Lapsen hoitajalle tai opettajalle lahja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Golliwog
Tonttu
Tonttu
Viestit: 141
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Golliwog » 18 Joulu 2008, 10:47

Meiltä lähtee nyt sitten loppujen lopuksi kortti ja luomuyrttisekoitus-pussi.

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja pipari » 20 Joulu 2008, 10:18

Itse olen päiväkodissa lastenhoitajana, ja voisinkin kertoa mitä sain tänä vuonna :) Perinteisten suklaiden lisäksi sain kynttilän, sekä sellaisen takorautaisen enkeli tuikkulyhdyn, jossa oli punainen lasikupu sisällä, ja upean itsetehdyn kukka rintakorun. Ihania lahjoja, ja kovasti olin kiitollinen muistamisesta. :) sekä oman ostaston työntekijöiltä sain upean pentikin korkean, lasisen kynttilälyhdyn, johon tuli sellainen "roikotin" lasin reunoille, jonne kynttilä sitten tuli.

Avatar
ElinaMaria
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Loka 2008, 22:07
Paikkakunta: Somero

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja ElinaMaria » 14 Heinä 2009, 11:01

Itse kun olen pienten oppilaiden ope, niin lasten omatekemät kortit on aina kaikista kivoimpia (ja ennen kaikkea vievät vähän tilaa säilytyksessä..) On nimittäin fakta, että konvehteja, erilaisia tuikkukuppeja ja punaviiniglögiä kertyy joka vuosi aika paljon, kun on iso yhdysluokka. Suklaankin kohdalla (kuten kaikkien syötävien) tulisi muistaa, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät siitä pidä. Tai pidä punaviinistä. Olen joskus ajatellut (ok, ehkä kyynistä sitten), että jos ei keksi muuta, niin voisi ehkäs sitten tuoda vain sen kortin.

Itse pidän eniten joulukukista, niitä ei edes kai voi saada liikaa :) Tai sitten sellaisia mitä täällä on jo mainittu, esim. hiustenpesuaineita, jalkakylpytuotteita, pipareita, mausteita... Aika helposti kyllä keksii jotain muuta kuin sen iänikuisen suklaan.

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 14 Heinä 2009, 18:30

Lahja hoitajalle on kyllä vaikea pala! Itse mietin pääni puhki ja on vaikea keksiä mitään ihmisille joita ei oikeastaan yhtään tunne :roll: Yksi ystäväni on päiväkodissa töissä ja häneltä olen hieman udellut. Tämä ystäväni sai esimerkiksi lahjaksi punaviinipullon ja hän on entinen alkoholisti :-| Tiedän toisen tarhatädin joka nimenomaan ilahtuu jos saa viinejä joita harrastaa. Ongelma on just, että lahjat voi olla todella epäsopivia...pitäisi olla jotain neutraalia, mutta kuitenkin ajatuksella valittua. Kauhulla jo ajattelen mitä ensi jouluna antaisi :oo

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 05 Elo 2009, 08:18

Meillä lapset valitsevat itse lahjan opettajalle ja hoitajille. Opettajan lahjavalintaan en puutu, mutta hoitajien lahjaan joudun antamaan jonkun "raamin", eli tyttö saa valita esim. joltain kaupan kynttilähyllyltä itseään miellyttävän kynttilän tms.

Lahjojen ostaminen hoitajille on sikäli vaikeaa, kun niitä hoitajia on 3-4 ja kaikki ovat erilaisia ihmisiä (yllättäen :lol: ). Yhdelle keksisi juuri "oikeannäköisen" lahjan, mutta sitä ei voi ostaa, koska muille ei keksi sitten mitään. Joten aika usein meiltä tulee jotain kynttiläpurkkeja. :DD

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja pipari » 10 Elo 2009, 15:09

Se että muistaa, on tärkeää. Minusta kaikki on ihanaa, mitä lapsilta tulee. :)

Avatar
heituli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1633
Liittynyt: 17 Syys 2007, 10:40

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja heituli » 11 Elo 2009, 07:14

nyt kun jäin äippälomalle, niin sain kaikilta hoidokeilta ja vanhemmilta yhteisen lahjan:
lahjakortti hierojalle ja ihanat karamellille tuoksuvat shampoon ja hoitoaineen.
Olin ihan todella otettu.
Heidän oli ehkä helppo kun ei ollut kuin kolme hoidokkia ostaa yhdessä kuin esimerkiksi suuri luokka jossa ihmiset eivät tunne toisiaan.
Nyt keväällä esikoinen sai valita open lahjan itse ja hän valitsi muumimukin vilijonkan :lol:
ope on itse kovin hoikka ja pitkä.

Avatar
Satutonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 545
Liittynyt: 31 Elo 2008, 13:50
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Satutonttu » 15 Syys 2009, 19:03

Täytyy mainita kevätlahja minkä annoimme neitin hoitotädeille. Eli ostimme 4 kpl kahvimukeja ja laitoimme kaikkiin erilaisen kesäkukan. Siitä jää kahvimuki muistoksi, kun kukka on kuollut :)
Sitä voisi hyvin soveltaa joulunakin laittamalla tilalle vaikka minijoulutähden. Ei maksanut paljoa. Neljä kahvimukia 4e ja kukat taisi olla 5e eli yhteensä 9e ja miellytti tarhan tätejä :see:

Avatar
revontuli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 81
Liittynyt: 21 Loka 2008, 15:31

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja revontuli » 27 Syys 2009, 10:57

revontuli kirjoitti:Tätä aihetta olisin itsekin kysellyt. Miellä kun on lapsia 3 esikoisella 9 :shock: opettajaa / ohjaajaa & koulubussikuski. Kakkosella onneksi vain 1 opettaja ja nuorimmalla 2 ohjaajaa niin tulee noita lahjoja vähän..
Taas sama määrä opettajia ym. lahjottavina..

Viimevuonna annoin glogiä ja pussilliset rusina-manteli -sekoitusta kera taikataikinasta tehtyjen "kortti -joulukoristeiden"

Keväällä vein mustikka teetä.


Tänä vuonna en vielä tiedä.. Ikeasta varmasti taas jotain jouluista "syötävää", jotain Pohjoismaista - lue siis ruotsalaista. Tai sitten askatelen lasten kanssa kortit tms.

Jotenkin tuntuu tyhmältä viedä jotain pientä noille opettajille - n 20 pakettia kun jokainen saa :roll: - mitä mielenkiitoisempia juttuja eli nätit lastentekemät kortitikin olisiva ihan kivat. Esikolle se vaan olisi pieni projekti 10 kun niitä tarvitsisi vääntää...

Vinkkejä täältä odottelen, jos vaikka joku teistä keksisi jotain kivaa.

Avatar
Hertta
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 68
Liittynyt: 03 Loka 2011, 09:35

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Hertta » 04 Loka 2011, 12:49

Meillä mm. opettajille ja hoitotädeille annettuja pikkulahjoja:
- Pentikin tuikkupkt + koristeltu tulitikkurasia
- kauniit servetit (esim. Marimekko, Pentik) + piparimuotti
- laadukas keittiöpyyhe
- Reilun kaupan hunajaa + hunajalusikka (mikä sen nimi on... :-| )

Näiden opettajien ym. kohdalla noudatan mielelläni tätä "jotain syötävää, juotavaa, poltettavaa tai kuihtuvaa" sääntöä, tai sitten jotain mille takuulla on käyttöä, ei mitään koriste-esineitä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa