Joululahjat 2018

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Katikki
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Re: Joululahjat 2018

Viesti Kirjoittaja Katikki » 12 Loka 2018, 20:39

Nyt on mulla pää niin pyörällä kaikkia jännittävyyksiä, että en jaksa yhtään suunnitella joululahjoja :oo Päätimme miehen kanssa että viimeistään sitten Lontoon reissulla joulukuun alussa mietimme ja hoidamme hankinnat :lahja: :xmas:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

tallilyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tallilyhty » 14 Loka 2018, 15:38

Vietämme joulua perheen kesken (me kolmekymppiset sisarukset + äiti ja isä) kuten aina, mutta totta puhuen olisi ihanaa jos lahjat putoaisi pois aaton perinteistä. Lahjat eivät ole minulle tärkeä juttu joulutunnelman kannalta, ja aikuisena lahjojen availu piirissä tuntuu jopa vähän lapselliselta.

Olen jo monta joulua ostanut vain yhden harkitun ja saajan tyyliin tai harrasteisiin sopivan lahjan kullekin perheenjäsenelle, mutta miksi kukaan muu ei voi pitäytyä samassa? Aina paketteja on 10-15 per tyyppi, mikä on liikaa minun mielestäni. Jos kaikki panostaisivat vain yhteen lahjaan, olisi se viisihenkisessä perheessä neljä lahjaa kullekin, mikä olisi ok. En tosin tarvitsisi edes tuota vähää.

Tänä vuonna en ole hankkinut vielä mitään kellekään kun ei ole tullut mitään sopivaa vastaan, eikä oikein nyt ole kauheasti rahaakaan kun olen juuri valmistunut ja etsin töitä. Siksi taidan sanoa perheelle että minulta ei tule nyt mitään lahjoja, ja että toivottavasti muutkin harkitsevat niiden hankkimista. Voisin myös ehdottaa, että lahjojen sijaan kukin tuo jonkun vähän hintavamman herkun joulupöytään, kuten samppanjapullon tai laadukkaan konvehtirasian, josta olisi sitten iloa kaikille.

Onko muita joilla lahjat ei enää kuulu jouluun, tai millaisella tyylillä olette ratkaisseet asian ja mielipahalta välttymisen?

Klementiini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Klementiini » 16 Loka 2018, 13:29

Entä jos ehdottaisit perheellesi että hoitaisitte joululahjat secret santa tyyliin, jolloin jokaiselle tulisi yksi lahja. Sitten olisi myös hauska arvailla lahjanantajaa kun paketit on avattu :)

jokin
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokin » 19 Loka 2018, 09:15

Tänä jouluna päätettiin vaimon kanssa mennä mahdollisimman pienellä lahjamäärällä mitä lasten lahjoihin tulee. Pikkulegopaketit pojille ja tytölle jotain nukenhoitoon. Leluja kertyy vuositasolla muutenkin niin paljon että puolet jää vain lojumaan kaappeihin.

Ulkoaktiviteetteihin ajateltiin hankkia lumipotkulauta ja kunnon pulkka.

Punatonttu
Tonttu
Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 23 Loka 2018, 00:10

kuusipuu kirjoitti:
12 Loka 2018, 14:32
Tänään ostin ensimmäisen joululahjan. :mrgreen: :see: Enkä tietenkään voi kertoa tässä sitä, koska täällä käy enemmän ja vähemmän lapsiamme kurkkimassa kirjoituksiani. :roll:
Rohkeasti lahjalistaa vaan esille. Kirjoitat sinne jotatain ihan hölynpölyä :hip:
Saattavat yllättyä oikeesti jouluna .. sitä kun ei tiedä mit' tulee :jouulu: :reki:
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää

JapeTonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 27 Loka 2018, 15:26

Vaikka elän itse nyt todella toukalla tilanteella rahallisesti, niin yllä tahdon lahjoja silti läheisille antaa. Itseasiassa kaikki on hoidettu piparikransseja ja kaverin lahjoja lukuunottamatta. Nuo kaverien lahjatkin jo melkein on valmiina. Molemmille annan tyyliin sopivat mukit, toiselle pienen tarjottimen ja toiselle viinipullon avaajan. Näitten hinta oli yhteensä 3,5€ kierrätyskeskuksessa. Siihen päälle villasukat ja paketii geishaa puoliksi. Kolmas kaverini saa kirjaston vaihtohyllystä löydetyn runokirjan ja jonkun vhs/tai dvdn, sillä lähidivaristani saan yhden sellaisen ilmaiseksi vielä, kun vein omia turhiani sinne vaihtoon. Jos lahkoja jää villasukkien jälkeen yli, niin elukat saa jokainen yhden pikkuisen lelun vielä.

Itselleni toivon suklaan ja yllärien lisäksi yhtä videota, josta vinkkasinkin jo siskolle. Äitiltä pyysin kauppakassia, jonka hän varmasti ehtisi ompelemaan ja Mauri Kunnaksen Tontut dvd, jos hän Prismasta sen kanta-asiakaspäivänä minulle sen raaskisi hankkia. Avomies jos veisi joulukuussa konserttiin ja syömään tuntuisi kanssa mukavalta.
Pakkasyö on ja leiskuen pohja loimuja viskoo.. :talvi:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 27 Loka 2018, 17:04

Konvehti kirjoitti:
07 Loka 2018, 19:42
Kuusipuu: Toivottavasti Helsingin matka toteutuu :peukku:
Kiitos peukusta, Konvehti.
Valitettavasti nyt jo tiedän, ettei matka toteudu tänäkään vuonna, peruin jo hotellivarauksenkin. :|
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 27 Loka 2018, 19:05

kuusipuu kirjoitti:
27 Loka 2018, 17:04
Konvehti kirjoitti:
07 Loka 2018, 19:42
Kuusipuu: Toivottavasti Helsingin matka toteutuu :peukku:
Kiitos peukusta, Konvehti.
Valitettavasti nyt jo tiedän, ettei matka toteudu tänäkään vuonna, peruin jo hotellivarauksenkin. :|
:hali:
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 28 Loka 2018, 10:31

Pojille, 6- ja 8-vuotiaat, olen vähän lupaillut hankkia PS4. Jospa sitten mummi tai joku siihen pari peliä hankkisi. Lisäksi varmaan jotain pientä, lelut, Lego-paketit tms. Ja vaatteita. :dee:
Tytölle, 2 v 10 kk, joku isompi lelu. Rakastaa Ryhmä Hauta, My Little Ponyja ja kaikkea prinsessamaista, että varmaan sitten jotain sellaista. Myös vaatteita ja hiuspampuloita, pinnejä ym. :lahja:
Kirjalahjat voisi vaikka delegoida sukulaisille.
Miehelle yritän löytää jonkun kirjan ja rasiallisen Julia-suklaita. Ei ole ainakaan vielä esittänyt mitään toiveita, joten ihan itse saan (tai joudun) keksiä.
Eläimille kaikille herkkuja. :nam:
Lasten serkulle, tyttö 3,5 v, pitää myös lahja hankkia. Vielä ei mitään ajatusta, mikä se voisi olla. Todennäköisesti mennään ihan perinteisellä lelu tai kirja linjalla. Tai ehkä joku askartelujuttu.
Äidilleni annan varmaan jonkun joulukukan ja leipomuksen. :leips:
Muille sukulaisille ei tule lahjoja hankittua. Tai no mies saa itse keksiä vanhemmilleen lahjan, jos niille haluaa jotain antaa.

Mä rakastan antaa ja saada lahjoja jouluna! Mitä enemmän, sitä parempi. :woohoo: Vähän harmittaa, että niin moni on nykyään "ei lahjoja aikuisille" -linjalla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”