Äidille

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 12 Syys 2016, 12:12

Mun äiti on hankala lahjottava... Ensinnäkin sillä on älyttömästi tavaraa, mutta se just tykkää "hätväkkeistä". Pitää olla käytännöllistä, mutta silti voi menmä metsään... Vaatteista se tykkää lahjana (useimmiten), mutta ne jää helposti kaappiin roikkumaan. Ellei onnistu ostamaan jotain sopivan arkista... Huiveja ei juurikaan pidä, tai käsineitä. Yöpaitaa ei kuitenkaan halua.
Ihonhoitosettejä yms vierastaa, enkä korujenkaan suhteen ole oikein onnistunut löytämään sopivaa linjaa. Sitäpaitsi sillä on koruja vaikka kuinka paljon. Syötävää se ei halua...
Siis tosi monena vuonna on tullut huti. Ehkä onnistunein ostos oli paita ja farkut...
Kirja vois olla hyvä, mutta se aina ehtii hankkimaan ne lempparinsa uutuudet.
En siis ole vielä keksinyt tälle vuodelle hyvää ideaa.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 12 Syys 2016, 15:29

AdiraGee kirjoitti: Kirja vois olla hyvä, mutta se aina ehtii hankkimaan ne lempparinsa uutuudet.
En siis ole vielä keksinyt tälle vuodelle hyvää ideaa.
Me aina sovitaan äitini kanssa minkä kirjan ostan hänelle niin en sitten mene ostamaan sitä samaa kirjaa lahjaksi minkä on jo itse ostanut. Ja toisinpäin myös: sovitaan minkä kirjan hän ostaa minulle lahjaksi :see: Ei yllätystä, mutta toimii hyvin.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 19 Syys 2016, 08:29

Konvehti kirjoitti:
AdiraGee kirjoitti: Kirja vois olla hyvä, mutta se aina ehtii hankkimaan ne lempparinsa uutuudet.
En siis ole vielä keksinyt tälle vuodelle hyvää ideaa.
Me aina sovitaan äitini kanssa minkä kirjan ostan hänelle niin en sitten mene ostamaan sitä samaa kirjaa lahjaksi minkä on jo itse ostanut. Ja toisinpäin myös: sovitaan minkä kirjan hän ostaa minulle lahjaksi :see: Ei yllätystä, mutta toimii hyvin.
Joo, pitää varmasn tehdä noin.
Muistaakseni yhtenä vuonna kysyinkin, eikä silloin keksinyt mitään :P

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 27 Syys 2017, 19:05

Äitini kuuluu varmaan siihen harvinaiseen ryhmään, joka ei pidä leipomisesta eikä osaa kutoa. Hän kun ompelee mieluummin ompelukoneella. Pienenä muistan aina ostaneeni äitille lahjaksi Kermansavi nimisestä kaupasta erilaisia sinisiä kynttilöitä. Ei hän ole enää edes raaskinut polttaa niitä kun ne on niin hienoja. Parhaimmat on edelleen tallessa: ne ovat siniset ja niihin on maalattu kuutamoyö ja poroja.

Nykyään vähän kuulosteen äitin toiveita ja sen toivelahjan lisäksi keksin jotain ylläriä. Tänä vuonna toiveena oli koristekahvimylly ja helposti se löytyikin. Joskus hän on jotain kirjaa tai levyjä pyytänyt ja ne on aina ollut kanssa helppoja toteutettavia. Viime vuonna ihan yllättäen löysin sinisen, metallisen näköisen rikkasetin jota hän oli jo pidemmän aikaa kaivannut mökille. Äitini tykkää suomirock musiikista ja usein olen bändipaitoja hälle hankkinut tai livedvdeitä. Lp-levysoitinta hän on nyt himoinnut, mutta se saa odottaa mieluumin ensi kesän 60 vuotis juhlia. Äiti ei makeasta välitä, joten jos herkkua hälle annan niin se on mieluumin kalaa tai juustoja tai juurikin joulukahvia. Siitä äiti piti viimevuonna erityisen paljon. Tietty taulut/keräiltävät kupit ym. ovat myös mieleisiä. Seinäkalenterin hän joka vuosi toivoo, mutta sisko tulee sen varmasti ulkomailla asuessaan hankkimaan.

Veeamoo
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 694
Liittynyt: 14 Loka 2008, 20:43

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Veeamoo » 16 Loka 2017, 04:58

Konvehti kirjoitti:
12 Syys 2016, 15:29
AdiraGee kirjoitti: Kirja vois olla hyvä, mutta se aina ehtii hankkimaan ne lempparinsa uutuudet.
En siis ole vielä keksinyt tälle vuodelle hyvää ideaa.
Me aina sovitaan äitini kanssa minkä kirjan ostan hänelle niin en sitten mene ostamaan sitä samaa kirjaa lahjaksi minkä on jo itse ostanut. Ja toisinpäin myös: sovitaan minkä kirjan hän ostaa minulle lahjaksi :see: Ei yllätystä, mutta toimii hyvin.
Sama täällä, äipän kanssa aina sovitaan minkä kirjan ostan lahjaksi ettei sitten tule tuplia vaikka ei se kyllä kuulemma haittaisi :lol:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 13 Elo 2018, 17:19

Annoin äidilleni 60v. lahjaksi Lp-soittimen, joten tämän vuoden äidin joululahjat ovat kuunneltavia siihen soittimeen.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Katikki » 15 Elo 2018, 21:48

Voisko niille äideille antaa vaikka jonkun lahjakortin esim. konserttiin, leffaan, risteilylle tai johonkin johon menis itse sen kanssa yhdessä? Kun mulla ei sitä äitiä enää ole jonka kanssa niin mielelläni menisin jonnekin naisten juttuun yhdessä, ja toisaalta itsellä on neljä aikuista poikaa, joiden kanssa on tosi kiva käydä vaikka joululeffassa, pitsalla ym. Jos on rahan kanssa tiukkaa, niin voi etsiä jonkun ilmaiskonsertin, mennä sieneen yhdessä tai jotain muuta. Minä en kaipaa niinkään tavaralahjoja vaan yhteistä aikaa :inlaav: :laav:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 17 Elo 2018, 09:24

Oltiin jo sovittu äidin kanssa, että ostan joululahjaksi Ferranten uusimman romaanin, joka ilmestyy lokakuussa. Mutta kun kävi miten kävi (äiti menehtyi), jää tuo lahjakin antamatta :cry:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 22 Syys 2018, 11:44

..........................................

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 24 Marras 2020, 09:44

Nyt olis Bookbeatin lahjakortit black week -tarjouksessa.
Pitääpä vähän utsia tykkäisikö äiti kokeilla tuollaista :hmm:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa