Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Omppu » 27 Syys 2011, 20:43

Ensimmäinen lahja on lapsille nyt hankittu. Aikuisille on jo matkan varrella tarttunut kaikenmoista, mutta nyt siskon 4-vuotiaille kaksosille löytyi Sikapäiviltä ihana eläinsairaala.

Minä olen ostanut joka vuosi vähän joko vanhempien toiveiden tai isompien lasten (eli siitä 3+) toiveiden mukaisesti joko lelua, kirjaa tai vaatetta. Hyötylahjoja olen myös hankkinut, kuten pussilakanoita.

Meillä jatketaan jo omasta lapsuudesta tuttua perinnettä, että lapset kirjoittavat toivelistaansa joulupukille, mikä viedään yhden valitun (lapset valitsevat siis itse) hevosen karsinan oveen, josta tonttu kirjeen noutaa. Parina viime vuonna siskon tytöt ovat tontun nähneetkin, mutta tonttu on arka ja jäykistyy heti tallilyhtyineen ja kirjekääröineen paikoilleen, jos se näkee ihmisen (tonttu noin on puolimetrinen seisova tonttunukke). Tästä on riittänyt juttua vaikka, kuinka paljon ja jo taas neidit pohtivat kirjeen kirjoitusta ja kuinka he aikovat jälleen tontun yllättää. Eli vaivihkaa saan lahjatoiveita selville.. :razz:

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 27 Syys 2011, 21:16

Me ei varmaan kovin kummosia itse osteta tytölle vielä, saa mummut ja kummit ja tädit ja enot hoitaa ostospuolen.. :D Kerrotaan vain vaihtoehtoja. Todennäköisesti lahjalistalla on leikkikeittiö tai vastaava, dublolegoja, nukke/nukenvaatteita. tuota tavaraa ja vaatteita on jo sen verran, että ei mahdottomia tarvita.

Avatar
Hertta
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 68
Liittynyt: 03 Loka 2011, 09:35

Re: Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Hertta » 05 Loka 2011, 12:48

Luulen että ostamme tänä vuonna kolmevuotiaalle lego-paloaseman. Kaikkea krääsää pyrin välttämään, tuota hän on pitkään jo toivonut. :see:

Torttunen
Tonttu
Tonttu
Viestit: 149
Liittynyt: 30 Elo 2011, 21:21

Re: Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Torttunen » 05 Loka 2011, 14:29

Hertta kirjoitti:Luulen että ostamme tänä vuonna kolmevuotiaalle lego-paloaseman. Kaikkea krääsää pyrin välttämään, tuota hän on pitkään jo toivonut. :see:
Legot ovat kyllä todella hyviä ja pitkäikäisiä leluja, meilläkin löytyy tuo paloasema ja on ollut erittäin tykätty...kohta 5-vuotias tyttäremme leikkii lähes päivittäin vielä duploilla, ei niitä kyllä enää osteta hänelle... -mutta onneksi on tuo pienempi tyttönen (1v.), jolle voi ostaa ja sitten isosiskokin saa niillä leikkiä...joten ehkäpä meille pukki tuokin tänä jouluna duplo-sairaalan... :roll:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 10 Loka 2011, 14:15

Nyt tartteisin apua, koska mulla ei ole mitään hajua, mistä 5 kuukauden ikäiset lapset tykkää. Tai paremminkin, mikä olisi sopiva lelu tuon ikäiselle tytölle? Onko jotkut helisevät lelut, kuvakirjat vai mitkä sopivia lahjoja? :roll:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 11 Loka 2011, 11:40

^Tuon ikäiselle paras lahja vois olla ihan jotain päällepantavaa, siis vaatetta.
Toki helistimetkin ja muut värikkäät ääntä pitävät lelut tuonikäistä jo kiinnostaa.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 11 Loka 2011, 11:41

Tässä vähän vinkkiä: http://www.kotoakotiinshop.com/epages/O ... HUONEKALUT
Itse ajattelin tuollaista pahvista nukkekotia 4-vuotiaalle kummitytölle lahjaksi, mutta varmaan samanlainen voisi kiinnostaa myös kolme vuotta vanhempaa sisartaankin. Minä ainakin olisi lapsena tykännyt.

Avatar
pikkukettu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 465
Liittynyt: 04 Marras 2007, 13:28

Re: Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Viesti Kirjoittaja pikkukettu » 11 Loka 2011, 17:35

Osaako kukaan kertoa mistä nettikaupasta löytyisi Barbien huonekaluja??? Muualta kuin pixmaniasta. Täältä kun ei kaupoista löydy mitään kivoja. :mad:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 11 Loka 2011, 17:42

....................................

Avatar
pikkukettu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 465
Liittynyt: 04 Marras 2007, 13:28

Re: Lahjaostot 0-5-vuotiaille

Viesti Kirjoittaja pikkukettu » 11 Loka 2011, 18:52

kuusipuu kirjoitti:
pikkukettu kirjoitti:Osaako kukaan kertoa mistä nettikaupasta löytyisi Barbien huonekaluja??? Muualta kuin pixmaniasta. Täältä kun ei kaupoista löydy mitään kivoja. :mad:
http://www.br-lelut.fi/tuotemerkit/barb ... ?id=874132

Joissakin Prismoissa myös näyttäisi olevan valikoimissa.
Ehkäpä niitä tulee vielä ennen joulua tännekin.
Täällä on Prismassa ehkä kaksi erilaista settiä. Cittarilla oli enemmänkin, mutta nepäs olikin jo eilen menneet. Eikä kummassakaan ollut niitä mitä etsin.
Melko kalliita tuolla br-leluissa!!! :shock:
Vaikka toisaalta jos ostan enemmän kuin yhden setin, niin halvimmaksi ne taitaa tulla postikuluineen tilata tuolta pixmaniasta sitten kuitenkin... ainakin jos vertaa noiden settien hintoja mitä nyt olen täällä kaupoissa nähnyt.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa