tarkennuksena vielä, että en paketoi itelleni lahjaa vaan otan sen saman tien käyttöön :see:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 12 Marras 2013, 17:51

Kyllä silloin tällöin tulee ostettua itselle joululahja/lahjoja jos en saa muita niitä ostamaan :mrgreen:
Tänä vuonna meinasin hommata ihan sisustusjuttuja itselleni/meille miehen kanssa joululahjaksi. Keittiöremppa tulossa, joten keittiöön jotain uutta ja kivaa :see:

Avatar
Sini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 31
Liittynyt: 27 Loka 2013, 21:28

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Sini » 13 Marras 2013, 11:52

Olen jo vuosia hommannut itselleni lahjan.
Ja kyllä, paketoin sen, kauniisti ja tunteella. :cool: Yleensä joku kirja, josta saan nauttia jouluyönä omassa rauhassa kun muut nukkuvat. :laav:

Nyt on puhelimen osto edessä ja se saa toimittaa joululahjan virkaa. Lukemattomia kirjojakin kun on kertynyt iso pino.

Avatar
Miiru
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Marras 2013, 16:54

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Miiru » 16 Marras 2013, 13:11

En ole ikinä varsinaisesti lahjaa ostanut itselleni. Muuten kyllä ostan mitä haluan (paitsi ehkä nyt kotihoidontuella ollessani, hehe).
Meidän perheessä on viime vuosina ollut ikävän paljon sellaista "kerro nyt mitä toivot joululahjaksi" -henkeä. Aion tänä vuonna olla vastaamatta yhteenkään uteluun. Vievät lahjasta kaiken idean, jos tavara on etukäteen "tilattu".

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa