Lapsen hoitajalle tai opettajalle lahja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 24 Loka 2013, 11:25

Nyt onkin tenkkapoo kun pojan toinen eskariope on mies. Täytyy siis miettiä ihan uudella tavalla tää lahjonta. Aiemmin oon tehnyt itse jonkun jouluisen pikkujutun kynttilöiden tms mukaan. Askartelut ei ehkä miesopelle sovi eikä oikein kai kukatkaan. Ehkä vien tylsästi jotain kaupasta ostettua ihan vaan sellaisenaan.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Loka 2013, 09:37

Meilläkin siis yksi ilttishoitaja on mies ja siksi tosissani nyt mietin mitä antaa hoitajille lahjaksi - perinteiset kynttilät yms. eivät nyt oikein sovi. Aiemmin ajattelin piparimuottia mutta sitten keksin vielä paremman idean: sekoitan Fazerin konvehteja isoon kulhoon ja laitan sekoituksen jouluisiin lahjapusseihin ja sidon pussit nätillä narulla. :-P

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 30 Loka 2013, 11:08

........................................

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 30 Loka 2013, 20:43

Minä ainakin olen antanut kynttilöitä myös miespuolisille lahjottaville, eli varmasti on ihan henkilöstä kiinni, sopivatko lahjaksi vai ei.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 30 Loka 2013, 21:53

Ehkä jollekin miehelle kynttilätkin sopii, mutta en itsekään meidän pojan miesopelle antaisi. On enempi sellainen 'halki-ppikki-ja-pinoon' -tyyppi. Itse en kovin montaa kynttilöitä polttelevaa miestä tunne, mutta ei se toki ihan tavatontakaan ole. Ajattelin koko neljän hoitajan köörille hankkia leipomosta joululeivät.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 30 Loka 2013, 22:32

..................................................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 31 Loka 2013, 09:40

Muutin taas mieleni: annan sitten ilttiksen ohjaajille alkuperäisen suunnitelman mukaan piparimuotit kera nätin punaisen rusetin. Eilen nimittäin ihan vain "tarttui" mukaan kaupasta kuusen mallisia muotteja mukaan. En nyt tiedä sopiiko tämäkään niin hyvin sille miesohjaajalle kuin kovehtisekoitus olisi sopinut (tosin enhän tiedä kenenkään ohjaajan mieltymyksiä suklaan suhteen).

Jotenkin miellän kynttilän naiselle sopivaksi lahjaksi, en tuolle rokkia soittavalle bändiohjaajalle. Mutta ainahan se ajatus on tärkein, eikö?

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 31 Loka 2013, 09:52

Kyllä meillä ainakin tiedetään tai otetaan selvää hoitureiden ja opejen pahemmat allergiat. Laktoosivaivahan on nykyään ihan jokaisella, että se nyt otetaan ainakin oletuksena huomioon, toisaalta ei ole kyllä koskaan tullut mitään kermakakkua vietyäkään.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 31 Loka 2013, 10:08

...........................................

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja nonna » 31 Loka 2013, 10:16

Luin ihan mielenkiinnosta ketjun läpi. Ajatukset lahjoista tuntuvat kovin vierailta, ainakin omaan lapsuuteen verratuna. Silloin hoitajia muistettiin meidän muksujen itse tekemillä ja "taiteilemilla" joulukorteilla, piirustuksilla tms.

Ovatko nämä tällaiset joulumuistamiset jääneet unholaan, pitääkö sinne päikkyyn/kerhoon olla aina isompi lahja?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa