Isälle/appiukolle lahja

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kiisa
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 12 Syys 2013, 11:47

Re: Isälle/appiukolle lahja

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 23 Marras 2015, 23:22

Isäni on ihani uskomattoman vaikea lahjottava. Yli 60-vuotias mies, joka hankkii itse kaiken tarvitsemansa, ei harrasta mitään, ei juuri lue kirjoja tai katso elokuvia, ei koskaan menisi esim. hierojalle, vaikka lahjakortin saisi. Alkoholia ei juo.

Tänä jouluna olen päättänyt, että yritän ottaa kaikista neljästä lapsenlapsesta tuoreen kuvan (neljäs syntyy huomenna. :mrgreen:) ja laitan ne valmiiksi kehyksiin. Valokuvia nimittäin isällä ei juuri ole, kun kaikki on digitaalisena.
Pelkään tässä vain, että en ehdi kehittää kuvia ajoissa.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Isälle/appiukolle lahja

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 24 Marras 2015, 09:40

Tilasin isälleni kirjan joululahjaksi.

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Isälle/appiukolle lahja

Viesti Kirjoittaja Weba » 25 Marras 2015, 18:22

Appivanhemmille yhteiseksi tilasin juuri valokuvakirjan pojista lähinnä. Samalla kopio kun tein itsellemme. Uskoisin heidän ilahtuvan, on nuo meidät pojat heillekin niin tärkeitä.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Isälle/appiukolle lahja

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Marras 2015, 15:26

Konvehti kirjoitti:Tilasin isälleni kirjan joululahjaksi.
Annan kirjan lisäksi saunatuoksuja, dvd:n ja suklaata.

Mesimarja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 75
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 23:21
Paikkakunta: Häme

Re: Isälle/appiukolle lahja

Viesti Kirjoittaja Mesimarja » 21 Joulu 2015, 22:38

Päädyimme ostamaan appiukolle lahjaksi uuden laadukkaan kylpypyyhkeen, hänellä näytti viime katsomalla pyyhkeet olevan vähintäänkin "vuosikertaa".

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Isälle/appiukolle lahja

Viesti Kirjoittaja shara » 22 Joulu 2015, 13:35

Me olemme perinteisesti antaneet isälle (ja hänen vaimolleen) jonkinlaisen herkkukorin. Jotain laadukasta paikallista kahvia, glögiä, muutama laadukas herkkukonvehti...

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Isälle/appiukolle lahja

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 05 Syys 2016, 11:44

Ostin isälleni Autokirjan ja dvd:n. Lisäksi ostan lähempänä joulua suklaata.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Isälle/appiukolle lahja

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 27 Syys 2017, 18:59

Isäni kuoli kun olin 6v joten hänelle en koskaan lahjoja ehtinyt hankkimaan. Ala-asteella isänpäivänä kun muut teki koulussa isnpäivälahjoja tein itse niitä ukille ja annoin joululahjaksi, sillä hän kun niin kaukana asui, ettei isänpäiväksi yleensä sitten kerinnyt antamaan. Noitten aikojen jälkeen ukki halvaantui ja ainakin minulta lahjominen jäi kun äiti hoiti enemmän nuo ukin ja mummin lahjat,
Vasta viimevuosina oon päässyt miettimään mitå vanhemmalle miehelle lahjaksi, kun avomiehen isälle olen jotain halunnut antaa. Hänen luonaan kun kuitenkin suht usein yötä ollaan ja vietetään uutta vuotta ja juhannusta. Olen antanut hälle mm. saunaan itseommeltuja peppualustoja, kutonut joulusukan ja piilottanut sisälle suklaata, tehnyt itse joulutoffeeta ja paketoinut ne jouluiseen rasiaan ja antanut joulukahvia. Tänä vuonna ajattelinostaa Ian Flemingin jonkun James Bond kirjan, sillä appukko pitää Bond elokuvista ja lukemisesta, joten uskoisin että Bond kirja olisi mieleinen. :see:

Avatar
Tuike
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Elo 2012, 17:27

Re: Isälle/appiukolle lahja

Viesti Kirjoittaja Tuike » 13 Elo 2018, 14:05

Tulin pohtineeksi, kun tuossa isäni kanssa leikkasin pensasaitaa, että vaikka sen johdosta käytän hänet ravintolassa syömässä, niin muistan häntä jouluna vielä spesiaalilahjalla: Reino-tossuilla, johon toiseen piilotan magnesiumvoiteen ja toiseen lahjakortin jalkahoitoon :lahja:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Isälle/appiukolle lahja

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 15 Syys 2018, 22:40

Hyvät vinkit kehiin, mitä appiukolle joululahjaksi :hmm: Parkinsonin taudin vuoksi asuu nykyään hoitokodissa eikä pysty käytännössä enää mitään tekemään. Pojista valokuvataulu tarkoitus antaa, mutta jotain muutakin voisi keksi, kun tietäis vaan mitä :hmm:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa