Joululahjat 2018

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Katikki
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Joululahjat 2018

Viesti Kirjoittaja Katikki » 18 Elo 2018, 18:35

Mitä joululahjoja olet hankkinut tai tehnyt itse tämän vuoden pukinkonttiin?

Ostimme tänään ensimmäisen jouluahjan, lapsenlapselle kääritään pakettiin Mauri Kunnaksen kirja jonka saimme Citymarketin tarjouskorista kympillä! :lahja:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viesti:

Re: Joululahjat 2018

Viesti Kirjoittaja pipari » 27 Elo 2018, 21:50

Villasukkia ostin 4 paria tänään työkaverilta, ne kääritään pakettiin. Kummitytölle olen lego paketin ostanut. 😊
Hiljaa leiluu vitilumi maahan huurteiseen,
lailla lumen joulumieli saavu sydämeen.

Haney
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haney » 29 Elo 2018, 20:32

Mä en ole vielä ostanut, mutta päättänyt jo joitakin, ja katsonut mahdollisia ostopaikkojakin :see:
Ystävän pojalle (2v) Soiva joululaulukirja (soiva (lasten)laulukirja jo jokapäiväisessä käytössä).
Siskonpojalle (2v) Maaginen kirja: tiikerin suuri päivä (kovasivuinen interaktiivinen kirja, jossa mm. kirjassa olevaan oveen koputetaan ja kakun kynttilät puhalletaan).
Kummipojalle (4v) pieni lumikola (muuttivat juuri omakotitaloon, joten lumikolaa ei vielä ole).
Siskonpojalle (6v) Hevisaurus ja sapelihammaslääkäri (poika on suuri Hevisaurus-fani).

JapeTonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 30 Elo 2018, 13:35

Lahja suunnittelut on vielä ihan hakusessa. Ainoastaan avomiehen vanhemmille päätin tehdä molemmille piparikranssin, nämä kun ovat eronneet niin yhteinen ei käy. monena vuonna olenkin antanut heille jtoain ite tehtyä makeaa.
Haluaisin opetella tekemään jonkun käpykranssin, mutta saa nähä saanko sellaisen opeteltua tekemään. Sellaisen voin antaa äidille.
Muutenkin ajattelin tänä vuonna mennä mahollisimman edullisilla ja mahollisesti ite tehdyillä lahjoilla. Mietinkin että milloin viimeksi olen antanut villasukat lähimmilleni lahjaksi, pitäisiköhän tänä vuonna sellaiset kutoa? Tai :neulis: kaulahuivi, lapaset, säärystimet... Ainakin kaverieni lemmikeille (toisella kaksi koiraa, toisella kissa) ajattelin kutoa jonkun söpön lelun...
Pakkasyö on ja leiskuen pohja loimuja viskoo.. :talvi:

kaiserchief
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaiserchief » 31 Elo 2018, 09:29

Haney kirjoitti:
29 Elo 2018, 20:32
Mä en ole vielä ostanut, mutta päättänyt jo joitakin, ja katsonut mahdollisia ostopaikkojakin :see:
Ystävän pojalle (2v) Soiva joululaulukirja (soiva (lasten)laulukirja jo jokapäiväisessä käytössä).
Siskonpojalle (2v) Maaginen kirja: tiikerin suuri päivä (kovasivuinen interaktiivinen kirja, jossa mm. kirjassa olevaan oveen koputetaan ja kakun kynttilät puhalletaan).
2-vuotiaan äitinä nuo molemmat kirjat ovat meillä ihan suosikkeja! Hyvät valinnat.

Itse olen myös suunnitteluasteella. Siskolta tarkistin lasteen koot:saavat aina yhdet pehmeät paketit. Pidän silmät auki lastenvaatteiden alemyynneissä.

Kokeilin ensimmäistä kertaa tänä vuonna tehdä lakattoman lakkahilloa. Se olisi mennyt aikuisille yhdeksi ruokalahjaksi. Hillo meni pieleen, joten täytyy kehittää jotain muuta.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 31 Elo 2018, 09:41

kaiserchief kirjoitti:
31 Elo 2018, 09:29
Kokeilin ensimmäistä kertaa tänä vuonna tehdä lakattoman lakkahilloa. Se olisi mennyt aikuisille yhdeksi ruokalahjaksi. Hillo meni pieleen, joten täytyy kehittää jotain muuta.
Mitä on lakaton lakkahillo? :hmm: Tosin näin lehdessä munattoman munakkaan ohjeenkin. :roll:
En ymmärrä moisia.
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

HannaT
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HannaT » 31 Elo 2018, 15:48

Olisko porkkana-karviaishilloa? Itse ainakin olen tehnyt sitä valelakkahillon nimellä joskus kun meille vielä tuli karviaisia :)

kaiserchief
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaiserchief » 31 Elo 2018, 20:47

Lakattoman lakkahillo tehdään tosiaan karviaisista ja porkkanoista. Se kyllä tosiaan on vähän lakkahillon makuista. Itsellä maku oli hyvä, mutta koostumus meni mönkään.

Jouluruno
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jouluruno » 04 Syys 2018, 14:35

Tilasin muutaman päivää sitten pojalleni ohjelmointilegopaketin. Oli ihan hyvässä tarjouksessa niin piti ostaa jo hyvissäajoin jemmaan :see: Muut lahjat ovat hädin tuskin mietintäasteella..

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 18 Syys 2018, 19:29

Käytiin siskon kanssa viime sunnuntaina ekalla joulushoppauskierroksella. Tänä vuonna ajattelin ostaa kaikille sukumme lapsille "rojulaatikot" elikkäs laatikot minne kerään kaikkea kivaa pientä (herkkua, lukemista, joku lelu, tarkoin kullekin valittu joku oma juttu ja muutamia lahjakortteja). Etsiskelin kivoja "bokseja" ja pikkujuttuja ja paljon mukavia löytyikin. Olen tohkeissani ideasta :inlaav:
Have yourself a merry little Christmas,
Let your heart be light
From now on, our troubles will be out of sight.....

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”