Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Joulun odottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 61
Liittynyt: 31 Touko 2020, 13:30

Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Joulun odottaja » 20 Kesä 2020, 15:21

Hei kaikki,

Nyt eletään keskikesän juhlaa, mutta oletteko tänä vuonna tehneet jo jotain jouluun liittyvää :?: :neulis: :?: :neulis:

Minulla jouluun valmistautuminen on ollut tämän alku puolen vuoden ajan lähinnä vanhojen joulukeskusteluiden lukemista, jouluista tavaraa myyvien nettikauppasivujen selailua tunnelmoiden ja katsellen :shock: niissä olevia ihanuuksia :jouulu:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 20 Kesä 2020, 17:17

Minä olen jo yrittänyt urkkia mitä jouluisia kirjoja on tulossa :see: ainakin Ilona Pietiläiseltä tulee taas joulukirja :jee:

HannaT
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 05 Loka 2014, 10:27

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja HannaT » 20 Kesä 2020, 23:11

Oi, se Ilona Pietiläisen kirja pitääkin laittaa varaukseen heti kun mahdollista

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 21 Kesä 2020, 01:45

............................

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 21 Kesä 2020, 06:41

Ekat joululahjat ostettu kesän alennusmyynnistä :lahja:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 22 Kesä 2020, 13:03

Muutaman lahjan olen ostanut :lahja:

Lisäksi olen itse koonnut tavarajoulukalenterit koko perheelle. Muuten kokosin kalenterit jo tammialen aikaan mutta miehen kalenteriin pitää vielä ostaa arpoja lähempänä joulukuuta.

Olen myös ostanut tytölle kynttiläkalenterin tammialesta.

Lisäksi löysin keväällä nettikaupan alesta koko perheelle kuvakalenterit ja muutaman kauniin joulukortin.

Yhden uuden alehintaisen joulu-dvd:n löysin kesäreissulla. Se katsotaan lähempänä joulua. Lisäksi mökin kätköistä löytyi yksi vanha joulu-dvd. Sekin katsotaan lähempänä joulua.

Lisäksi Operaatio Joulun lapsi -kenkälaatikot on täytetty ja palautettukin keräyspaikkaan. Olinpa hyvissä ajoin tänä vuonna :peukku:

Ajoimme joulukuusiviljelmän ohi pari päivää sitten ja siitä tuli mieleen, että meille ei kannata enää hankkia oikeaa kuusta astmani takia. Juttelimme miehen kanssa muovikuusen hankkimisesta ja mietimme mitä joulukukkia voidaan hankkia. Varmaan ainakin punaiset tulppaanit ja tulilatva käyvät. Tulilatva onkin nätti istutuksessa jonkun vihreän havun kanssa.

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 22 Kesä 2020, 13:28

Mä oon vähän pohtinut joulukoristeita ja jouluruokia. Lähinnä katsellut Pinterestistä ideoita. Me siis muutettiin kerrostalosta nyt kuun alusta omakotitaloon maalle ja tässä on vielä vähän opettelemista kahden pienen lapsen kanssa. Saa nähdä miten joulu onnistuu nyt tänä vuonna kun viime jouluna olin viimeisilläni raskaana ja sattuneesta syystä jäi joulun laitto vaan haaveilun asteelle. Nyt tänä jouluna olis tarkoitus laittaa kunnolla joulua tänne ja mahdollisesti appivanhemmat tulis aatoksi meille.

Avatar
salainen jouluttaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Syys 2012, 15:51
Paikkakunta: Stadi

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja salainen jouluttaja » 22 Kesä 2020, 15:19

Ostin juuri 18kg erilaisia kynttilöitä! Tuikkuja ja pöytäkynttilöitä lähinnä, vielä kruunukynttilät uupuu jahka niitä jostain löydän mieluisia. Poltan kynttilöitä siis elokuusta toukokuulle, kesälläkin jos säät sattuvat olemaan sateiset tai kylmät. Muitakin joulujuttuja olen vähän aleista katsellut :hip: :kynde:

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Omppu » 23 Kesä 2020, 17:12

Vihtojen tekoa pitäisi aloitella talveksi. Teemme muutaman vihtan itselle ja esikoinen tekee papalleen. Vanhempani kasaavat itselleen useamman, kun kylpevät vihtan kera koko ajan. Me siis itse käytämme lähinnä joulusaunassa ja toki nyt kesällä mökillä.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 29 Kesä 2020, 14:40

............................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa