Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
jouluhöpsö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Syys 2016, 08:47

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja jouluhöpsö » 13 Marras 2018, 15:43

Namnamnam, tulee tehtyä muulloinkin riisipuuroa, kun on aikaa ja viitsii nähdä vaivaa. :nam: Ihan mun lempparipuuroa heti kaurapuuron jälkeen. :jeeh: Mutta huomaan että lähellä joulua jätän tietoisesti riisipuuron keittämättä vaikka olisi aikaakin, sillä tavoin maistuu jotenkin vielä ekstrahyvälle jouluaattona. Joulun jälkeen sitten annan villitykselle vallan ja keitän aina kun viitsin. Meillä oli lapsena ala-asteella aina riisipuuroa mehukeitolla säännöllisin väliajoin, ai että se oli hyvää! Taidankin tehdä mehukeittoa seuraavalla kerralla kun teen riisipuuroa, jos nyt sitten ei satu olemaan jouluaatto :keppi:

jokin
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Elo 2014, 11:34

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja jokin » 14 Marras 2018, 10:13

Pitääpä ottaa kokeiluun tuo kaupan valmis luumu-rusinasoppa. Meillä kun ei syö kuin minä ja vaimo niin olisi yksi homma vähempänä.

Avatar
Jouluisa
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Syys 2018, 12:32

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja Jouluisa » 25 Marras 2018, 21:21

jokin kirjoitti:
14 Marras 2018, 10:13
Pitääpä ottaa kokeiluun tuo kaupan valmis luumu-rusinasoppa. Meillä kun ei syö kuin minä ja vaimo niin olisi yksi homma vähempänä.

Minä ostan tätä aina itselleni jouluksi! Tältä palstalta taisin vinkin alunperin löytääkin. :nam:
Omasta mielestä maku on ihan hyvä, mutta vertailupohjana onkin vain lapsuuden hatarat makumuistot.

Riisipuuroa syön ympäri vuoden, toisinaan aamu/iltapalaksi ja välillä kevyeksi lounaaksi. Monien yritysten jälkeen en ole vieläkään onnistunut valmistamaan itse oikeasti hyvää riisipuuroa, joten yleensä ostan sen kaupasta valmiina. :oops:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Keitätkö riisipuuroa jouluna vai muulloinkin

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 26 Marras 2018, 15:45

Riisipuuroa tulee keitettyä hyvin harvoin enää muulloin kun jouluna. Tänä vuonna ei olla kertaakaan keitetty, vaikka herkkua se onkin :shock:
Nyt meinasin vähän isomman satsin keittää, kun tarkoitus riisipiirakoita tehdä pakkaseen, niin saa samalla puuroa maistaa :nam:
Meillä tosin lapset ei puuroja syö, edes riisipuuroa niin senkään takia harvoin tulee enää keitettyä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa