Palstan 11-vuotissynttärit!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 21 Loka 2018, 12:39

Minä olen ollut pitkään mukana, tarkistin että olen rekisteröitynyt 8.10.2008. Sitä ennen olin mukana "vanhalla palstalla". En ole ollut aina kovin aktiivinen kirjoittaja, mutta olen käynyt lukemassa kuulumisia. Ja jouluista on ollut, ihan joka joulu :see:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 21 Loka 2018, 16:26

Mä olen ollut täällä vuodesta 2013.
En ole ihan varma miten tänne löysin, mutta jotenkin on mielessä et Tunturisudella on jotain osuutta asiaan.
Asun edelleen samassa talossa. Kaikki lapset muuttaneet jo pois kotoa.
Viime joulun vietimme Kanarialla. Olin siitä niin monta vuotta haikaillut ja haaveillut. Oli sitten vain sopiva ajankohta toteuttaa ja kokeilla. Erilainen joulu, mutta tulen tekemään sen uudestaan.

Mä olen aina ollut innokas mitä jouluun tulee. Lapsuuden joulut mielessäni. Tosin silloin kokoonnuttiin isomummolaan ja siellä oli kaikki. Vanha maatalon kartano. Tilaa riitti jne jne.
Joskus ollut jouluja äidin luona ja ex-anopin luona. Ne sit vaan jäi jossain vaiheessa, kun en jaksanut sitä menemistä. Ja sitä kiistaa. Ymmärrän kyllä, että on kiva saada läheiset koolle, mutta rajansa kaikella. EI aina samassa paikkaa. a ei sitä marttyyriasennetta.
Omille lapsilleni olen sanonut et saavat tulla meille jouluksi perheineen jos haluavat, mutta ei ole pakko. Valinta on heidän.
(koomista sikäli, että viime vuonna karkasin aurinkoon, koska en jaksanut sitä et tänne vaan tultiin lomaileen valmiiseen pöytään ja auttamista ei tullut pyynnöistä huolimatta). Yksi syy lisää sille karkaamiselle :)

Siitä olen tyytyväinen, että nuoruudessa tuli oltua äidin vierellä, kun hän on tehnyt jouluruokia. Hänen opeillaan teen meidän joululaatikot.

Joulut on meillä muutouin aika samanlaisia. Pieniä muutoksia. Joulumenu hieman elää, sisustus ja koristeet fiiliksen mukaan.


Tykkään lukea täällä erilaisista jouluista, saada vinkkejä, oppia uutta.
Mut huomaan myös muutokset itsessäni ja tässä palstassa. Käynnit täällä on vähentynyt. Ainakin omalta osaltani. Jollain tapaa nuo eri ketjujen yhdistämiset näivettää ryhmää.
Ajat muuttuu, tilanteet muuttuu. Se mikä oli in 2005 ei ole 2018. Keskustelijat muuttuu.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja Katikki » 22 Loka 2018, 06:51

Hei Punatonttu :hei: Kiva lukea kommenttejasi, osin samanlaisia mietteitä täälläkin :see: Toisaalta kivaa kun lapset kumppaneineen tulee jouluksi meille, toisaalta aika paljon hommaa siinä on - yrityksistä huolimatta yhdessä tekeminen on vähän hakusessa edelleen. Yritän itsekin tietoisesti miettiä, miten hommia voisi vähän jakaa enemmän mutta vielä ollaan opetteluvaiheessa puolin ja toisin :lol:

Viestiketjuista sen verran että huomaan että aika vähän niitä jouluttajat on viime aikoina käynnistelleet. Olisi tosi mukava että aiheita tulisi foorumille lisää, joten mielellään voi aloittaa keskustelun ”Uusi aihe” -painikkeen kautta sellaisista aiheista jotka itseä ilahduttaa :woohoo: Muut kyllä aika kivasti kommentoi, ja sitä kautta saadaan lisää eloa keskusteluihin! :hei:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 22 Loka 2018, 23:37

Katikki kirjoitti:
22 Loka 2018, 06:51
Hei Punatonttu :hei: Kiva lukea kommenttejasi, osin samanlaisia mietteitä täälläkin :see: Toisaalta kivaa kun lapset kumppaneineen tulee jouluksi meille, toisaalta aika paljon hommaa siinä on - yrityksistä huolimatta yhdessä tekeminen on vähän hakusessa edelleen. Yritän itsekin tietoisesti miettiä, miten hommia voisi vähän jakaa enemmän mutta vielä ollaan opetteluvaiheessa puolin ja toisin :lol:
EI ole helppoa :roll: Kivaa et haluavat tulla ja kyllähän mä tykkään laittaa ruokia yms. Ja teenkin niitä ennakkoon ja pakasta ettei tarvitse kuorimittaa itseään sitten viimesellä viikolla piippuun.
Kivaa juu et on porukkaa, mutta se et ei vaivauduta auttamaan edes pyynnöstä saa verenpaineen nousemaan.
Vähän vaientaa joulufiilistä, kun täällä ollaan sit kuten 5 tähden hotellissa. Mies auttaa, onneksi :oo .
Katsotaan oppivatko mitään viime joulusta. Vahin ainakin oli vähän "keltaista sukassa" , kun häivyttiin.
Lapsenlapsi tuossa välissä on se jolle halutaan täällä luoda kivat joulut, josta jäisi ihania muistoja.
Saa nähdä miten tämä joulu nyt menee. Oppivatko mitään.
Paikoin tuntuu itsestä oudolta ajatella näin, koska on jouluihminen henkeen ja vereen. Tosin omat jaksamiset ja odotuksetkin pitää tuoda kotiväelle julki. Eivät ylläty ainakaan. Ja itse tiedän et tähän on taustalla oma 3v sairastelu.

Kahtellaan millainen joulu tulee :jeeh:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 23 Loka 2018, 11:15

..........................

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 27 Loka 2018, 14:54

Jännä lukea näitä perhejoulun tuomia paineita ja samalla kuitenkin odotuksia ja toiveita. Olen itse viettänyt joulun aina äitin luona, joka ei jouluta. Hän ei laittaisi itse kuusta tai ostaisi jouluruokia, ellen pyytäisi ja auttaisi. Kun hänen luonaan käy, ei varmasti pääse valmiiseen pöytään vaan pöytä pitää tehä niin, että kaikki on enemmänkin hänelle valmista. Nyt kun äiti asuu yksinään niin hän sanookin että viettää joulua jos tulen (ja /tai siskoni tulee) sinne, mutta yksinään hän varmasti karkaisi justiisa jonekkin kylpylään tai jopa ilkomaille. Ehkä johtuu sitten hänen työstään, jossa kaikkein pahin sesonki on juuri joulun alla, mikä tuottaa stressiä. Toisaalta äiti kertoi juuri, että työpaikka loppuu tammikuussa ja hän jää putkeen, joten ehkä ensivuoden jouluna hän voisi kokeilla innostaako kunnon jouluttaminen, kun työstressiä ei enään ole. Muutaman vuoden kulttua kun elääkkeellekkin jo pääsee.
Mielenkiinnolla ja osittain myös kauhula odotan sitä joulua kanssa joka vietetään avomiehen kanssa kahdestaan. Kuinka molempien tavat ja perinteet osaa sulautua yhteen ja tuntuuko joulu silloin joululta. Se että matkustettaisiin mun porukoiden luo vierailmeaan ei ole mahdollisuus, kun matkaa on puolisuomea. Ja itse en hänen porukoilleen halau mennä jouluksi, koska siellä ne perinteet ovat niin erilaisia mitä minulla. EN välttämättä kokoisi heillä joulua jouluksi ilman poroa, Wiener Nougata tai sitä että lahjat avataan ilman Samu Sirkkaa...

Oho, nyt kyllä meni ohi aiheen jo.

Ihanaa että on tämä foorumi, missä voin etukäteisjouluttaa, ilman että kukaan sanoo "Ei kai nyt vielä" :jouulu:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja Katikki » 27 Loka 2018, 15:33

Japetonttu :hali: :lmao:

Kyllä täällä todella saa jouluttaa!! Minusta tuo oman joulun laitto ekan kerran on ihana juttu - silloin voi just aloittaa ihan puhtaalta pöydältä ha niettiä yhdessä, millaiset perinteet haluaa oman perheen jouluun rajentaa. Näähän on ne joita teidän mahdolliset lapset aikanaan kutsuu ”oikeaksi jouluksi”! :jees:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 21 Syys 2019, 11:35

-

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja katsuja » 21 Syys 2019, 11:43

Oho, minullakin tuli 10 vuotta täyteen tällä palstalla. Kaikkea sitä on mahtunutkin kymmeneen vuoteen. Ihanaa, että tänne saa aina tulla jouluttelemaan! :laav:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Palstan 11-vuotissynttärit!

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 21 Syys 2019, 13:22

...............................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa