Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 03 Elo 2020, 14:33

Tytär 7-v on hieman alkanut innostumaan Schleich-eläimistä, erityisesti hevosista. Hänen kanssaan jo puhuttiinkin, että niitä voisi toivoa joululahjoiksi.
Onko palstalaisilla näistä kokemusta? Mikä voisi olla hyvä aloitussetti? Jotain yksittäisiä otuksia hänellä jo onkin.
Näitä voisi hankkia ihan hyvin myös käytettynä. :hmm:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 03 Elo 2020, 19:12

Meidänkin tytöllä oli aikoinaan paljon Schleich-hahmoja. Oli myös hevostalli. Se oli kiva lisä hepoille. Oli myös jokunen ratsastaja ja koiria ym.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 03 Elo 2020, 19:28

..........................

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Wilma » 03 Elo 2020, 21:36

Liikkuva labyrintti peli on meilläkin, mikä ei oo kiinnostanut ketään tähän päivään mennessä :lol:
Liekö kuulakaan enää tallessa. Tää peli on vielä minun vanha, jonka taisin saada kun olin 11 tai 12 vuotias :hmm:

Mietin tässä noita technic- legoja, olisiko esikoisella kiinnostusta rakentaa joku auto. Tuota tehdessä muutama päivä saattaisi vierähtää, jos jaksaa vain keskittyä rakentamiseen..

Jotenkin tuntuu että pojille on vaan niin vaikea keksiä mitään, kun ikää tulee enemmän :shock: :lol:

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 03 Elo 2020, 21:55

Me tehtiin 5v. pojan kanssa just Technic-lego. Oli kyllä selvästi liian vaikea. Oli saanut sen joltain joskus lahjaksi ja innoissaan aloitti tekemään mut mä sen pääosin kokosin.

Samainen poika toivoo tänä vuonna lahjaksi sinistä nosturia. Mistäköhän sellaisen löytäisi :roll: Muita toiveita ei vielä oo ilmaantunut.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 03 Elo 2020, 22:28

Wilma kirjoitti:
03 Elo 2020, 21:36

Jotenkin tuntuu että pojille on vaan niin vaikea keksiä mitään, kun ikää tulee enemmän :shock: :lol:

Entäs Minecraft-Lego?

Technic-Legoja on eri kokoisia, joku pienempi voisi olla ainakin sopiva.

Isommille pojille löytyy liikaakin konsolipelejä :lol:

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Wilma » 04 Elo 2020, 00:05

Konvehti kirjoitti:
03 Elo 2020, 22:28
Wilma kirjoitti:
03 Elo 2020, 21:36

Jotenkin tuntuu että pojille on vaan niin vaikea keksiä mitään, kun ikää tulee enemmän :shock: :lol:

Entäs Minecraft-Lego?

Technic-Legoja on eri kokoisia, joku pienempi voisi olla ainakin sopiva.

Isommille pojille löytyy liikaakin konsolipelejä :lol:
Oonkin näköjään jo yhden minecraft Lego paketin esikoiselle hommannut :lol: toki tykkää rakentaa, mutta ei ne leikkiin päädy. Aika paljon minecraft legoja jo löytyy mutta ovat pöytälaatikossa jemmassa.

Toi pieni technic Lego voisi olla ihan kiva, mikäli eivät sitten isä-poika laatuaikaa halua viettää isomman rakennus sarjan kanssa :hmm:

Konsolipelit onkin hitti, ehkä vähän liikaakin, mutta ei pois suljettu vaihtoehto :mrgreen:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 05 Elo 2020, 15:25

Noista Technic-legoista sanoisin, että ovat varmasti hyviä sellaiselle joka tykkää ylipäänsä rakennella. Luonteva siirtymä siis normi-legoista vähän "kehittyneempiin".
Omaa poitsua kun sellaiset jutut eivät kiinnostaneet, jäi se takavuosina saatu Technic-auto sitten rakentamatta. Minä sitten joskus sitä koitin värkätä, mutta itselläkin jäi kesken (minä kyllä tykkään rakennella legoilla, mutta siihen ei kyllä ole oikein aikaa).

Olen ehkä kertonut täällä aiemminkin (??) että hommasin aikoinaan 12-vuotiaalle kummipojalle tämän:
Kuva

Tavallaan turhake, mutta samaan aikaan klassikko. Huomasin kuitenkin että se oli pojalla edelleen esillä vielä isompanakin jannuna.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 06 Elo 2020, 21:32

Minä joskus lapsena toivoin tuota labytinttipeliä ja sainkin sen joululahjaksi. Se oli pettymys. Aivan sairaan vaikea peli, vie hermot ja ohjaus ei ikinä toiminut. :bum:

Itsellä ei ole lapsia keille annoin lahjoja, mutta mitä ite toivoin lapsena lahjaksi oli Disneyn elokuvia ja Barbienukkeja. Yleisesti ottaen lapselle itse antaisin yhen arvokkaan lelun, jos hän sitä kovasti toivoo (tietty hintarajoissa). Yleensä lapset tykkää leikkiä aina tietyllä sarjalla tai nukella (kuten minä Barbeilla)

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 06 Elo 2020, 22:26

Mulla on 10-vuotias kummipoika jolle kans hirveen vaikea keksiä lahjoja. Hällä vielä synttärit marraskuussa joten tuntuu et yltiövaikeaa on. Viime vuonna tein hälle Pokemon villasukat ja lapaset. Lapaset vaan olivat kuulemma liian pienet :cry:

Tänä vuonna meinasin ensin et teen pipon mut äiti sano et mieluummin villasukat ja väritoivekin tuli. Nyt vaan mietin et mitä sitä keksis synttäriksi. Hän ei oikein muuta tekis kun pelaisi konsolilla ja mä en niitä pelejä suostu ostamaan. Mietin tuota Technic-legoa et voisko innostua siitä jos olis sopiva aihe. Kirjoja ei lue eikä lautapelejä pelaile. Hmm :hmm:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa