Jouluvalojen hitit ja hudit

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
jouluhöpsö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Syys 2016, 08:47

Re: Jouluvalojen hitit ja hudit

Viesti Kirjoittaja jouluhöpsö » 11 Marras 2018, 13:18

:see:
Joulumyyrä kirjoitti:
10 Marras 2018, 17:02
Mä tykkään paristoilla toimivista led-valoista. Mulla on useammat sellaiset Ikeasta hankitut. Ne on kivoja, kun voi ripustaa mihin vaan. Meillä on ainakin jokaisen kolmen lapsen huoneissa, seinällä vanhoissa längissä, wc:ssä, hyllyjen reunoilla, eteisen oviaukon yllä, lasipurkissa ja pari lisää ajattelin vielä ostaa... :jouulu:
Kestääkö ikean patteri-ledvaloissa miten hyvin patterit?

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Jouluvalojen hitit ja hudit

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 11 Marras 2018, 14:22

Kyllä niissä mun mielestä ihan kohtalaisen hyvin kestää, kun käyttää hyviä paristoja. Pari kertaa varmaan vaihdan paristot valaistuskauden aikana. Ei ne mulla ympäri vuorokauden kyllä pala, sammutan yöksi ja kun ei olla kotona. Just eilen kaivoin kaapista valoja ja useissa oli vielä viime joululta paristot sisällä ja hyvin palaa.

Valopallo
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Marras 2018, 06:35

Re: Jouluvalojen hitit ja hudit

Viesti Kirjoittaja Valopallo » 11 Marras 2018, 19:21

Käytän patterivaloja parvekkeella, koska siellä ei ole pistorasiaa, enkä viitsi laittaa johtoa oven välistä, koska jos johto ei menisi pilalle, niin vähintään vetäisi kamalasti. Olen pari vuotta sitten ostanut patterivalosarjan, mikä syö 3 AA-paristoa ja syksystä kevääseen tarvii patterit vaihtaa kerran. Merkki on Star trading ja hintaa tais sillon olla 20-30€ väliltä, tarkkaan en muista.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluvalojen hitit ja hudit

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 12 Marras 2018, 13:00

jouluhöpsö kirjoitti:
09 Marras 2018, 11:29
Hei! Siis mikä on ladattava lämpökynttilä? :oo
Kuva
Joku tämäntyyppinen. Minun kynttilät on airamin ja vähän erilaiset, mutta ajatus sama.

Amaryllis
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Loka 2014, 19:59

Re: Jouluvalojen hitit ja hudit

Viesti Kirjoittaja Amaryllis » 17 Marras 2018, 15:32

Mulla nyt vastustaa jotenkin suunnattomasti kynttelikköjen kanssa, joten pakko avautua tänne, kun sopiva ketju löytyi.

Halusin tosiaan kynttelikköihini vaihtaa polttimot ledeiksi, että eivät lämpenisi niin kovasti ja jotta niitä voisi sitten pitää ikkunalaudoilla kasvien seassa levollisin mielin. Eipä ollutkaan niin yksinkertainen prosessi, kuin ajattelin.

Kävin perjantaina Clas Ohlssonilta ostamassa North Lightin lämpimän valkoiset led-polttimot. Paitsi, että sävy on todella punertavan violetti! Avomieskin sanoi, että tulee Amsterdamin punaisten lyhtyjen alue mieleen. Eli ei ihan sellainen "lämmin valkoinen", kuin itse oletin.

No ei siinä, google laulamaan. Airamilla vaikutti olevan polttimoita "lämmin keltainen" -sävyllä. Tänä aamuna sitten huristelin kaupoille niitä ostamaan. Polttimot paikoilleen ja mitäs helkkaria, sävy on joo keltainen, mutta valo itsessään surkean himmeä tuiju!!! :bum: :bum: :bum:

En nyt sitten tiedä mitä tekisin. Voikohan noita avattuja pakettejakaan palautella liikkeeseen takaisin..?
Olisin kiitollinen jos jollakulla olisi vinkata näitä kynttelikköjen polttimoita (E10 kanta) ledeinä, mutta että ne näyttäisivät ihan vanhoilta kunnon valoilta päällä ollessaan.
Just nyt on joulumieli pikkasen hukassa ja ärräpäät vaan lentelee....

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Jouluvalojen hitit ja hudit

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 18 Marras 2018, 11:53

Amaryllis, oletko katsonut hong kongista tai clas ohlsonista :hmm:

tallilyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Syys 2017, 14:18

Re: Jouluvalojen hitit ja hudit

Viesti Kirjoittaja tallilyhty » 28 Marras 2018, 11:37

Ostin kirpparilta sellaiset retrot värivalot, joissa polttimon päällä sellainen irrotettava piikikäs ”timantti”, joka suodattaa valon kivasti. Olivat vieläpä alkuperäisessä Weisteen pakkauksessa. Muistan nämä valot 1990-luvulta lapsuudestani. Meille ei niitä koskaan hankittu, koska äitini ei pitänyt värivaloista, joten tyydyin ihastelemaan niitä kaverini kotona tai jossakin näyteikkunassa. Tuntuu mahtavalta että nyt minulla on sellaiset, ja ne ovat yhtä ihanat kuin silloin lapsena. :)

Avatar
Pakkanen
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 339
Liittynyt: 17 Loka 2010, 14:51

Re: Jouluvalojen hitit ja hudit

Viesti Kirjoittaja Pakkanen » 29 Marras 2018, 00:20

tallilyhty kirjoitti:
28 Marras 2018, 11:37
Ostin kirpparilta sellaiset retrot värivalot, joissa polttimon päällä sellainen irrotettava piikikäs ”timantti”, joka suodattaa valon kivasti. Olivat vieläpä alkuperäisessä Weisteen pakkauksessa. Muistan nämä valot 1990-luvulta lapsuudestani. Meille ei niitä koskaan hankittu, koska äitini ei pitänyt värivaloista, joten tyydyin ihastelemaan niitä kaverini kotona tai jossakin näyteikkunassa. Tuntuu mahtavalta että nyt minulla on sellaiset, ja ne ovat yhtä ihanat kuin silloin lapsena. :)
Mulla oli lapsena samanlaiset jouluvalot oman huoneen ikkunassa ja voi miten paljon tahtoisin kyseiset valot jälleen omakseni. :inlaav: Veljen vaimo oli myös pari vuotta taaksepäin löytänyt kirpparilta kyseiset valot heidän pojan huoneeseen. Osuisipa pian omallekin kohdalle kyseiset valot.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Jouluvalojen hitit ja hudit

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 29 Marras 2018, 10:29

.......................

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Jouluvalojen hitit ja hudit

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 30 Marras 2018, 16:30

oih, löytäisinpä minäkin vielä jostain nuo värikkäät "piikki"valot :inlaav: Täällä kans lapsena ollut juurikin tuollaiset valot omassa huoneessa ja mitenkähän monta kertaa tuli sen piikikkään päälle astuttua, kun saattoivat välillä tippua valoista irti :lol:

Itse en hirveästi patterivaloista välitä, etenkin kun osa valoista syö pattereita ihan hirveästi kun taas toisia voi pitää päällä vaikka yötä päivää niin patterit ei lopu.
Toki meiltäkin noita patterivaloja löytyy ja pitäisi taas pattereita ostaa, kun olen yhteen lintuhäkkiin tunkenut 5 valot, joihin jokaiseen menee 2 vai 3 patteria :roll: eli pattereita kuluu ihan jo pelkästään valoissa ja lasten leluissa :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa