Viime joulun turhin joululahjasi?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Viime joulun turhin joululahjasi?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 09 Maalis 2016, 09:13

Mikä oli viime jouluna saamistasi lahjoistasi se turhin? Vai oliko sellaista?

Tämä ketjun aihe tuli itselle mieleen, kun silmiin osui eilen illalla omasta toivomuksestani saamani aikuisten värityskirja. Olen värittänyt siitä joululomalla suunnilleen yhden kukan ja muuten kirja on täysin käyttämätön. Aikaa ja mielenkiintoa värittämiseen ei sitten vain ole löytynyt.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Viime joulun turhin joululahjasi?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 09 Maalis 2016, 18:46

En saanut yhtään turhaa lahjaa :laav:
Minä sain kaksi noita värityskirjoja ja molempia olen väritellyt, noissa aika menee todella rattoisasti :inlaav:

Avatar
Haney
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Elo 2008, 14:00
Paikkakunta: Jämsä

Re: Viime joulun turhin joululahjasi?

Viesti Kirjoittaja Haney » 25 Maalis 2016, 14:02

Mä sain vessaan sellasen seinätelineen hammasharjoille (ei mahdu sinne mihinkään ja lahjan antaja on käynyt meidän vessassa monia monia kertoja) ja "koneen" joka puristaa hammastahnatuubista hammastahnaa :roll:
Nuo nyt on varmasti ainoot turhat, muuta ei kyllä tule mieleen :)

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Viime joulun turhin joululahjasi?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 25 Maalis 2016, 15:14

.......................................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Viime joulun turhin joululahjasi?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Maalis 2016, 10:50

kuusipuu kirjoitti:En oikein ymmärrä, miksi vieraat, aikuiset ihmiset antavat toisilleen joululahjoja? Nehän niitä turhia, tarpeettomia lahjoja yleensä ovat.
Enkä tarkoita esim. puolisoiden toisilleen antamia lahjoja, he tuntevat toisensa sen verran hyvin, ettei hutilahjoja tule.
Ellei sitten toivo puolisolta harkitsemattomasti jotain turhaa :oops:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Viime joulun turhin joululahjasi?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 30 Maalis 2016, 11:00

.....................................

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Viime joulun turhin joululahjasi?

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 02 Heinä 2016, 21:39

Sain kirjan. Luen paljon, joten lahja oli sikäli oikein onnistunut, mutta kyseinen kirja.. no, en vain pystynyt lukemaan sitä. Se alkoi lapsen hyväksikäytöllä, ja jotenkin en vain pystynyt jatkamaan.

Mitä tähän lahjanosto politiikkaan tulee, niin mielestäni se on mukavaa. Toki ymmärrän niitäkin, joiden mielestä se on turhaa, ehkä jopa ahdistavaa. Jos joku, jonka kanssa vaihdamme lahjoja ilmoittaisi, että nyt riittää, niin se olisi mulle ihan ok.
Itse nyt vaan tykkään antaa lahjoja muille, toki niitä on mukava saadakin. Olen kiitollinen kaikesta mitä saan, oli se sitten villasukat, kirja tai vaikka pyykkiteline.

Sitä minäkään en ymmärrä, että jotkut vaan vuodesta toiseen ostaa niitä lahjoja koska on "pakko". Siitäkin huolimatta, että asia aiheuttaa stressiä, ahdistusta ja saa hermot piukalle. Sama pätee niinkin päin, että vuodesta toiseen kokee ärtymystä toisten ostamista lahjoista, joille ei löydy käyttöä. Näissä tilanteissa pitäisi osata ottaa asia puheeksi ja lopettaa touhu.

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Viime joulun turhin joululahjasi?

Viesti Kirjoittaja Wilma » 29 Heinä 2020, 22:08

Viime vuonna taisi olla eka joulu, jolloin en saanut mitään turhaa tai älytöntä krääsää lahjaksi :woohoo:

Mutta lapset sitten sai senkin edestä halpaa, muovista krääsälelua mummolta, jotka hajosi melkein heti käsiin tai ainakin saman illan aikana :bum:
Itse en siis ymmärrä, että pitää sitä halvinta aina olla ostamassa, mieluummin jättäisi ostamatta kokonaan tai sitten satsaa siihen vähän kalliimpaan ja jättää vaikka pari muuta lahjaa ostamatta.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Viime joulun turhin joululahjasi?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 30 Heinä 2020, 08:58

Joskus on tullut kirja joka ei ole tuntunut itsestä kovin kiinnostavalta, mutta muuten yleensä tosi kivoja juttuja. Saan lahjoja vain ihan lähipiiriltä, jotka paneutuu lahjojen valintaan tosissaan (hyvin joulukasvatettuja nää mun lapsukaiset :see: ). Vieraat joita tulee glögille joulun maissa tuovat yleensä joulukukan tai viinipullon, kumpikaan ei tuota mulle lainkaan ongelmaa :lol:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Viime joulun turhin joululahjasi?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 30 Heinä 2020, 09:10

Haney kirjoitti:
25 Maalis 2016, 14:02
Mä sain (...) "koneen" joka puristaa hammastahnatuubista hammastahnaa :roll:
Nuo nyt on varmasti ainoot turhat, muuta ei kyllä tule mieleen :)
Oi että! Mun lapsuuskodissa oli aikoinaan tuollainen, ja tiedätkö mitä, olen moneen kertaan ajatellut että se olisi kyllä kätevä! :D

Eihän ne lahjat aina osu. Olikohan se viime jouluna vai edellisenä kun sain keittokirjan lahjaksi. Sellainen perinteinen ja monipuolinen, ilman kuvia kuitenkin. Ei minulla kyllä ole mitään käyttöä sille. Tähän päälle 40-vuoden ikään ruuanlaittotaitoakin on jo kertynyt ainakin jonkin verran, vaikken minään virtuoosina itseäni pidäkään. Sitäpaitsi minulla on yksi erinomainen (aikoinaan ylppärilahjaksi saatu) keittokirja jota käytän, mutta pääosin ohjeet tulee katsottua netistä. Tätä lahjaa vähän ihmettelin. Enkä ole tainnut avata sitä kertaakaan.
Olen myös saanut aikuisten värityskirjan. En kyllä alkuun pitänyt sitä turhana, ajattelin että ihan hauska kokeilla, mutta ei se sitten iskenyt. Niin toki voi käydä monen muunkin ihan toivotunkin asian kanssa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa