Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 22 Loka 2018, 15:21

Kuka: Oma mies! :inlaav:
Miten: Antamalla mun jouluttaa, suunnittelemalla kiltisti mun kanssa joulun koristelua vaikka elokuussa, tykkäämällä myös joulusta, miettimällä mun kanssa joululahjoja, kuuntelemalla mun kanssa sata kertaa autossa Jussi Björlingin "O helga natt"

Kuka: Omat lapset :lahja:
Miten: Tulemalla joka vuosi joululeffaan (ja tuomalla kaverinsakin sinne) ja äidin joulupöytään, kehumalla ja syömällä jouluruokia, antamalla jokaiselle ihan hirveen tarkkaan mietittyjä joululahjoja, muistelemalla lapsuuden jouluja, toivomalla legoja jouluksi edelleen (nyt jo sentään kierrätän samaa tekniikkalegopakettia joka vuosi, tänne ne aina jää kokoamisen jälkeen :lol: ), tykkäämällä joulusta ylipäätään

Kuka: Mun isä :tanssi:
Miten: Kysymällä juhannuksena ekan kerran varovasti, että viettääköhän hän joulun taas meillä. Vaikka on jo vuosia sitten sovittu hänen ja mun veljien kanssa, että hän tulee vakkaristi meille jouluna (veljet asuu sellaisessa paikassa että sinne on pyörätuolilla tosi vaikea päästä etenkin pyhänä). Aina tulee, aina syö nautinnolla jouluruokia ja katselee yleistä joulutohinaa, juo glögiä lastenlasten keskellä, torkahtelee välillä, saa ison nyssäkän jouluruokia kotiin vietäväksi ja on joka joulu yhtä tyytyväinen. Ai niin, tykkää myös kovasti siitä että käydään laittamassa hänelle parvekkeelle joulukuusi ja siihen värivalot (hän rakastaa värivaloja, äiti ei olisi ikinä niitä kelpuuttanut :lol: ) sekä joulutähti ikkunaan.

Kuka: Miehen lapset :lahja:
Miten: Iloitsemalla kovasti joka vuosi joululahjoistaan! Viedään myös miehen tyttärelle joulukuusi joka vuosi kun hänellä on syntymäpäivä 11.12., ja aina hän sanoo meidän pikkujouluttajalle että "nyt ei vielä koristella sitä" ja aina hän laittaa meille kuvan samana iltana kun kuusi tuikkii ja kimaltelee :jees:

Kuka: Kaikki kaverit :laav: :hali:
Miten: Lähettämällä joulukortteja edelleen, joko facebookissa tai mieluiten ihan paperimuodossa! Ei väliä onko ne itse tehtyjä vai ostettuja, mutta nämä ilahduttaa työpäivän jälkeen kotiin tullessa aina vaan yhtä paljon. Sinitarraa taakse ja eteisen kaapinoviin ja makkareiden oviin kauniiksi asetelmiksi!

Kuka: Kaikki nää ihanat jouluttajat täällä!! :woohoo:
Miten: Tarviiko sitä edes sanoa, mutta täällä voi teidän ihanien kanssa jouluttaa sydämensä kyllyydestä :jee: :jee: :jee:
On ollut tosi kiva tutustua moniin vakkarikäyvijöihin, tuntuu että on itsekin siellä mukana jouluttamassa monessa erilaisessa perheessä :laav: Sitten lisäksi olisi vielä mukava tutustua muihinkin vakkarilukijoihin sitä mukaa kun he rekisteröityvät mukaan ja pääsevät kirjoittelemaan palstalle (vink vink)

Mitens teillä muilla? :hei:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 22 Loka 2018, 18:41

Ihana ketju :laav:

Kuka; Oma mies
Miten; Antamalla minun jouluttaa ( vaikka välillä pyörittelee silmiään :lol: ) ja tuomalla jotain jouluista kirppikseltä jos sattuu silmään :laav:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 22 Loka 2018, 23:48

Kuka: Oma mies
Miten? Auttaa ja kärsii vieressä :) On mukana ja antaa mun tehdä suunnitelmat. Sanoo kysyttäessä mielipiteen. Kuskaa ja jeesaa, on mukana. Mies hoitaa meillä joulusiivouksen ja ulkovalot.

Kuka: Lapsenlapsi
Miten? Pitää mummin rajoissa. Muistuttaa välillä et nyt on vasta lokakuu :) Tekee pipareita, kun taikina on tehty valmiiksi ennakkoon. Ihastelee joulujuttuja. Lapsenuskoinen ihana jouluttaja.

Kuka: Aikuiset lapset
Miten: Ottavat kermat päältä. :oo Juu tulevat mielellään tänne 5 tähden lomakotiin. Antavat todellakin vanhempien tehdä kaiken. Pysyvät kaukana kaikesta tekemisestä. Jääkaapin tai uunin avasu saa heihin joulueloa :mrgreen:

Kuka: Omat vanhemmat
Miten: Ovat molemmat jo kuolleet. VIen kynttililän ja kukat haudoille. Jotenkin siellä haudalla tulee tunne et ovat tyytyväisiä minuun. Niistä opeista mitä olen heiltä saanut. Se mikä liittyy jouluun. Äiti tyytyväisenä, että käytän hänen hänen oppejaan joululaatikoissa ja muissa. Näen miten niin peukuttaisi et jatkoin perinnettä ja reseptejä.
Isä tyytyväisenä, että osaan hillitä itseäni ja (en ole kuten äitini) en raahaa aterioille sen seitsemää sorttia vain siksi et ne kuuluu jouluun.... välittämättä siitä et kukaan ei niitä syö :)
En tiedä mistä tämä viimeinen kohta eli vanhemmat tuli. En ole millään tavalla uskonnollinen.

Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 23 Loka 2018, 08:42

Tytöt 8v ja 11v. Valmistelevat joulua, auttavat taitojensa mukaan siivouksessa, leipomisessa ja koristeluissa. Yhdessä käydään jouluostoksilla. Höpöttävät omia joulujuttujaan ja säätävät joulukalentereiden ja korttien kanssa.
Mies. Hoitaa meidän talouteen kinkun (varataan paikallisesta lihakaupasta ja haetaan sieltä pari päivää ennen joulua) ja kuusen (hakee lasten kanssa lähimetsästä). Hankkii joululahjoja ja suklaata. Lähtee joulukonserttiin seuraksi.
Sisko. Jutellaan joulun suunnitelmista, lahjoista, ruuista, leipomisista jne.
Tässäpä tärkeimmät kanssajouluttajat :see:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 23 Loka 2018, 11:31

...........................

Avatar
jouluhöpsö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Syys 2016, 08:47

Re: Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Viesti Kirjoittaja jouluhöpsö » 23 Loka 2018, 12:39

Mies :inlaav: hyräilee ihan huomaamattaan jo nyt joululauluja... Hän selvästi tykkää siitä, että minä joulutan, vaikkei osaa lähteä siihen sen enempää mukaan, ainakaan vielä. Hän myös hyvin painokkaasti korostaa että pitää meidän joulupöytämme tarjonnasta ja ottaa osaa kinkunpaistoon ja kalojen suunnitteluun. :laav:

Miehen lapset :inlaav: höpöttää joulusta, miettii lahjojaan ja joulun karkkeja (Eikä pienin vieläkään ihan ole sisäistänyt, että se jouluherkku voi olla myös sipsi, voi sitä ilmettä kun ekan kerran sai valita jouluherkuksi sipsiä, kun kysyin, että voisiko se olla pringles-purkki ku karkkiosastolta ei meinannut osata sopivaa herkkua valita. Mikä hämmentyneen onnellinen ilme neidin kasvoille valahti! :inlaav: ) Mä tosin ehkä vähän opetan heille tätä höpöttämistapaa kyselemällä. :lmao: Leipovat myös innoissaan apuna ja vielä innokkaammin maistelevat leipomuksia ja kehuvat.

Ystävät :laav: muuten vain osallistuvat jouluttamiseen kun keskustelemme joulusuunnitelmista ja askarteluista ja laittelemme toisille muistamisia, korttia ja lahjaa :see:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 24 Loka 2018, 16:59

kuusipuu kirjoitti:
23 Loka 2018, 11:31
Miun mies :laav:
Hän alkaa syysiltojen hämärtyessä sytytellä lyhtyjä pihallemme. Ja jatkaa "valaistusmestarina" läpi talven, myös sisätiloissa. Lyhdyt vaan lisääntyvät joulua kohti mennessä.
Mies tekee suurimman osan joulusiivouksesta, minä hoitelen lähinnä somistuspuolen. :-P Tänä vuonna kyllä lupauduin pesemään vessan jouluksi. Saa nähdä, ennättääkö mies sen kuitenkin hoitaa. Joululeivonnaiset teemme yhdessä, ja mies jo suunnittelee mitä täksi jouluksi leivotaan.
Mies sanoo, että minä olen kuin pikkulapsi kun ihastelen silmät säihkyen joulusuklaita ym. kaupoissa. Ja antaa minun ostaa lähes joka kerta kaupasta jonkin jouluherkun. :mrgreen:
Mies soittaa joululevyjä. Aina aloitamme joululaulujen kuuntelun samalla levyllä, GRP Christmas collection vol 1 ( myös 2 meillä on, ja harmillista, ettei vol 3 löydy mistään!)
Yhdessä koristelemme kuusen. :-P

Lapset ja lastenlapset eivät varsinaisesti osallistu meidän joulutteluumme. Mutta joulunviettoon jokainen toki tavalla tai toisella. :laav:

Kuusipuu, ihanasti sanottu tuo valaistusmestari :see:
Huomasin, että sun miehellä on hyvin pitkälle samat urakat, kuin omalla miehelläni.
Tänään käytiin miehen kanssa yhdessä ostoksilla ja nähdessäni taaas miten oli cittarin jouluosasto laajentunut niin mies sanoi (mullahan askel jo kirmasi sitä kohti ) VOI EI :lmao:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 26 Loka 2018, 13:09

Mies ja lapset. Ja isäni myös. Eli samat ihmiset, jotka muutenkin ovat arjessani mukana.

Mies laittaa valot ikkunoihin ja kuuseen. Lasten kanssa koristellaan muuten koti ja kuusi. Joulukuusen minä ja lapset ollaan jo monena jouluna koristeltu keskenämme, koska mies on niin paljon töissä ja minulla on lomaa enemmän.

Mies antaa aika lailla minun päättää asiat (myös jouluun liittyvät :mrgreen: ) niin minä aika lailla mietin mitä ruokia ja herkkuja ostetaan. Kysyn tietenkin muilta mitä haluavat. Mies antaa minun myös olla perheen joulupukki, kun tietää että niin nautin siitä roolista.

Meillä käy siivooja mutta miehen kanssa juuri ennen joulua tehdään viimeinen silaus asuntoon.

Joka vuosi mennään joulukonserttiin juuri ennen joulua koko perheenä.

Äitini ja isäni olivat (ja isä edelleen on) erittäin oleellinen osa meidän joulua. Äiti valmisti aaton aterian ja heillä aattoateria myös syötiin. Isäni on varovaisesti luvannut opetella kalan graavaamisen nyt syksyllä (kun äitini nukkui pois elokuussa) ja aatto varmaan vietetään hänen luonaan. Juuri eilen olin Kirjamessuilla isän kanssa ja tehtiin kirjalahjaostoksia jouluksi. Tai lähinnä minä tein ostoksia ja isä oli kantoapuna :see: (Ennen tämä rooli kuului äidilleni.)

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 26 Loka 2018, 20:17

Harmikseni omasa lähipiirissäni muut eivät ole jouluttajia. MIes kokee enemmänkin kärsineensä siitä, kun minä haluasin jo alkaa koristelemaan. Mutta kun yhdessä saman katon alla asutaan, niin en halua alkaa provoamaan ja alittaa väkisin koristeita näin aikaisin esille. Itse joulun alla mies osallistuu jouluttamiseen syömällä tekemiäni jouluisia herkkuja ja itselleni ehkä tärkeintä yhdessä jouluttamisessa meillä on se, että päivittäin katsotaan jakso The Joulukalenteria yhdessä.

Äiti on töissä jälleen joulunaikaan, eli jos/kun kotia menen jouluttamaan mikään ei ole valmista.

Sisko osallistuu jouluttamiseeni siten, että jos tulee suomeen viettämään joulua kanssamme niin hän laittaa aina meillä kuuseen valot ja osallistuu kanssani joulupiirrettyjen katsomiseen.

Ehkä suurin joulutteluseurani on kissani Boris, joka ihmettelee vieressä kun minä touhotan kuin tonttu :see:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka osallistuu sinun joulutukseesi ja miten?

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 28 Marras 2018, 08:26

Oma rakas perhe osallistuu. Lapset ja mies. Ollaan ihan kreisi jouluperhe. Meillä loistaa jouluvalot jo syyskuussa ja ekat pikkujoulut pidetään kesällä... Sisko on paras jouluystäväni, hänen kanssa jouluttelemme paljon ja jaamme kaikki jouluiset ajatukset. Lisäksi on pari jouluystävää. Miehestä on kuoriutunut aivan jouluhullu, pelkään kohta jääväni kakkoseksi :tanssi:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa