Joululahjat 2020

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Lumihiutale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 56
Liittynyt: 09 Syys 2018, 15:59

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Lumihiutale » 27 Elo 2020, 09:29

Teineille ainakin villasukat ajattelin neuloa ja vanhimmalle jotakin kotiin liittyvää kun tänä vuonna muuttanut omilleen. Taaperolle leluja. Aika vaiheessa nämä lahjasuunnitelmat vielä, mutta onhan tässä vielä aikaa. :hmm:

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:00

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 04 Syys 2020, 20:37

Löysin tänään miehelle kirjakauppareissulla lahjan.
Japaniteemaisen lautapelin! (mies opiskelee japania ja on muutenkin kiinnostunut). On vielä strategiapeli ja niistä mies tykkää.
Ei mitään hajua, et miten se toimii ja onko hyvä, mut voidaan antaa se sitten eteenpäin lasten serkulle pelattavaksi... Oli 7-99v tarkoitettu.

Ehkä hankin jotain japanilaista syötävää tms tähän lisäksi... Katotaan nyt, aikaa onneksi on :mrgreen: :see:
Iskälle löysin palapelin samalla reissulla.

Vaikka menin ihan vaan katselemaan.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 06 Syys 2020, 21:41

Nyt alkaa lahjalista hahmottumaan:
-miehelle star trek kalsarit, sarjakuva ja jos löydän niin yksi tietty cd
- siskolle sukat, yksi kirja, muumimuki, kosmetiikkateline, kyniä ja rasia teetä
-äitille Queen paita, kahvia ja suodatinpusseja, kosmetiikkateline
-kaverilleni Annalle Disney dvd, Muumimuki
-Kaverilleni Miialme bändipaita ja pyyhe ja jotain(?)
-kaverilleni Ninnille Pokemon paita, rottatuille dvd, pyyhe
-miehen porukoille itetehtyä toffeeta

Olen kuullut, että jalkakylpypommin voi tehdä itse. Semmonen voisi olla vielä jännä toteuttaa kylkeen.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 08 Syys 2020, 15:24

JapeTonttu kirjoitti:
06 Syys 2020, 21:41

Olen kuullut, että jalkakylpypommin voi tehdä itse. Semmonen voisi olla vielä jännä toteuttaa kylkeen.
Kokeilin tehdä jokunen vuosi sitten. No, ei onnistunut. Eivät kestäneet koossa millään, vaan hajosivat aina vaan. Toivottavasti sinulta onnistuu paremmin.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 08 Syys 2020, 23:55

....................................

Avatar
benethe
Tonttu
Tonttu
Viestit: 192
Liittynyt: 07 Syys 2016, 12:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja benethe » 09 Syys 2020, 12:07

Toistaiseksi tilanne on sekä ideoiden, että hankintojen osalta aika surkea. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa... :oo

Puolisolle; lahjakortti hierojalle tai parturiin
Äidille; ihon-/hiustenhoitotuotteita, jotain spessumpaa mitä ei itse raaski hankkia
Isälle; kirja (tällä hetkellä ykkösideana uutuuskirja Homo Fennicus)
Veljelle; villasukat + pipo (sukat tekeillä)
Ystävälle; söpöt sukat + suklaata + teetä
Toiselle ystävälle; liput/lahjakortti johonkin yhteiseen tekemiseen
Appivanhemmille; ???

Itseni tuntien näistä pari jää ihan viimehetkille aiheuttamaan kamalan paniikin, ja osalle löytyy pitkin syksyä sitä sun tätä mukavaa jo olemassa olevien lahjojen kylkeen. Tasan ei mee.. joululahjat? :kiirus:

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:00

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 09 Syys 2020, 21:42

AdiraGee kirjoitti:
08 Syys 2020, 15:24
JapeTonttu kirjoitti:
06 Syys 2020, 21:41

Olen kuullut, että jalkakylpypommin voi tehdä itse. Semmonen voisi olla vielä jännä toteuttaa kylkeen.
Kokeilin tehdä jokunen vuosi sitten. No, ei onnistunut. Eivät kestäneet koossa millään, vaan hajosivat aina vaan. Toivottavasti sinulta onnistuu paremmin.
Mä oon tehnyt niitä pari vuotta sitten. Ja onnistuivat ihan hyvin :) massa pitää olla tarpeeksi kosteaa, mutta se ei saa olla liian kosteaa.

Käytin ehkä tätä ohjetta
https://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/ru ... o-ja-nopea

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:00

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 11 Syys 2020, 22:44

Lahjalista näyttää tältä

Omat lapset
Pienemmälle duploja, isommalle barbi ja mun kanssa yhteiseksi lahjaksi barbikahvila :inlaav:
Lisäksi on pari käytettyä papo/schleich-hahmoa. Saatan vielä virkata tai ommella jotain. Saavat ehkä kukkarot tms.

3v poika nuken petivaatteet
4v poika kirja, virkattu pipari ja tikkari
Vajaa 1v poika itse ommeltu reppu/pussi, virkattu donitsi, joka helisee
3v tyttö itse ommeltu reppu, pieni barbi, pyyheturbaani
6v tyttö reseptikirja (Disney), itse tehdyt patalaput ja esim muffinssivuokia

Mies :valmista:
Lautapeli

Iskä
Palapeli

Sisko
Itse ommeltu meikkipussi, bamburättejä ja kosmetiikkaa, itse tehtyä ja/tai ostettua

Anoppi
Patalaput

Miehen sisko
Pussukka

Avatar
benethe
Tonttu
Tonttu
Viestit: 192
Liittynyt: 07 Syys 2016, 12:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja benethe » 04 Loka 2020, 11:40

Pientä edistystä tapahtuu! :kiirus:

Miehelle löysin ihan sattumalta Adlibriksesta The Witcher -kirjasarjan kaikki osat kattavan boxin kun etsin ihan muuta. Hän kesällä pohdiskeli että olisi kiva hankkia nuo kirjat, koska sekä pelistä että Netflix-sarjasta ollaan tykätty molemmat. Hänen osalta kalliimpi "päälahja" on nyt hoidettu, lisäksi sitten jotain pientä kivaa kuten suklaata, mahdollisesti jotain vaatetta, tms.

Veljen sukkapaketti valmistuu pikkuhiljaa, ensimmäistä sukkaa on neulottu yli puolenvälin ja jalkaterän neulominen on onneksi paljon nopeampaa kuin varren, saati kantapään. Sukkien lisäksi saa sitten lempparisuklaitaan ja ehkä lahjakortin johonkin elektroniikkaliikkeeseen, tai Steam/Spotify/tms. palveluun.

Isän suhteen otin riskin ja laitoin samaan Adlibris-tilaukseen uuden Homo Fennicus -kirjan. Toivon ettei kukaan muu (saati hän itse) ehdi tuota hankkia ennen joulua, vaikka välissä on vielä isänpäivä ja synttäritkin. :oo

Parhaista ystävistä toinen saa hierontalahjakortin. Tästä on puhuttu niiiin kauan että hän ei ole ikinä käynyt ja minä aina jaksan suositella, joten ehkä tämä vauhdittaa asiaa. :lol: Hankkiminen on kuitenkin ajankohtaista vasta sitten joulun kynnyksellä, jotta voimassaoloaikaa on mahdollisimman pitkälle kevääseen.

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Omppu » 10 Loka 2020, 07:19

Täällä vielä totaalipihalla lahjojen suhteen. Lahjakortteja varmasti taas, mutta minne :hmm: . Kummitytölle ja hänen perheelleen mietimme disney + maksamista vuodeksi. He eivät ole raaskineet hankkia mitään maksullista katseltavaa, joten tuo voisi toimia. Viime vuoden teatterilahjakortin joutuivat lunastamaan rahana koronan takia. Vaikka lahjakortit tukevat toki yrittäjiä, niin saajalle olisi myös kiva, että voi lahjakorttinsa käyttää, siksi pitää miettiä, mihin niitä hankin.

Muksuille sanoin, että kolme toivetta saa olla jokaiselta ja ymmärtävät, että välttämättä juuri niitä lahjoja ei silti kaikkia saa. Lelukuvastoja odotellessa..... nyt, kun lapset eivät pääse kauppaan, ei toiveitakaan oikein ole :mrgreen: .

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa