Joululahjat 2020

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Wilma » 03 Elo 2020, 12:04

Tuli just listattua ylös, mitä oon tilannut lapsille joululahjoja ja onhan noita jo 18 lahjaa tullut hankittua, kunhan nyt kaikki postin mukana tulee :lol:
Puoliakaan en muistanut mitä on tullut ostettua ennen kuin sähköpostista katsoin tilaukset :oops: Kun en ole edes paketteja aukonut, ihan sen takia että lapset ei niitä näe ja paremmin pysyy tallessa kellarissa laatikoissa :lol:

Toki tänään lähti jenga tilaukseen sekä lasten uno-pelikortit, koottava robotti sekä palapeli setti. Ja nämä on siis jo laskettu mukaan tilattuihin lahjoihin :wink:

Mutta kerrankin voin sanoa, että alkaa lahjat olemaan hyvällä mallilla :peukku: toki suurin osa noista on kahdelle nuorimmalle lapselle, mutta muutama lahja jopa noille vaikeimmin lahjottaville :lol:

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Wilma » 03 Elo 2020, 12:05

Freyja86 kirjoitti:
01 Elo 2020, 10:11
Mä oon jo yhdet lasten sukat neulonut ja sit yhden pipon. Aattelin tuohon pipoon tehdä kaulurin kun ohjeessa oli molemmat ja oon kohta viikon verran taistellut kaulurin kanssa. Liian hidasta puuhaa :lol: Ja kun mulla oli suunnitelmissa tehdä kolme pipo+kauluri settiä ja aikataulu oli setti per viikko. Saa nähdä pitääkö muuttaa suunnitelmaa. Ei oo kovin kivaa hampaat irvessä ja paniikissa neuloa :neulis:
Onneksi jouluun on vielä aikaa, niin ei ihan kauhea kiire paniikki ehdi tulemaan :lol:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 04 Elo 2020, 11:38

Lahjalistaa virittämään :)
Ei ole hirmusti lahjottavia. Mies. pojat, lapsenlapsi, kummityttö, ja ystäväpariskunta ja heidän poikansa. Ja mun paras miesystävä. Hän on helpoin:)
Lapsenlapselle tulee yleensä ostettua liikaa. Hälle varmaan taas jotain LOL Surprise, vaatteita tai lahjakortti vaatekauppaan. Kirja.
Tänään olis hyvä hetki shoppailla. Monissa paikkaa veronpalautusalet. Ostin jo itselleni lahjat :) :jeeh:

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Wilma » 04 Elo 2020, 19:29

Tässä pohdin kummitytön lahjaa... Meillä meni ystävän kanssa sukset ristiin kohta vuosi sitten, eikä olla yhteyttä pidetty millään muotoa. Ei tullut kutsua edes kummitytön synttäreille tammikuussa. Eikä tullut viime syksynä meidän pojan synttäreille, jolle on kummi myös. Eikä viime vuonna edes joululahjoja puolin eikä toisin kummilapsille ostettu.
Ja tämä ystävä on eronnut vuosia sitten miehestään joka on myös kummisetä tälle meidän pojalle. Hän sentään tuli viime vuonna kummipoikansa synttäreille. Ja toi myös joululahjan pojalle.
Nyt siis lähinnä mietin, että hommaisinko tytölle lahjan ja antaisin sitten isän mukana sen, että voi antaa sen tytölleen, mikäli kummisetä nyt tulee pojan synttäreille tai muistaa kummipoikaa jouluna.

Kuitenkin haluaisin kummilasta muistaa, koska eihän aikuisten huonot välit saa lapsiin vaikuttaa millään lailla. Ja tottakai haluan, että kummityttö nyt kumminsa muistaisi.

Ja sitten vielä kysymys perään, mikä on 5 vuotiaiden tyttöjen hitti nykyään? :see: hiusjutut ja korut on uponnut ennen, tosin nyt hirmu vaikea tietää mikä kiinnostaa nyt.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 06 Elo 2020, 14:47

^Kyllä minäkin lapselle lahjan laittaisin, tuossa tilanteessa hyvinkin isänsä kautta saisi perille. Sen tytön kummejahan te olette, ette hänen äitinsä.

Uskoisin että hiusjutut yms. on edelleen hitti, samoin kaikki sellaiset pienet "nakaleet" ylipäänsä. Tällä hetkellä ei tuonikäisen kanssa varmaan voi mennä vikaan jos antaa jonkin sortin L.O.L. nuken tai tarvikkeen :hmm:

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:00

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 09 Elo 2020, 16:21

Lahjapajassa valmistui tänään :

-Pyyheturbaaneja vaal pun pyyhkeestä ja kirrpisnappi kiinnittimeksi. Yksi turbaaneista pienempi ja ompelin siihen korvat, lapselle tarkoitettu.
-kehyskukkaro lapselle (pieni, hauskasti kuvioitu kangas)
-nukelle patja/petari/täkki (mikä sit onkaan), ohut peitto ja tyyny

Teen ehkä vielä isomman kehyskukkaron jollekin lahjaksi, sellaisen joka käy jo laukusta.

Kukkaron kanssa annan kirjan, menee 4v pojalle.
Nuken petivaatteet menee 3v pojalle.

Pyyheturbaanit menee kaverille, teen siihen jotain kosmetiikkaa kylkeen, mutta ne kannattaa tehdä lähellä joulua.

Sukulaislapselle 6v ajattelin lasten kokkauskirjaa (on jo valmiina jemmassa) ja siihen lisäksi leivontatarvikkeita, joita kirjan ohjeissa tarvitaan.

Lapsille ajattelin yhden pelin hankkia. Mies varmaan saa muut lahjat ostaa. Ellen keksi itse tehdä jotain... Sukulaisilta varmaan saavat lahjoja kumminkin.

Miehelle pitäis jotain keksiä. Onneks on aikaa :cool: miehelle on niin vaikea keksiä.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Katikki » 09 Elo 2020, 17:03

Tänä vuonna pipoja kaikille :neulis: :neulis: :neulis:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 17 Elo 2020, 09:20

Siskolle olen jo löytänyt yhden kirjan kirppikseltä ja ostanut söpöt Minni Hiiri sukat Tokmannilta. Avomiehelleni löytyi vanhoja Star Trek sarjakubia kirpparilta ja hänelel ajattelin Emp-ltä tilata Star Trek kalssrit. Myöa paitaa ajattelin, sillä juuri ostimme liput William Sharner (Star Trekin Kirk) showhun joka on Suomessa ensi keväänä. Kyllähän meillä molemmilla pakko jotkut Trekkipaidat siellä on oltava. Yhdelle kaverille löysin kirpparilta avaamattoman Aku Ankan Joulumanteli dvdn 1€ joten hän saa ainakin sen. Olen todellinen kirppishsukka kyllä lahjojen suhteen.

Mitä ite toivon? Mitään erikoista ei ole vielä mielessä, mutta Pixar leffakokoelmaani olen harkinnut blu-raylle päivittämistä. Sitä voisin ehottaa mieheltäni lahjaksi. Hän kun aina kysyy mitä haluan, eikä tykkää keksiä yllätyksiä. Äitiltä ja siskolta taasen toivon aina jotain yllättävää, ja sen he parhaiten osaavatkin..

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 19 Elo 2020, 19:04

.....................................

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:00

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 21 Elo 2020, 18:40

Wilma kirjoitti:
04 Elo 2020, 19:29
Tässä pohdin kummitytön lahjaa... Meillä meni ystävän kanssa sukset ristiin kohta vuosi sitten, eikä olla yhteyttä pidetty millään muotoa. Ei tullut kutsua edes kummitytön synttäreille tammikuussa. Eikä tullut viime syksynä meidän pojan synttäreille, jolle on kummi myös. Eikä viime vuonna edes joululahjoja puolin eikä toisin kummilapsille ostettu.
Ja tämä ystävä on eronnut vuosia sitten miehestään joka on myös kummisetä tälle meidän pojalle. Hän sentään tuli viime vuonna kummipoikansa synttäreille. Ja toi myös joululahjan pojalle.
Nyt siis lähinnä mietin, että hommaisinko tytölle lahjan ja antaisin sitten isän mukana sen, että voi antaa sen tytölleen, mikäli kummisetä nyt tulee pojan synttäreille tai muistaa kummipoikaa jouluna.

Kuitenkin haluaisin kummilasta muistaa, koska eihän aikuisten huonot välit saa lapsiin vaikuttaa millään lailla. Ja tottakai haluan, että kummityttö nyt kumminsa muistaisi.

Ja sitten vielä kysymys perään, mikä on 5 vuotiaiden tyttöjen hitti nykyään? :see: hiusjutut ja korut on uponnut ennen, tosin nyt hirmu vaikea tietää mikä kiinnostaa nyt.
Mulla on 4v tyttö ja lähipiirissä tyttöjä n 6v asti.

Vähän tytöstä riippuen niin frozen-jutut, barbie-nuket ja schleich-eläimet on suosittuja.
Hiusjutut ja etenkin korut tuntuu olevan myös mieleen. Kultasepän liikkeestä saa suht edullisesti vähän kestävämmän korun kuin glitterin rihkama. Se rihkamakin toki ilahduttaa :mrgreen:
Moni myös tykkää askarrella, että jotain askartelutarvikkeitakin voi hankkia.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa