Mitä pidät krääsänä?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 31
Liittynyt: 27 Loka 2013, 21:28

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Sini » 26 Loka 2015, 21:29

Lauralea kirjoitti:Esimerkiksi: lapsi toivoi barbien ken- nukkea, sai jonkin jäljitelmän.

Eli mun on pakko sanoa, että huonot jäljitelmät on krääsää.
Tämä on aihe, josta meinasinkin kirjottaa. Äitini loistaa näillä "sinne päin" -lahjoilla. Tuntuu olevan ihan sama, mitä toivot/vastaat kysyttäessä, sitä et saa, vaan kunhan asia on jotain läheltä liippaavaa. Ja yleensä juurikin joku kopio/halpistuote.

Itse ajattelen, että jos ei ole varaa siihen mitä toivotaan, ollaan sitten ilman ja vaikka säästetään niin kauan kuin varaa on. Tai hommataan kimppalahja. Tai ollaan ilman.

En halua pattereilla toimivaa valollista, lasista hedelmäkulhoa, en intiaanibarbijäljitelmää(aikuisena, kun tykkään inkkareista), en laskettelulaseja kun haluan uuden lumilaudan.

Kirjat ja kynttilät taas eivät koskaan ole miulle krääsää.
Krääsä on jotain tarpeetonta, kunhan vaan on jotain -lahjoja, ilman ajatusta hankittuja. Ennemmin olen ilman. Ja nykyisin jo ilman tunnontuskia laitan lahjat kiertoon/poistoon. :hei:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 27 Loka 2015, 12:22

Mä kans inhoan yli kaiken näitä mukeja, joita esim. anoppi antaa lahjaksi. Meillä kun mukeja on muutenkin riittävästi ja semmoisia mistä itse tykätään. Kaikki nämä huumorimukit ym. olen jo vuosia sitten laittanut kaapeista kiertoon enkä huoli yhtään tuommoista tähän taloon!

Toinen ihmetyksen aihe oli pari joulua sitten anopilta myös, että antoi joululahjaksi kansanedustajan kuvalla varustetun tulitikkurasian kynttilän mukana :shock:

Ja ylipäätään kaikki astiat, kipot ym. jotka anoppi on jostain arpajaisista voittanut, niin antaa ne sitten joululahjaksi meille :bum: Nää lähtee ihan surutta meiltä aina joulun jälkeen kiertoon. Ja muutenkaan anoppi ei meidän tai siis minun makua astioiden suhteen tiedä, niin ostaa just sitten niitä, mistä se itse tykkää.

Ja itsekään en tykkää lapsille mitään kopio merkkejä ostaa, kun ei ne kestä ja ovat huonoa laatua.
Tämäkin tuli viime vuonna todettua, kun anoppi oli esikoiselle ostanut ihan ihme lego- kopio merkkisen koottavan jutun. Noi osat ei pysy toisissaan kiinni ja irtoileevat koko ajan.

Sitten jos lahjaksi pyytää just jonkun tietyn merkkisen paistinpannun tai jonkun muun mille olisi käyttöä, niin ostetaan se halppisversio, kun ei raaskittu ostaa sitä kympin kalliimpaa tuotetta ja sitten kylkiäiseksi ostetaan kaikkea muuta turhaa tavaraa monen kympin edestä.
Tämäkin tuli todettua kahvinkeittimen kanssa. Pyydettiin anopilta lahjaksi kunnollista keitintä eikä siis mitään muuta toivottu. Saatiin se kympin keitin joka on ollut ihan alusta alkaen täysi susi.

Just näitten takia yleensä kysyn lahjansaajilta, mitä ne toivoo, niin ei tule sitten niitä ylilyöntejä tai tule sitten ostettua semmoista mistä ne ei ehkä tykkää.
Samoiten anoppi kysyy aina mitä toivotaan mutta ikinä se ei sitten sitä osta sitä mitä ollaan toivottu, vaan niitä korvikemerkkejä ja kaikkea muuta krääsää siihen mukaan.

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja athella » 27 Loka 2015, 13:13

Kunpa se anoppi edes joskus kysyisi, että mitä toivon. :roll: Tai, kyllä hän on muutaman kerran mieheltä kysynyt, että mitä toivon. Ja sitten ostaa sen mitä toivon. Ja siihen päälle sitä ja tätä ja tuota (joskus kyllä osuu oikeaan, Hellapoliisin leivontakirja oli oikein mieluinen lahja). Usein mukana on kosmetiikkaa, jota en edes hirveästi käytä. Sanoinkin nyt miehelle, että jos äitinsä kyselee mun lahjatoiveita, niin kosmetiikkaa en tarvitse. Sisältää kaikki meikeistä saippuoihin.

Avatar
Jouluruno
Tonttu
Tonttu
Viestit: 138
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 09:12

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Jouluruno » 27 Loka 2015, 15:01

Hauska ketju!
Minulle henk.koht. krääsää olisi korut. En käytä muita koruja kuin kihla- ja vihkisormuksia eli kaikenlaiset muut olivatpa ne sitten ranne/kaula/korva/asuste jne koruja, niin ovat krääsää.

Lapsille hankitut halpislelut. Näitä aina välillä tulee kun lahjojen ostajia on paljon, niin osasta paketeista paljastuu välillä jotain muovihärpäkkeitä mitkä on vaan laatikoiden täytteenä.

Lisäksi inhoan koriste-esineitä, olivatpa ne sitten oikeestaan millaisia tahansa. Samaan kategoriaan kuuluu myös kaikki sisustusjutut. Kynttiläkippoja on joskus tullut lahjaksi ja aika vähälle käytölle jääneet.

Irtotee. Juodaan kyllä paljon teetä, mutta ihan rahvaanomaisesti pussista. Kaikki irtoteet ovat jääneet vaan kuivumaan kaappiin ja ajan myötä heitetty menemään.

Ifolorin kuvajutut. Oikeesti, ihan kauheita :oo Ja tarkoitan siis nyt näitä hiirimattoja, mukeja, keittiöessuja jamitänäitänyton. Perus valokuvat ja kalenterit on eri asia.

Kirjat. Luen kyllä, mutta mieluiten lainaan kirjastosta kuin otan hyllyjen täytettä kotiini.

Pari kertaa ollaan saatu mieheni kanssa "hienoja skumppalaseja" lahjoiksi. Kummallakaan kerralla lasit eivat miellyttäneet silmää ja jäivät täysin käyttämättä. Aikansa ne kaapissa olivat, kunnes hups vaan "vahingossa" rikoin ne. :mrgreen:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 05 Marras 2015, 20:18

....................................

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 05 Marras 2015, 21:18

Voih, minusta noi "silmättömät" tontut on söpöjä ja hellyttäviä :jouulu:
Tulee aina mieleen että noi tontut on touhottanut nyt kyllä aivan liikaa ja lakki on valahtanut silmille :lol:

Avatar
kickstartmyheart
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Syys 2015, 23:46

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja kickstartmyheart » 06 Marras 2015, 00:22

tonttu76 kirjoitti:Voih, minusta noi "silmättömät" tontut on söpöjä ja hellyttäviä :jouulu:
Tulee aina mieleen että noi tontut on touhottanut nyt kyllä aivan liikaa ja lakki on valahtanut silmille :lol:
Minäkin pidän niistä! Omistankin yhden sellaisen. Ne ovat mielestäni sympaattisia, jotenkin ihanan mietteliään näköisiä :laav:

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Omppu » 06 Marras 2015, 09:02

Ja muistakaahan tämän(kin) vuoden Älä osta mitään päivä 27.11, jonka teema on Kestävä joulu (krääsätön). Toivottavasti tämä taas herättäisi ajatuksia joulun kulutusjuhlan suhteen....

Meillä mummo jo soitti, että haluaa ostaa _ensimmäiset_ :shock: joululahjat ennen meidän Saksaan lähtöä (3.12), että, mitä toivomme. Voi elämä sentään.....Miten olisi lahjaton joulu???

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 06 Marras 2015, 09:24

.........................................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 06 Marras 2015, 11:21

Meilläkin on pari noita pehmeitä tonttuja! Saatiin ne ilmaiseksi Cittarin Jouluparaatista muutama vuosi sitten. Minusta ne ovat ihan ok ja laitan ne jouluna esille.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa