Joulupukki

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Joulupukki

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 23 Loka 2018, 13:53

"Onkos täällä kilttejä lapsia?"
Käykö teille joulupukki? Käykö teidän pikkujouluissa joulupukki? Oletko itse tehnyt pukkikeikkaa? Tässä ketjussa voi muistella joulupukin käyntejä tai muuten vain kirjoitella joulupukista :dee:
Meillä vietetään joulua kouluikäisten lasten kanssa ja meillä on pukki vieraillut joka joulu. Pukin virkaa on vuorollaan hoitanut isä, setä, ukki tai eräs sukulainen. Parina viime vuonna pukki on tullut paikallisen nuorisoyhdistyksen kautta. Tämä viimeisin pukki varsinkin on ollut mainio; tulee ajallaan, jututtaa lapset, jakaa muutaman paketin ja poseeraa kuvissa. Toki pitää maksaa mutta niinhän se menee. Nyt minulla on harkinnassa, että tänä vuonna ei olisikaan pukkia vaan tonttu jättäisi paketit kuusen alle. Kuopus 8v toivoo vielä pukkia, myös mies on pukin kannalla. Miehen lapsuudenkodissa joulupukki on käynyt ja hänestä se oli ollut tosi hauskaa. Itse taas ajattelen, että ei haittaa vaikkei pukkia joka joulu olekaan, jääpähän yksi aikataulu ja rahanmeno joulusta pois. Mitenkähän tässä kannattaa tehdä?

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Joulupukki

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 24 Loka 2018, 17:46

Tänä vuonna taas tulee joulupukki. Lapsenlapsi tulossa meille jouluksi. Ja taitaa olla viimeinen joulu uskoessa tuohon taruun :mrgreen:
Viimeksi, kun pikkuneiti oli täällä oltiin niin kipeinä et piti perua pukin tulo varmuuden vuoksi.
Kiva katsella vanhoja videoklippejä edellsistä jouluista. Nähdä miten lapsi kasvanut. Millaisia lahjoja ollut jne.

Pitäisi kai kohta varata se joulupukki. Sama, kuin aiemmin. Tietää mitä saa :toive: Meidän vakkaripukilla on kunnon varusteet. EI mitään marketin vitosen naamaria. Juttelee ja kuuntelee jos joku innostuu laulamaan pätkän tai pari joululaulua. Ja ennenkaikkea selvä pukki.
:hip:

Sikäli kivaa aikaa tämä, että silloin kun omat lapset olleet pieniä niin ollut toisenlainen tilanne ja ei ollut mahdollista tilata maksua vastaan joulupukkia. Oli kallista ja onhan se edelleen. Mut on mahdollista tarjota se heille. Nyt voi tarjota tätä iloa lapsenlapselle ja sitä kautta omille lapsille. :jees:
Arvokas tuntitaksa noissa on ja se vartti minkä viipyy niin huh huh. Mut se ilo. Ja uskon et kantaa jatkossa ja lapsenlapsi saa siitä jotain. Ihania muistoja lapsuudessa mummin ja vaarin luona.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulupukki

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 24 Loka 2018, 18:20

Tänäkin Jouluna tulee pukki :lmao: mies nimittäin käy vara pukkina muutamassa lapsiperheessä :toive:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulupukki

Viesti Kirjoittaja Unico » 25 Loka 2018, 13:27

Ei tule pukkia, nyt kolme pukitonta joulua takana. Lapset on vain tyytyväisiä kun pukki ei näyttäydy ja on tuonut lahjat johonkin. Uskovat pukkiin, mutta tokaluokkalainen on aina pelännyt joulupukkia.

Avatar
Elina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Elo 2008, 17:43

Re: Joulupukki

Viesti Kirjoittaja Elina » 25 Loka 2018, 20:48

Meillä ei ole ikinä käynyt pukkia. Lapset ovat araselevaa sorttia, ja minustakin olisi kiusallista että tuntematon ihminen tulee meille kotiin. Varmaan kävisi jos olisi joku sukulainen tai tuttava, joka heittäisi pukkikeikkaa. Toki meillä puhutaan totuudenmukaisesti näistä pukkihommista, mutta saattaisihan se olla hauska leikki kaikkien mielestä.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulupukki

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 26 Loka 2018, 13:16

Kun lapset olivat ihan pieniä meillä kävi ukki Pukki (eli siis isäni, Ukki). :see: Mutta lasten kasvaessa ja tajutessa asian, meille "tonttu" toi kuusen alle lahjat sillä välin kun mies lasten kanssa meni etukäteen vanhemmilleni aaton viettoon minun jäädessä laittamaan vauhdilla lahjoja kuusen alle. Nyt lapset (esiteini ja teini) laittavat itse lahjat kuusen alle.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulupukki

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 27 Loka 2018, 15:04

Joulupukki kävi meilä viimeksi varmaan jouluna 1997. 1998 Tammikuussa kun muutettiin ja isäni menehtyi siinä keväällä, niin ei pukkia enään käynyt. Vähän oletan, että meillä vierailleet pukit on isäni kavereita tai tilaamia ja nyt kun vastuu juhlan tekemisestä siirtyi äidille, niin hän koki sen turhaksi. Sinä jouluna meille tulikin pidempi vierailija, eli hankittiin ensimmäinen kissamme. Se varmaan vei meidän huomion niin kokonaan, etten enään ihmetellyt miksei pukkia käynyt. Tavallan tykkään sen ideasta, mutta se ei mitenkään ole välttämätön omaan jouluuni.

Joulupukki eläää minulle mieluiten saduissa ja televisiossa. Aattoaamuuni kuuluu katsoa pätkä Joulupukin Kuumaa linjaa ja pidän kovasti saduista ja tarinoista joissa Joulupukki on mukana. En muista milloin lakkasin ihan "uskomasta" pukkiin. Varmaan silloin 6 vuoden ikäisenä, kun istuttiin isosiskon kanssa sohvan reunalla ja tämä osoitti pukin mustaa takatukkaa. Porukoitten kanssa meillä on tapana aina välillä vihjailla lahjatoiveistamme ja koska se on vihjailua niin siihen loppuun sanotaan, että jospa se Joulupukki toisi. Se on meistä kaikista ollut hauska tapa. Viimeksi olen Joulupukin nähnyt viime vuonna Tampereen joulutorilla ja taisin hänelle hyvää joulua toivottaakkin.

Ala-asteella esitin kuudennella luokalla Joulupukkia eräässää näytelmässä. Kavereitten kanssa se itse ideoitiin ja esitettiin juuri ennen joululoman alkua. Soivittiin vielä opettajan kanssa, että koska olen esityksessä pukkina, niin voin samalla jakaa luokkamme pikkujoululahjat. Tykkäisin kovasti esiintyä joulupukkina, mutta koska ruumiinrakenteeni on liian naisellinen ja ei menisi lapsilta läpi, voisin olla joulumuori. Ainoa seikka on se, etten itse omaa aattoani kyllä siihen haluaisi kuluttaa, ellei vierailtava lapsiperhe asuisi ihan naapurissa. Joulutonttua on tullut sitten näin vanhempana esitettyä ihan lavallakin asti.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulupukki

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 10 Joulu 2018, 13:06

Tänä vuonna tulee eri pukki kuin mitä edellisinä vuosina. Itse asiassa tulee pukki+muori, joista muori on lapsuusystäväni.
Itse voisin jo pikkuhiljaa lähivuosina tyytyä siihen, että tontut tuo lahjat ja pukki voisi kiireisenä aikoina keskittyä muihin koteihin.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulupukki

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 10 Joulu 2018, 15:05

Meillä joulupukki on käynyt muistaakseni sen 4 joulua nyt peräkkäin. Esikoisen ollessa 2 vuotias taisi ekan kerran käydä, jos nyt ihan oikein muistan :hmm:
Meillä eskarilainen sekä pienemmät veljekset uskoo joulupukkiin ja kovasti sitä myös odottavat ja ovat vähän harmitelleet, että tietääkö pukki että ollaan muutettu. Viime vuosina meillä kävi pukki muorin kanssa, mutta tänä vuonna eivät keikkaa enää tee, niin nyt tulee sitten joulupukki kahden tontun kanssa.

Itsekin muistan lapsuudesta sen, että joka vuosi joulupukki kävi ja kun olin 9 vuotias, niin tajusin että veljeni on joulupukki jonka äänestä tajusin. Silloin loppui minun usko joulupukkiin :lol: joten omat lapseni saavat uskoa pukkiin niin pitkään, kuin vain pystyy :dee:

Jos emme olisi saaneet isompaa asuntoa, niin silloin joulupukkia ei oltaisiin pyydetty vaan tontut olisi lahjat jakaneet kuusen alle saunareissulla tai muulla reissulla :lol:

Tuohan se pukin käynti oman jännityksen itsellekin ja etenkin lasten ilo ja riemu sekä aattopäivän jännityneisyys, milloin joulupukki tulee, niin oman joulun tunnelman aattoon :laav:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulupukki

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 10 Joulu 2018, 16:51

-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa