4. Kysymystä (Peli)

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 25 Marras 2016, 12:38

1. Mikä joululaulu tulee nyt heti ekana mieleesi?

Joulukirkkoon

2. Mikä on parasta joulusuklaata mitä kaupoista saa?

Tosi vaikea sanoa, niin monet ovat hyviä mutta mikä olisi parasta :roll: Sanotaan nyt vaikka Anthon Bergin luumut madeirassa.

3. Onko sinulla tapana fiilistellä joulua etukäteen kirjojen/lehtien tai elokuvien muodossa?

Todellakin on! Jouluisten Aku Ankkojen ja jouluisten elokuvien muodossa, ostan myös muutaman joululehden mutta ne eivät tuo samaa fiilistä kuin Aku Ankat ja leffat.

4. Mikä on kaikista kamalin ja mikä kaikista paras joululahja mitä ikinä olet saanut?

Kaikki lahjani ovat olleet hyviä mutta jos pitää oikein miettiä kamalinta lahjaa niin ehkä Stiga. Ja tämä siksi kun ei täällä Etelä-Suomessa koskaan ollut niin paljon lunta että siitä olisi päässyt nauttimaan. Ja tämäkään ei siis ollut tuon lahjan "vika". Paras on ollut hyvä kirja tai kaunis koru.

Kysymyksiä seuraavalle:

1. Hyödynnätkö Black Fridayn tarjouksia?
2. Teetkö tänään jotain joulun eteen?
3. Kuunteletko joululauluja CD:ltä?
4. Aiotko mennä kirkkoon laulamaan Hoosiannan?

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 26 Marras 2016, 09:37

1.Hyödynnätkö Black Fridayn tarjouksia?

Hyödynsin. Muutamista nettikaupoista ostin joululahjoja sekä vaatteita itselleni. Black Friday tuli minulle vähän puun takaa että jos olisin tiennyt aikaisemmin olisi tätä päivää voinut hyödyntää enemmän.

2. Teetkö tänään jotain joulun eteen?

Teen, sillä tänään koti koristellaan jouluisaksi :talvi:

3. Kuunteletko joululauluja CD:ltä?

Minulla ei ole kuin yksi joulu cd joka on huonohko, siksi vastaan että en. Joululaulut kuuntelen siis netistä.

4. Aiotko mennä kirkkoon laulamaan Hoosiannan?

En aio mennä. Jouluradiosta kuuntelen Hoosiannan ja ehkä menen jos ennätän niin laulamaan kauneimpia joululauluja kirkkoon.

1.Aiotko osallistua johonkin jouluiseen tapahtumaan? Mihin? (Myyjäiset, konsertit jne)

2.Keiden kanssa vietät joulun?

3.Tärkein jouluperinteesi?

4.Onko mitään asiaa, mistä et pidä joulussa?

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 22 Heinä 2019, 00:23

1. Aiotko osallistua johonkin jouluiseen tapahtumaan?
Joulutoreilla ja myyjäisissä haluaisin piipahtaa, sekä jossain joululauluillassa.

2. Keiden kanssa vietät joulun?
Joko äitin, siskon ja kissani, tai mieheni ja kissani. Vielä ei voi sanoa varmaksi.

3. Tärkein jouluperinteesi?
Joululahjojen avaus Samu Sirkan Joulutervehdysen aikana.

4. Onko mitään asiaa, mistä et pidä joulussa?
Sitä kun kristinuskossa pidetään joulua Jeesuksen syntymäpäivänä, vaikka on tutkittu että Jeesus on syntynyt keväämmällä.

1. Tuleeko sinulla koskaan joulu mieleen keskellä kesää?
2. Suosikki vuodenaikasi, miksi juuri se?
3. Mikä on paras luonnosta tuleva tuoksu?
4. Kumpi on parempi: syystuulinen lokakuu vai loskaliukas maaliskuu?

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja Katikki » 22 Heinä 2019, 08:35

Kiva JapeTonttu kun nostit esille tämän kivan ketjun! :hei:

1. Tuleeko sinulla koskaan joulu mieleen keskellä kesää?

Juhannuksesta eteenpäin joka viikko, elokuun alusta viimeistään ihan päivittäin! :woohoo:

2. Suosikki vuodenaikasi, miksi juuri se?
L
Syksy. Koska ilma raikastuu ja pystyy nukkumaan hyvin, syksyn tuoksut ja kirpeys, ihanat sieniretket ja se, että enemmän ulkona vietetyn kesän jälkeen elämä kääntyy taas sisälle, ja tulee laitettua kotia taas syksyä varten. Vähän parempi siivous, tuikkuja palamaan, tuli takkaan... Ja koti tuoksuu erityisen paljon kodilta, kun laitetaan kaalilaatikkoa, sienimuhennosta ja omenapiirakkaa :nam: Ja koko ihana joulunalusaika osuu syksylle :jee:

3. Mikä on paras luonnosta tuleva tuoksu?

Kirpeä syysaamun tuoksu, kun pudonneet lehdet kahisevat jaloissa. :syksy: Toisaalta myös kesäinen puutarha, jossa tuoksuvat pionit ja ruusut. Meren tuoksu!

4. Kumpi on parempi: syystuulinen lokakuu vai loskaliukas maaliskuu?

No lokakuu ilman muuta! :peukku:

1. Mistä sinulla alkaa joulun odotus?
2. Mitä sellaista omaan jouluusi kuuluu, jota sinne on kuulunut jo lapsuudessasi?
3. Millä porukalla mieluiten vietät/viettäisit joulusi?
4. Mikä on mieluisin joulukoristeesi?

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 22 Heinä 2019, 13:41

..........................

Avatar
harkitsematon
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 11:30

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja harkitsematon » 17 Elo 2019, 10:47

1. Voisitko kuvitella viettäväsi joulun aivan yksin?
-
En, joulu on aina ollut tärkeä perhejuhla. Haluan viettää joulun rakkaiden ihmisten ympäröimänä!
2. Onko omassa joulunvietossasi asioita, jotka ärsyttävät sinua. Ja jos, niin mitkä ja miksi?
-Omat jouluperinteet on muokkautuneet jo niin, ettei mikään suoranaisesti ärsytä. Ostan lahjat ajoissa, leivon jouluherkkuja pitkin joulukuuta jne. Joskus kuitenkin menen joulua viettämään jollekin sukulaiselle tai muulle perhetutulle, siellä ärsyttää jos ei ole tarjolla omaan ruokavalioon sopivaa ruokaa. Olen jo oppinut että otan omat ruuat mukaan :lol:
3. Kuoriutuuko sinusta joulun alla hyvä, lämmin, hellä, vai muistatko ja autatko heikommassa asemassa olevia myös muulloin?
-Jouluna annan lahjoja vähäosaisille. Se on muokkautunut jo jouluperinteeksi! Muistan heikommassa asemassa olevia myös muulloinkin kuin jouluna, antamalla avustuksia lapsiperheille ja eläinsuojelukoteihin.
4. Jos annat joululahjan, odotatko saavasi vastalahjan?
-En, olisihan se mukava saada jotain pientä muistamista mutta en pidä sitä niin tärkeänä. Rakastan antaa lahjoja, ja saada sellaisia lahjoja joita oikeasti tarvitsen, ja lahjan antaja on minua miettinyt.


1. Lapsuuden paras joulumuisto?
2. Annatko lemmikeille joululahjoja?
3. Teetkö itse joulukortit?
4. Joulutortut vai piparit?

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 08 Syys 2019, 19:50

1. Lapsuuden paras joulumuisto?

On monia hyviä muistoja. Mm. kun pelottava joulupukki tuli ja tajusin ilokseni, että sehän on isä :see: Kun ruinasin jo jouluaattona aamupäivällä yhtä lahjaa ja sen sain. Se oli luistimien terän suojukset :mrgreen:

2. Annatko lemmikeille joululahjoja?

Kyllä. Lelun ja herkkuja.

3. Teetkö itse joulukortit?

En tänä vuonna. Joskus olen tehnyt.

4. Joulutortut vai piparit?

Piparit

1. Suklaa vai marmeladi?
2. Oletko käynyt ulkomailla joulutorilla?
3. Mitä leivot jouluksi?
4. Teetkö itse joululahjoja?

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja Katikki » 08 Syys 2019, 20:11

1. Suklaa vai marmeladi?
Suklaa!!

2. Oletko käynyt ulkomailla joulutorilla?
Olen monessakin paikassa. Lontoossa, Tallinnassa, Tukholmassa, Heidelbergissä, Wienissä, Bratislavassa... Kun on tarpeeksi vanha niin on ehtinyt moneen kaupunkiin joulun aikaan! :lol:

3. Mitä leivot jouluksi?
Pipareita ja joulutorttuja, lisäksi saksalaisia vanilja-suklaaruutuoikkuleipiä. Suolaisella puolella mätikakku ehdottomasti, vaikka sitä ei tarkalleen ottaen leivota vaan kootaan ja hyydytetään. Ehdoton kun tulee kavereita glögille :peukku:

4. Teetkö itse joululahjoja?
Juu. Tykkään tehdä käsitöitä, ja olen monta monta kertaa kutonut villasukkia ja tumppuja koko perheelle. Viime vuosina olen virkannut torkkupeittoja todella, todella monta :lol:

Kysymyksiä:

1. Mistä perinteestä tai muusta tekemisestä käynnistyy sun joulunaika?
2. Mikä on lempimakusi joulun alla?
3. Mistä jouluvalmistelusta pidät eniten?
4. Miten aloitat jouluaattoaamun?

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 08 Syys 2019, 21:32

Katikki kirjoitti:
08 Syys 2019, 20:11
1. Mistä perinteestä tai muusta tekemisestä käynnistyy sun joulunaika?
2. Mikä on lempimakusi joulun alla?
3. Mistä jouluvalmistelusta pidät eniten?
4. Miten aloitat jouluaattoaamun?
1. Itse joulunaika käynnistyy miulla virallisesti 1. jouluuuta kun laitan joulukoristeet esille. Joulu on kyllä mielessä aiemminkin ja lahjoja tulee tehtyä/hankittua pitkin syksyä. Myös kynttilöitä poltan paljon syksyllä.

2. Suklaa on ympäri vuoden, mutta jos otan maun joka liittyy vahvasti jouluun, niin se kylmäsavuporo tumman joululimpun päällä.

3. Kaikesta :jeeh: Koristelu nousee ehkä hitusen verran ykköseksi, varsinkin nyt kun uusi asunto ja kaikkea.

4. Laitan jouluvalot päälle, avaan tv:stä Joulupukin Kuuman Linjan ja teen hyvät joululimppuleivät (toiseen poroa, toiseen lohta). Kuumaa linjaa katsoessani avaan joulukalenterini, napostelen vähän suklaata ja selaan lapsuuden suosikkijoulukirjojani.

Kysymyksiä seuraavalle:
1. Joulu isoissa hangissa vai kevyessä lumivaipassa vai kokonaan lumettomana?
2. Suosikki jouluaiheinen tarinasi?
3. Poikkeaako joulusaunasi muuten tavallisesta saunassa käymisestä?
4. Mihin aikaan teilä syödään jouluateria?

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 22 Syys 2019, 18:36

...........................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa