Kadonneen joulufiiliksen metsästys

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Kadonneen joulufiiliksen metsästys

Viesti Kirjoittaja Katikki » 14 Marras 2018, 12:47

Moni täällä juttelee sitä että joulufiilis vielä hakusessa - liian lämmintä keliä, ei lunta, rahat tiukilla, työssä kiire, terveys reistaa...

Koska kuitenkin olemme kaikki lähtökohtaisesti Jouluttajia (koska täällä kerran olemme), käynnistelen nyt keskustelun siitä, millä tuon maagisen joulufiiliksen saa herätetyksi!

Joulufiilis on mulla ainakin se sisäinen kutina siitä että joulu tulee, ja tärkeimpänä ne piipahdukset oman lapsuuden joulufiiliksiin. Sammutetun kynttilän tuoksu, eka pipari kielen päällä, eka joulumainos telkkarissa...

Mulla käynnistyi jopa näillä keleillä joulufiilis sillä, että ripustin kotiin ekat jouluvalot! Nälkä kasvoi syödessä, ja lisäsin valoja oikein roimasti viime viikonloppuna. Pimeys ikkunan takana ei yhtään haittaa, päinvastoin oikein korostaa valoja! :woohoo: Nyt olen myös aloittanut joulumusiikin kuuntelun autossa Michael Bublén ihanalla joulumusiikilla :laulu:

Pikkuhiljaa olen alkanut tehdä pieniä jouluvalmisteluja, ostanut kinkunpaistopussit, siivonnut uunin, pessyt ikkunat... Sieltä se on heräillut, ja viikon päästä on enää kuukausi jouluun! Wuhuu!!! :jee:

Mites muut? Autetaanpa kavereita pääsemään joulumielestä kiinni! :xmas: :inlaav:

Avatar
Nooraneeamaria
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Marras 2013, 06:34

Re: Kadonneen joulufiiliksen metsästys

Viesti Kirjoittaja Nooraneeamaria » 14 Marras 2018, 16:13

Olen huomannut, että jouluvalmisteluiden aloitus usein tuo myös sen fiiliksen🤩 Tällä viikolla olen siivonnut keittiön kaapit ja paitsi että olen itseeni tyytyväinen, niin joulufiilis on selkeästi noussut 🤣 :jouulu:

Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Kadonneen joulufiiliksen metsästys

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 15 Marras 2018, 12:29

Kyllä joulufiilis yleensä tulee kun joulukuu lähestyy. Tulee joulukoristeita kauppoihin, kirkonkylälle ja kaupungille, pikkujouluilmoituksia, ilmoitellaan joulukonserteista ja kauneimmista joululauluista. Ympäristö nostattaa joulutunnelmaa. Samalla omat jouluvalmistelut käynnistyvät ja kiihtyvät. Joulu tulee puheisiin ja suunnitelmiin. Joulukalentereita rapistellaan ja lasketaan montako yötä on ensimmäisen luukun avaamiseen. Tällä lailla pikkuhiljaa, omalla painollaan joulutunnelma nousee :see:

Avatar
jouluhöpsö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Syys 2016, 08:47

Re: Kadonneen joulufiiliksen metsästys

Viesti Kirjoittaja jouluhöpsö » 15 Marras 2018, 14:33

Joskus joulufiilis ottaa aikansa syttyä, sitten toisinaan se iskee ihan yllättäen hiljaisessa aamuhämärässä kun maassa on ensilumi tai vaikka katsoessa jouluelokuvaa.
Joulufiiliksen nostattajia:
-laatikoiden ja sinapin valmistus
-piparitaikinan valmistus, ja nimenomaan siis se siirapin keitto-osuus :leips:
-pentatonixin tai michael bublen joululaulujen kuuntelu (iloista musiikkia)
-paketointi!
-glögihetki
-joulukarkkien testaus (itsetehtyjen siis)
-tunnelmavalaistus
-edellisvuosien joulujen kuvien katselu
-täällä juttelu ja lueskelu
-pinterestin joulukuvien selailu :hip:
-lenkkeilessä ja autossa kyydissä istuessa jouluvalojen bongailu, tällä hetkellä paras aika vuodesta siihen, joka päivä joku sytyttää jossain uudet valot :inlaav:
:keppi:

Kuusenkoriste
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Marras 2018, 20:30

Re: Kadonneen joulufiiliksen metsästys

Viesti Kirjoittaja Kuusenkoriste » 21 Marras 2018, 17:00

Tänään aamulla se kolahti kuin metrinen halko päähän; joulufiilis :hei: .

Olin ajelemassa töihin, pakkasta 9 astetta, puut kuurassa, lähes täysi kuu. Sama homma nyt kotiin ajellessa, paitsi pakkasta hieman vähemmän. :laav:

...oi että kun jysähti kerrasta jouluolo päälle, en nyt oikein tiedä mitä ensimmäisenä alkaisi tekemään kun sormet syyhyää jokaista jouluvalmisteluun liittyvää tekemistä kohtaan. :woohoo: :inlaav: :jee:

Näköjään kelistä oli vain kiinni tänä vuonna.

Avatar
jouluhöpsö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Syys 2016, 08:47

Re: Kadonneen joulufiiliksen metsästys

Viesti Kirjoittaja jouluhöpsö » 22 Marras 2018, 11:10

Kuusenkoriste kirjoitti:
21 Marras 2018, 17:00
Tänään aamulla se kolahti kuin metrinen halko päähän; joulufiilis :hei: .
:hip: Mahtavaa!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa