Äidille

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tiinu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 77
Liittynyt: 13 Syys 2013, 16:33

Äidille

Viesti Kirjoittaja Tiinu » 25 Loka 2015, 19:28

Olin katsovinani, ettei erikseen ole keskustelua siitä, mitä äidille voisi hankkia joululahjaksi. Tuli aivan sellainen olo, että tyypillistä: se koko jouluhengenluoja jää ilman.

Luulen kuitenkin, että tämä palsta on loistava paikka kysyä, sillä äitejä palstalla on varmasti moneen lähtöön. Niinpä esitän vuosi vuodelta haastavamman kysymyksen: Mitä hankkia äidille?

Oma äitini on hieman päälle 50-vuotias kotihengetär, joka huolehtii aina kaikista muista. :laav: Äiti rakastaa käsitöitä ja leipomista, joten monenmoista leipomiseen ja käsitöihin liittyvää on tullut jo hankittua - siinä määrin, että äiti on parina vuonna jo aistinut, mitä tulevan pitää. Niinpä: mitä äidille, jolla on kaikkea?

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 25 Loka 2015, 19:37

..................................

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 25 Loka 2015, 23:00

Minä tilasin Äidilleni:
Pyjaman kiroileva siili teemalla (tykkää kiroilevasta siilistä :peukku:, niin kuin minäkin )
Fleecekerraston (lenkkeilee paljon)
Lämpimät käsineet ( kylmät kädet)

Avatar
Jouluorava
Tonttu
Tonttu
Viestit: 177
Liittynyt: 15 Loka 2014, 17:13
Paikkakunta: P-P

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Jouluorava » 26 Loka 2015, 00:27

Riippuu tietysti taas budjetista, mutta...

- lahjakortti kauneushoitolaan, vaikka intialaiseen päähierontaan
- Ainot
- laadukas huivi
- koru
- kukka / kukkakimppu
- pullo kuohuvaa tai jotain muuta hyvää viiniä
- lempisuklaata / karkkia
- lehtitilaus

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Katikki » 26 Loka 2015, 06:22

Mun äiti seurailee joulua pilvenreunalta, mutta itse aikuisten miesten äitinä tiedän että minusta olisi ihanaa viettää spessuaikaa lasteni kanssa! Siis äidin voisi kutsua kanssaan leffaan, pitsalle, teatteriin, kaupungille, risteilylle, kylpylään, kirjamessuille, konserttiin tai pitkälle kävelylle, sen mukaan mistä äiti tykkää ja mihin itsellä on varaa. Miellään sillai ettei äidin tarvitsisi välttämättä itse kokkailla, vaikka se ihan kivaa onkin että lapset tulee viikonloppuna äidin lihapatojen ääreen... :nam:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 26 Loka 2015, 12:50

Ostin äidilleni, taas kerran, toivomansa kirjan. Lisäksi ostan karkkia. Minä äitinä haluan myös kirjoja - niihin on ihana uppoutua iltaisin juuri ennen nukahtamista pitkän päivän jälkeen ja hieman hengähtää.

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Iip » 26 Loka 2015, 12:56

Kirjat, pyjama/yöpaita ja herkut on aika yleisiä ja hyviksi havaittuja lahjoja äidille.

Tänä vuonna äitini saa esiliinan, koska valitti juuri viime kuussa, ettei omista yhtäkään hyvää essua eikä kukaan hänelle sellaista osta. Väittäisin, että osuvimmat lahjat niin äidille kuin kaikille muillekin saa ostettua, kun kuuntelee suoraan tai rivien välistä ilmeneviä toiveita pitkin vuotta. :see:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 26 Loka 2015, 13:56

Iip, olen samaa mieltä kanssasi :hali:
Minä olen tehnyt kaikkien kohdalla sitä ja aina on ollut mieleinen lahja :peukku:
Viime vuonna ostin Äidille lämpimät ulkoiluhousut kun muutaman kerran ennen joulua sanoi että kun ei sellasia enää ole!
Kylläpä oli sit tyytyväinen kun sai ne :laav: Tuumasin vain että kyllä ne tontut toiveita kuuntelee :jee:

Avatar
Kiisa
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 12 Syys 2013, 11:47

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 27 Loka 2015, 09:56

Samaa mieltä, parhaat lahjat on iitä, jotka on bongattu rivien välistä kyseisen henkilön tarpeeseen. Sellaisia, että se saaja haluaisi, mutta ei välttämättä tulisi itse hankkineeksi.

Itse keksin tälle vuodelle omalle äidilleni näin loistolahjan. Äiti nimittäin ravaa paljon metsissä (mulloin kuin talvella) ja ruokkii kotipihassaankin lintuja ja hän on usein harmitellut sitä, kun ei omista kiikareita. Minähän nappasin idean heti korvan taa ja metsästän tällä hetkellä sopivia pikkukiikareita äidille.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 27 Loka 2015, 10:23

Kiisa kirjoitti:Samaa mieltä, parhaat lahjat on iitä, jotka on bongattu rivien välistä kyseisen henkilön tarpeeseen. Sellaisia, että se saaja haluaisi, mutta ei välttämättä tulisi itse hankkineeksi.

Itse keksin tälle vuodelle omalle äidilleni näin loistolahjan. Äiti nimittäin ravaa paljon metsissä (mulloin kuin talvella) ja ruokkii kotipihassaankin lintuja ja hän on usein harmitellut sitä, kun ei omista kiikareita. Minähän nappasin idean heti korvan taa ja metsästän tällä hetkellä sopivia pikkukiikareita äidille.
Vinkki: Ainakin XXL:ssä on kiikareita myynnissä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa