Ruokalahjat

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
moitonttumoi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Elo 2008, 10:22

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja moitonttumoi » 05 Marras 2014, 11:20

Jouluisia suklaa karkkeja ajattelin itsekin tehdä joululahjoiksi! Ja siskon kanssa paholaisen hilloa... :inlaav:

Avatar
kilahwi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 126
Liittynyt: 27 Elo 2013, 16:47

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja kilahwi » 06 Marras 2014, 07:11

Tein viime jouluna veiljilleni (molemmat 25v) ja heidän kihlatuilleen herkkukorin lahjaksi, joka sisälsi itsetehtynä paholaisen hilloa, nutellaa, sekä suklaa-sitruuna "tryffeleitä". Niiden keraksi vielä Blossan glögiä :)

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 25 Kesä 2015, 14:10

Mä ajattelin tänä vuonna koota vaihteeksi herkkukorin appivanhemmille.
Toissa vuonna tein korin, ja sinne tuli leivottua kuivakakku sekä itse tehtyjä suklaakonvehteja ja sinappia.
Kaupasta sitten ostettiin lisukkeeksi kahvia ja teetä, pieni kuoharipullo josta anoppi napisi kun ei ollut kun 2,5% :mad: sekä keksilajitelma+juustoja. Servettejä oli myös ja joululeipää mitä tein itse.

Mutta tänä vuonna haluaisin tehdä jotain vähän muuta koriin. Kuivakakku nyt ainakin minkä voi vaikka pakkaseen laittaa jos ei joulua tule syötyä. Muksut voisin pistää pipareita tekemään ja noita konvehteja voisin tehdä sekä riisisuklaa- makeisia.
Mikä voisi olla semmoinen suolainen leivonnainen tai juttu, mitä voisi itse siis tehdä koriin mukaan?

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Mila » 25 Kesä 2015, 21:35

Mä tarvitsisin vinkkejä millaista herkkua laittaisi tänä vuonna työkavereille joulumuistamiseksi. Viime vuonna meni suklaakakut, joten nyt tarttis himppasen vinkkiä. Jotenkin ne konvehdit sun muut on niin pois suljettu kun asiakkailta niitä tulee ihan kyllästymiseen asti.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 25 Kesä 2015, 22:57

Joulutonttu, parmesaanikeksit on ihan mahtavia, itse ainakin olen suunnitellut niitä tekeväni sekä itselle että muistamiseksi! :nam:

-Mirka-
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 684
Liittynyt: 29 Marras 2009, 12:34

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja -Mirka- » 30 Kesä 2015, 15:39

Herkkukoriin voisi laittaa saaristolaislimppua, karjalanpiirakoita, jotain pasteijoita?

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 21 Heinä 2015, 12:54

Ajattelin tehdä äidilleni lahjaksi kookospikkuleipiä. Ihastuimme näihin vuosia sitten Portugalissa ja nyt ne muistuivat mieleen. :nam:

Avatar
pippuri86
Tonttu
Tonttu
Viestit: 187
Liittynyt: 12 Marras 2012, 14:01

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja pippuri86 » 12 Elo 2015, 13:10

Laitoin itse kirsikkaliköörin tulemaan. Se kerkeääkin juuri jouluksi valmistua. Jotain muutakin pitäis keksiä mutta mitä? :shock:

Avatar
punainentonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Marras 2014, 12:27

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja punainentonttu » 20 Elo 2015, 22:16

Ite teen tänä jouluna emännän hunajasinappia pieniin lasipurkkeihin ja Rocky Road suklaa herkkuja jotka paketoin kauniisti sellofaaniin. Eräs ystäväni tykkää kovasti paholaisenhillosta joten purkki hänelle sitä :laav:

Lapset ovat tehneet kanssani aina isovanhemmille ja Kummeille taikataikinasta joulukuusen koristeita joita sitten Glitterillä koristelemme :hali:

:reki:

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Ruokalahjat

Viesti Kirjoittaja Weba » 23 Elo 2015, 08:48

Saaristolaisleipää ajattelin tehdä tänä vuonna.
Suunnitelmissa joskus kokeilla myös joulupuuro ainekset purkkeja eli puuroriisiä, seassa yksi manteli, kanelitanko, pari tähtianista ym kokonaisia joulumausteita. Ohjeet mukaan puuron keittoon.

Viime vuonna saimme leivänleivontapaketin, jossa oli kuiva-aineet valmiina, vuoka ja ohjeet. Tykkäsin kovasti! Tälle joulua jo muita suunnitelmia mutta vuoden päästä voisi vastaavia paketteja kehitellä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa