Mitä pidät krääsänä?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 20 Loka 2015, 12:45

Täällä on hyviä esimerkkejä paljon, mutta lisään vielä yhden. Meillä lapset saa paljon "kopio" tuotteita. Esimerkiksi: lapsi toivoi barbien ken- nukkea, sai jonkin jäljitelmän. Ei siinä mitään, joskus jäljitelmät on hyviä, mutta yleensä ne hajoaa nopeasti. Tämäkin ken-nukke kuuluu jälkimmäiseen ryhmään, raajat pyörii miten sattuu eivätkä pysy mitenkään paikallaan. Kädet eivät mene lähellekään kylkiä ja lasta turhauttaa, kun nukke kumartelee vähän väliä.

Eli mun on pakko sanoa, että huonot jäljitelmät on krääsää.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 20 Loka 2015, 13:35

................................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 21 Loka 2015, 09:12

kuusipuu kirjoitti:
Jäljitelmät kaiken kaikkiaan ovat ihan nounou joka asiassa.
Jollei aitoa, niin ei sitten mitään. :peukku:
Samaa mieltä! Aidot, laadukkaat tuotteet eivät mielestäni ole krääsää (ehkä turhia, ylimääräisiä tavaroita toki) mutta jäljiltelmät ja halpistuotteet ovat krääsää. :roll:

Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 25 Loka 2015, 15:32

Minulle krääsää ovat huumorimukit ja helposti hajoavat pienet lasten lelut. Muuta en keksi. Meillä lahjotaan lähipiirissä ilmeisen hyvillä lahjoilla ja sen verran maltillisesti, että krääsää ei ole tullut ainakaan kiusaksi asti. Nykyään ihmisillä on jo niin paljon kaikkea ja monilla vielä hyvin tarkka maku siitä, että millaista tavaraa kotiinsa haluavat, että olen itse katsonut parhaaksi antaa lahjaksi jotain toivottua, syötävää, juotavaa, lahjakortin tai kukan. Monesti en anna yhtään mitään. Se on ehkä vähän moukkamaista, mutta silloin ei kenenkään nurkkiin kerry ainakaan minun antamaa krääsää.

Ja vielä niistä huumorimukeista, meillä on muutama sellainen. Mies käyttää niitä kahvimukeina, joten ei kai nekään sitten ole krääsää. Ja lasten krääsä on taas ihan oma juttunsa. Minun lapseni ainakin suorastaan rakastavat sitä.
Yhden krääsä on toiselle ihan mieleinen lahja.

Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja katinka » 25 Loka 2015, 19:41

Kai se on heikkolaatuinen tavara jolle ei oo käyttöö. Sellanen turhake. Sellanen kai on krääsä mulle.

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Iip » 25 Loka 2015, 19:41

Viime jouluinen krääsälahja, joka on edelleen paketissaan kun ei olla saatu aikaiseksi myydä/antaa pois (jos se nyt kellekään kelpaisi edes): suklaasuihkulähde. :bum: Siis tällainen: http://www.alphageek.fi/suklaasuihkulahde.html

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja athella » 26 Loka 2015, 13:00

Muistan jostain tooooooodella monen vuoden takaa (olin vielä peruskoulussa, en muista olinko ala- vai yläasteella) kun kaveri kertoi saaneensa jonkun cd:n lahjaksi. Ei siinä mitään, mutta se levy oli poltettu. Hän oli aivan mielissään, että älyttömän hyvä idea ostaa itselle levy ja polttaa se lahjaksi, jos tietää jonkun tutun pitävän siitä myös. :oo Mun mielestä krääsää on siis kaikenlaiset kopiot.

Olen myös sitä mieltä, että koriste-esineet menevät helposti sinne krääsä-kategoriaan ellei ole 100% varma, että lahjan saaja pitää tuollaisista esineistä. Vaatteita en nyt varsinaisesti luokittele krääsäksi, mutta oma maku on kuitenkin sellainen etten läheskään koskaan ole pitänyt lahjaksi saamistani vaatteista. Vähän sama suhtautuminen mulla on kosmetiikan suhteen. Sitä tulee aina liikaa plus kun itse haluaisi suosia eläinkokeetonta, niin sitten saa jonkun Lumenen risparin tai muuta... :roll:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 26 Loka 2015, 13:12

Iip kirjoitti:Viime jouluinen krääsälahja, joka on edelleen paketissaan kun ei olla saatu aikaiseksi myydä/antaa pois (jos se nyt kellekään kelpaisi edes): suklaasuihkulähde. :bum: Siis tällainen: http://www.alphageek.fi/suklaasuihkulahde.html
Tuollaisia näkee, isommassa mittakaavassa vain, etelän lomakohteiden all inclusive-hotelleissa :-P Lapset tykkää! Eli meille kyllä kelpaisi :roll:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 26 Loka 2015, 13:56

Minusta krääsää ovat kaikki sellaiset millä ei ole käytännöllistä arvoa. On sitten olemassa parempaa ja huonompaa krääsää, heikkolaatuiset jutut osuu tietysti tuohon jälkimmäiseen. On mulla myös paljon sellaista krääsää josta tykkään.

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Iip » 26 Loka 2015, 14:39

Konvehti kirjoitti:
Iip kirjoitti:Viime jouluinen krääsälahja, joka on edelleen paketissaan kun ei olla saatu aikaiseksi myydä/antaa pois (jos se nyt kellekään kelpaisi edes): suklaasuihkulähde. :bum: Siis tällainen: http://www.alphageek.fi/suklaasuihkulahde.html
Tuollaisia näkee, isommassa mittakaavassa vain, etelän lomakohteiden all inclusive-hotelleissa :-P Lapset tykkää! Eli meille kyllä kelpaisi :roll:
Toisen roska on toisen aarre, vai miten sitä sanotaankaan. :mrgreen: Jos tosissaan kelpaa niin laita yksäriä, voin lähettää postikulujen hinnalla, turhaan se meidän kaapissa lojuu.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa