Mitä pidät krääsänä?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja katinka » 06 Marras 2015, 16:09

Nenätontut on hellyyttäviä. Mie kun pelekään tonttuloiheen silmii,tarkka katse,tarkka katse. Ja noist umilukoista mie tykkään. Mulla vaan ei oo valkosii sukkii. Pitänee ostaa ja täyttää vaikka ohralla. Kotimaisuutta kunniaan.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 06 Marras 2015, 18:13

....................................

Avatar
kickstartmyheart
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Syys 2015, 23:46

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja kickstartmyheart » 06 Marras 2015, 18:29

kuusipuu kirjoitti:
katinka kirjoitti:Nenätontut on hellyyttäviä. Mie kun pelekään tonttuloiheen silmii,tarkka katse,tarkka katse.
"Joka ei uskalla silmiin katsoa, on epärehellinen." Näinhän se sanonta sanoo, ja tähän mie uskon.
Tontuilla täytyy ehdottomasti näkyä silmät, eiväthän ne muuten voi ympäristöään tarkkailla.
Lapsetkaan tuommosiin hattu silmillä oleviin tonttuihin usko!
Mutta eikös nuo tontut ole hieman eri lajia tavallisten joulutonttujen kanssa. Tänään näin niitä myytävän "peikkotonttuina". Eli ehkä ne ovat vaikka metsän kätköistä tupsahtaneita, vanhoja tonttuja, jotka eivät ikiaikaisen viisautensa vuoksi tarvitse suoraa näkökontaktia ympäröivään maailmaan :peukku:

-Mirka-
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 684
Liittynyt: 29 Marras 2009, 12:34

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja -Mirka- » 06 Marras 2015, 18:52

Mä myös pidän helposti hajoavat tuotteet krääsänä. Mutta sitten on paljon asioita joita en itse lahjaksi haluaisi, koska koen ne itselleni tarpeettomaksi.

Ja tuohon tonttuasiaan, mun mielestä ne tonttulakki silmillä olevat tontut on suloisia. Ihan samalla tavalla lapset voi uskoa niihin kuin muihinkin tonttuihin, miksei voisi? Ja tänä vuonna näin ekan kerran kuvia noista riisi-sukka lumiukoista ja tykkään myös niistä. En pakosta itselleni halua, mutta suloisia ovat :)

Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja katinka » 06 Marras 2015, 20:10

Kiitos. Hei.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 06 Marras 2015, 20:39

Vaikka ei pahaa tarkoittaisikaan, pidetään keskustelu sellaisena ettei loukata toisia edes epäsuorasti. Jokaisella on oikeus pitää tai olla pitämättä mistä haluaa, mutta kaikkien kannattaa silti pohtia miltä oma kirjoitus saattaa vaikuttaa toisen silmin luettuna. Tämä kaikella rakkaudella kaikkia keskustelijoita kohtaan - edelleen jokaisen näkemys on silti tervetullut tänne, pidetään vaan yhdessä huolta että kaikilla on mukava keskustella täällä! :hali:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 06 Marras 2015, 21:49

....................................

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 06 Marras 2015, 22:20

En tiedä onko kukaan loukkaantunut, mutta niin ei nimenomaan pidäkään käydä täällä.

Esimerkiksi viittaukset toisten rehellisyyteen tms. voivat loukata vaikka kuinka itse ei pahaa tarkoittaisikaan, kun netissä ei voi edes tulkita elekieltä emmekä suurimmaksi osaksi tunne toisiamme. Vaikka se rajoittamiselta voikin tuntua, niin jo tämänkin kokoisen joukon kesken joudumme joskus sensuroimaan hiukan itseämme että kaikki voivat sivustoa käyttää iloisin mielin. Tämä edelleen kaikella ystävällisyydellä, sillä en usko että kukaan täällä palstalla kirjoittaa pahat mielessään. Siksi koen tärkeäksi puuttua asiaan, ettei yhdestäkään kärpäsestä pääse kasvamaan turhaan härkästä :hei:

Avatar
GrazyJaney
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Loka 2014, 11:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja GrazyJaney » 06 Marras 2015, 22:39

Mulle krääsä on mitä tahansa, mitä en ole toivonut. Vaikka ajatus on tärkein, niin ei silti ole kiva saada lahjaksi tavaraa, jonka laittaa sitten samantien kiertoon tai pahimmassa tapauksessa roskikseen. Vaikka lahja olisikin hinnaltaan arvokas, mutta jos se ei ole omaa makua, ei sillä mitään tee. Kaikki sisutukseen liittyvä on juuri pahinta. Olen aika tarkka millaisista asioista kotonani pidän.

Olemme tänä vuonna sopineet, että yhtään lahjaa ei vaihdeta, kaikki ollaan aikuisia. Anoppi on juuri maailman paras surkeimpien "lahjojen" antaja. Viime vuonna sain häneltä, selkeästi hänen vanhassa käsilaukussaa puoli käytettyä tavaraa esim. avattu hiuslakka, vanha hainhammas hiuspinni, avattu huulipuna jne... lista vain jatkuisi. Aivan kuin olisi hätäpäissään kerännyt vain jotain, että on jotakin mitä antaa. Tästä "lahjasta" tuli paha mieli, mitään en ollut pyytänyt, enkä myöskään vailla. Mieheni toi tämän "lahjan" minulle, koska makasin aaton pienessä kuumeessa kotona, enkä jaksanut lähteä sukuloimaan. Anoppi sitten soitteli päivän päästä ja ihmetteli, kun ei ole kiitosviestiä kuulunut. Mieheni selkeästi kyllä kertoi, että lahjaksi aika tökerö oli. Tästä tietysti anoppi suuttui...

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 06 Marras 2015, 22:54

Itse olen myös sitä mieltä että kaikki itselle turha on tosiaankin sitten turhaa, vaikka krääsä sanana itsessään tarkoittaa minulle huonolaatuista halpatavaraa eikä kunnollista ja käyttökelpoista tavaraa.

Makuni onkin sitten puolestaan melko tarkka joissain asioissa ja siksi minulle voi olla vaikea ostaa lahjaa. Toisaalta minut on kasvatettu siihen että kaikesta ollaan kiitollisia, joten olen kiitollinen kaikesta mutta tarpeen mukaan tavara lähtee kyllä kiertoon. Lahjan antaja on saanut iloa miettiessään ja antaessaan lahjan ja sen jälkeen kun olen lahjan vastaanottanut, siirtyy päätösoikeus minulle. Samaa toivon kaikilta heiltä jotka minulta lahjoja saavat, jos menen valinnassani metsään niin mitään ei kannata säilyttää/käyttää vain velvollisuudentunnosta :see:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa