Ruokalahjat

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
mannika
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2012, 22:47
Viesti:

Re: Ruokalahjaa

Viesti Kirjoittaja mannika » 30 Syys 2012, 22:19

Itse olen tehnyt sinappia, ihan jostain netistä bongatulla ohjeella..
Ja pippareita on kans menny.. Ois kiva tehdä paholaisen hilloa (esim tällä ohjeella), sitä en oo kokeillu mutta pahis on herkkua <3

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 01 Loka 2012, 09:15

Itse teen ruokalahjoja ystävilleni. Joku kaunis pakkaus ja sisälle itsetehtyjä joulumakeisia.
Joskus leivoin ja koristelin ison läjän pipareita. Yhteen pakettiin tuli aina tavallisia ja yksi nauhallinen pipari kuusenkoristeeksi. Tänä vuonna ajattelin kokeilla uusia suklaareseptejä :nam:

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 01 Loka 2012, 21:04

Itse tein viime jouluna sokerimanteleita (kanelin makuisia) vanhemmille sekä sukulaisille ja kaikki tykkäsivät niistä todella paljon =) Annan varmasti tänäkin vuonna syötäviä lahjoja sukulaisille, sillä opiskelijana ei ole varaa laittaa paljoakaan per lahja, enkä halua antaa halpaa ja turhaa krääsää, mille ei sitten kuitenkaan ole käyttöä.

Avatar
Emppu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 340
Liittynyt: 03 Syys 2011, 16:55

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Emppu » 02 Loka 2012, 12:09

Minä annoin viime vuonna monelle sukulaisella piparikranssit. Tykkäsivät kovasti, joten niitä teen tänäkin vuonna :see:

Avatar
Surzu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Loka 2012, 10:45

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Surzu » 12 Loka 2012, 16:57

Emppu kirjoitti:Minä annoin viime vuonna monelle sukulaisella piparikranssit. Tykkäsivät kovasti, joten niitä teen tänäkin vuonna :see:
Kuulostaapa kivalta idealta. :) Minä olen yleensä vienyt anoppilaan kuivakakun, mutta jos tänä vuonna keksisi jotain muuta... :leips:

Avatar
Tinttanen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Elo 2012, 11:28

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Tinttanen » 13 Loka 2012, 15:11

Ajattelin tänä vuonna antaa leivonnaisia lahjaksi enemmän. kuivakakun ja piparitalojen laipomispäivät on jo merkitty kalenteriin, :leips: mutta konvehtienkin teko houkuttelisi, sillä kesällä ostin siihen tarvittavat välineet mutta kokeilemaan en ole vielä entinyt :oops:

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 17 Loka 2012, 13:55

Tälläisiä sokerimanteli kippoja annoin lahjaksi viime jouluna sukulaisille =) Todella maukkaita ja todella hellpoja tehdä.

Kuva

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 14 Marras 2012, 03:17

Oiskos kellään hyvää suklaisen kuivakakun ohjeita? Entäs joululimpun?
Entäs gluteenittomien leivonnaisten?
Pohdin tässä, josko leipois mun ja ukkosen vanhemmille jotain, mutta muistinpa sitten, että anoppi on keliaakikko, se vähän siis ehkä rajoittaa...(?)

Avatar
pippuri86
Tonttu
Tonttu
Viestit: 187
Liittynyt: 12 Marras 2012, 14:01

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja pippuri86 » 14 Marras 2012, 12:08

Hei rakkaat tonttu ystävät :hei:

Täällä kaivattais todella kipeästi jonkun herkku sinapin ohjetta.. :nam:

Avatar
keltaisentalon
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Marras 2012, 10:01
Viesti:

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja keltaisentalon » 14 Marras 2012, 13:48

Mulla ei valitettavasti ole mitään hyvää sinappiohjetta... Toivottavasti joltain sellainen löytyisi!!
Mä oon antanut karkkikakkuja lahjaksi, Lumiukkosoppia, pipareita, Rocky Road karkkeja, valkosuklaa-turkinpippuri karkkeja, Domino-palloja.
Tänä jouluna mä ajattelin antaa "purkkikakkuja" tai millähän nimellä niitä kutsutaan... Mutta siis lasipurkkiin mitataan kuivat aineet ja purkkiin mukaan ohje kuinka ne muffinssit, pikkuleivät tai kuivakakku tehdään. Myös Lumiukkosoppapusseja annan muutamille, kenelle on ollut tapan jotain ihan pientä antaa. Rocky Roadeja mä ajattelin laittaa peltiseen purkkiin ja antaa lahjaksi myös. Löysin Ikeasta niin ihania nuottipurkkeja, että laitan niihin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa