Lapsen hoitajalle tai opettajalle lahja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 05 Loka 2011, 10:06

Onnistuiskohan sitä tänä vuonna viimein tekemään sellaiset purkkikakut (cake in a jar) hoitajille?
Eli paistaa kuivakakun tms. isoon hillopurkkiin, koristelee ja antaa lahjaksi. Kakun mukaan voisi laittaa vaikka lusikan tai kakkuhaarukan.
Kuva

Muistelisin että kolmisen vuotta sitten näistä oli täällä enemmänkin puhetta

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 06 Loka 2011, 10:34

Hauska idea myös tämä "Lumiukkosoppa" tai "Snowman soup"

Tässä pussillisena toteutuksena
Kuva

Tässä purkkiin laitettuna
Kuva

Söpöjä juttuja! Sopisi vaikka työkaverille tai lapsen hoitajille.

Avatar
pikkukettu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 465
Liittynyt: 04 Marras 2007, 13:28

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja pikkukettu » 06 Loka 2011, 18:39

Me taidetaan viedä tänäkin vuonna hoitajille päiväkotiin kahvihuoneeseen kahvia, joitain keksejä sekä konvehteja. Niistä varmaan löytyy jokaiselle jotakin. Erikseen ei aleta jokaista hoitajaa lahjomaan, koska lapsilla on monia hoitajia (vuoropäiväkoti).

Ideioita: tuikkukynttilät (ehdottomasti tuoksuttomat!), piparimuotit, ulkoroihut, jotkut pienet joulukoristeet (esim. pentikistä), joulusinappi, konvehdit, joulukeksit, joulukahvi/-tee, glögi...
Nuo syötävät ei tietenkään aina mene jokaisen maun mukaan, mutta kaikilla varmaan käy vieraita kenelle voi sitten noita tarjoilla.

Mitään saippuoita tms en ostaisi, koska niissä jokaisella taitaa olla aivan oma makunsa ja itse en ainakaan voi käyttää kovinkaan kovasti tuoksuvia.
Viiniä tai muutakaan alkoholia en antaisi täysin vieraalle.
Itse leivotuistakaan en oikein innostu... Syystä, että on töissä nähnyt niin monenlaista perhettä ja kaikki ei ehkä aina muista sitä hygieeniaa. :-|
Kukkiakaan en vie, koska niillekin saattaa joku olla pahastikin allerginen ja joutuisi sitten kukka suoraan roskiin.

Avatar
Eneri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Eneri » 06 Syys 2013, 15:57

Satutonttu kirjoitti:Täytyy mainita kevätlahja minkä annoimme neitin hoitotädeille. Eli ostimme 4 kpl kahvimukeja ja laitoimme kaikkiin erilaisen kesäkukan. Siitä jää kahvimuki muistoksi, kun kukka on kuollut :)
Sitä voisi hyvin soveltaa joulunakin laittamalla tilalle vaikka minijoulutähden. Ei maksanut paljoa. Neljä kahvimukia 4e ja kukat taisi olla 5e eli yhteensä 9e ja miellytti tarhan tätejä :see:
Tuo onkin hyvä idea. Esikoisen viuluope piti keväällä saamastaan mansikka-amppelista. Nyt voisi ostaa myös kukan ja tosiaan laittaa nättiin mukiin. Jonkin viuluaiheisen mukin kun löytäisi... Kolmelle kerhotädille sitten vain tavalliset mukit kukkineen. Sisäkukat tosin on vähän arveluttavia lahjoja, koska sekä kukka-allergikot että hajusteallergikot joutuvat heittämään kukat salaa lähimpään roskakoriin.

Avatar
Eneri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Eneri » 06 Syys 2013, 16:03

Viime vuonna annoin glogiä ja pussilliset rusina-manteli-sekoitusta kera taikataikinasta tehtyjen "kortti -joulukoristeiden"
[/quote]

Millä ohjeella teet taikataikinaa? Löydän netistä kovin erilaisia ohjeita.

Tuo on myös loistava idea. Voisinkin laittaa lapset askartelemaan taikataikinasta lahjat. Tulisi lähes ilmaiseksi. ;)

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 07 Loka 2013, 14:11

Ollaan annettu päiväkotien hoitajille
- patakinnas + patalappu
- tuoksupussi
- Arabian pieni pupufiguuri
- kimaltava kristallisydän
- kynttilä
- rasia karkkitankoja
- yhtenä jouluna annettiin hoitajille yhteiseksi kahvipöytään iso suklaarasia
- ja vähän arvokkaampi: Iittalan kivituikku eskarin/päiväkodin päättymislahjaksi

Koulun ilttishoitajille on vähän vaikeampi keksiä, kun yksi hoitajista on mies ja haluaisin antaa kaikille samanlaiset lahjat. Viime vuonna annettiin suklaalevyt.

Ajattelin tänä vuonna antaa piparimuotin ja laittaa siihen nätin punaisen rusetin.

Opelle annetaan koko luokka yhteinen lahja.

lumilapsi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Tammi 2013, 12:51

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja lumilapsi » 07 Loka 2013, 22:44

Toi piparimuotti onkin hyvä idea!
Viime vuonna taidettiin antaa lapsen itse koristelema joulupipari sellofaanissa jokaiselle. Keväällä joku pikku kevätkukkanen, johon oli itse tuunattu koristelukangas ympärille.

Torttunen
Tonttu
Tonttu
Viestit: 149
Liittynyt: 30 Elo 2011, 21:21

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Torttunen » 21 Loka 2013, 21:53

Minä en veisi mitään itsetehtyjä/-leivottuja ruokia. Kaikilla ei ole hygieniakäsitykset aivan huippuluokkaa keittiössä(kään) ja raaka-aineistakaan ei pysty varmaksi sanomaan, mistä ne ovat lähtöisin. Eihän päiväkoteihin (yleensä, ainakaan täälläpäin) saa muutenkaan esim. lasten syntymäpäivinä viedä itsetehtyjä herkkuja, ainoastaan kaupan avaamattomassa paketissa olevia. :peukku:

Me olemme vieneet monena vuotena yhteiset "joulutervehdykset" osastoittain henkilökunnalle. Pakettiin olemme laittaneet esim. joulusuklaata, keksejä, kahvia, teetä... näitä varmasti menee kahvihuoneessa kevättalven mittaan...

Myöskin henkilökohtaisia "pikkutavaroita" pyrin välttämään muistamisina opettajille...syystä, että -emme voi tietää mitä heillä jo on, millainen heidän makunsa on ja jos jokainen ryhmän lapsi antaa vaikkapa sen piparkakkumuotin/kahvikupin, kertyy opettajalle äkkiä kaapillinen turhaa "roinaa" kotiin... :oo

Avatar
pikkukettu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 465
Liittynyt: 04 Marras 2007, 13:28

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja pikkukettu » 23 Loka 2013, 23:22

Torttusen kanssa samoilla linjoilla. Jotain kahvihuoneeseen tai sitten jotain tyyliin tuoksuttomia tuikkuja, lautasliinoja tai muuta millä nyt yleensä joka kodissa on käyttöä.

Avatar
Pati
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Loka 2010, 13:27
Paikkakunta: Joulupukin naapurissa

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Pati » 24 Loka 2013, 07:32

Mä olen eskariopena ja aika monet kasvattajat ovat äärimmäisen iloisia halauksesta ja hyvän jouluntoivotuksesta :hip: . Et sinällänsä ei välttämättä tarvitse stressata lahjoista.

Itse olen saanut mm seuraavaa:
- muumimuki
- kahvikuppeja, monensorttista
- kukkia
- tuikkulyhtyjä
- kynttilöitä /servettejä
- Runoja mitkä koko perhe oli tehnyt :laav:
- tulitikkuja
- venetsialyhty tms, mihin oli päälle virkattu tonttupuku :laav:
- suklaata

Itse ollaan annettu kukkasia ja just tuota lumiukkosoppaa sekä kynttilöitä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa