Palstan 11-vuotissynttärit!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Stigmation
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 931
Liittynyt: 01 Loka 2007, 15:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja Stigmation » 12 Syys 2018, 13:50

Oli pakko käydä tarkistamassa ja itsekin olen näköjään liittynyt tonttujoukkoon reilu kuukausi palstan avaamisen jälkeen. Äkkiä on mennyt aika! :oo

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 12 Syys 2018, 13:59

...................................

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 12 Syys 2018, 14:59

kuusipuu kirjoitti:
12 Syys 2018, 13:59
Joulutähti kirjoitti:
12 Syys 2018, 10:56
Tämä alusta (tai mikä tämä nyt onkaan...) taisi tulla käyttöön 2007 mutta Joulun taikaa -palsta toimi sitä ennen toisella alustalla. Itse olen sinne vanhalle kirjautunut syksyllä 2006. Joulumuori osaisi varmaankin paremmin kertoa. Jos muistan oikein, oli Kuusipuukin siellä vanhalla palstalla jo mukana...?
Mistäs sen vanhan palstan jäsenyyden voisi nähdä? :hmm: Kun mulla tiedoissani on liittymispäivänä tuo 18.9.2007.
Minulla liittymispäivä juurikin tuo 28.8.2007 (hyvä päivä, tosiaan! ) ja Joulutähden lailla muistelen pyörineen näissä porukoissa jo ennen tuota päivämäärää, taisi vaan tosiaan olla jollain eri alustalla.

Tuolloin (2007) asuin Keski-Suomessa ja olin alle puolivuotiaan pojan äiti. Nyt asun Kaakonkulmalla ja tuo poika käy viidettä luokkaa koulussa, pikkusiskonsa on päiväkodissa. Tässä välissä on nähty useampi työpaikka, jokunen omakotitalo ja hankittu iso kasa joulukoristeita ja - lahjoja.

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 12 Syys 2018, 16:50

-

olkitähti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1286
Liittynyt: 16 Syys 2009, 16:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja olkitähti » 13 Syys 2018, 10:44

Onnea palstalle :hei:

Täällä on tullut joulua vietettyä vuodesta 2009 alkaen, eli pari vuotta perustamisen jälkeen löysin tieni paikalle. Tänä aikana on muutettu sekä paikkakunnalta toiselle että saman kaupungin sisällä, vaihdettu työpaikkaa ja aloiteltu omat jouluperinteet. Paljon muutoksia, mutta paljon tuttua ja turvallista.

Välillä on joulut menneet vähän vähemmällä ja välillä on lähtenyt ihan lapasesta :hip:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 13 Syys 2018, 10:59

Itse löysin palstan vuonna 2013. Ja olen siitä niin iloinen :see: Täällä on ihanaa lukea ja kirjoittaa joulusta.

Elämässä ei ole tänä aikana oikein mikään muuttunut paitsi se, että lapset ovat kasvaneet ja äitini kuoli nyt kesällä. Tulevat joulut ovatkin sitten meillä erilaisia, kun äiti oli aina se, joka aaton ruoat valmisti ja hän oli iso osa meidän elämää ja jouluja.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja Unico » 13 Syys 2018, 15:15

Piti tarkistaa lokakuussa 2007 näytti olevan liittymispäivä :oo mutta jossain muistin syövereissä kolkuttaa edellinen joulun taika, en tosin muista pitikö tänne rekisteröityä uudelleen.
Mun joulut on seurannut laidasta laitaan tässä vuosien varrella. Töissä kotona lasten kanssa ja viimeisimpänä vieraisilla.
Palsta vetää aina vaan puoleensa, viimeistään tässä elo syys kuulla on vastustamaton kutsu tänne.

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 13 Syys 2018, 20:06

Minä löysin tämän palstan 4.10.2007 eli aika pian perustamisen jälkeen. Luultavasti olen joulunnälkääni iskenyt Googleen hakusanoja ja sitten löysin tämän helmen.

Perheen kokoonpano on pysynyt samana, asutaankin samassa paikassa. Ehkä se, mikä on muuttunut, on kiireen lisääntyminen mikä vaikuttaa täälläkin kirjoitettujen viestien määrään ja joulun viettoon siinä mielessä, että ennen meillä oli aattona väkeä aina ja joulupukkikin kävi. Nyt ollaan aatto omissa oloissa ilman aikatauluja ja joulupäivänä ja tapaninpäivänä sitten tavataan vanhempia ja appivanhempia.


Näin on hyvä nyt, katsotaan mitä muutaman vuoden päästä tapahtuu, kun lapset alkavat lentää pesästä.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 15 Syys 2018, 15:14

Oho, tämä palstahan on ollut pitkään pystyssä. Olen itse liittynyt tänne lokakuussa 2015. Varmasti olisin jo aikaisemminkin, jos vain olisin koko sivuston olemassa olosta tiennyt. Pidän blogia bloggerin puolella ja sieltä jotain joulublogia seuratessani päädyin jonkun linkin kautta tälle foorumille, ja olen kyllä viihtynyt. Näiden vaja 3 vuoden aikana on yksi muutto tehty ja perheenjäsen Boris saatu lisää. Myös olen valmistunut ammattiin, sairastanut masennuksen, joutunut työttmäksi pariinkiin otteeseen ja nauttinut joka joulun valmistelusta täysin riemuin.

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja pipari » 16 Loka 2018, 11:46

20.9.2008 minä liittynyt mukaan! :jouulu:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa