Joululahjat 2020

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 01 Tammi 2020, 23:44

Ostin itse joululahjaksi parille tytölle noin 10 vuotiaille kirjat (paras kirjani.fi). Tilasin kirjat eri aikaan tosin. EKa kirja oli vähän koeversio. Toisen tilasin sit pikkasen myöhemmin.
Aivan ihana. Siellä saa itse vähän räätälöidä sitä ja nimetä henkilöitä. Meidän lapsenlapsi oli aivan haltioissaan. Tykkäsi, kun oma nimi oli siellä ja isänsä ja mummi ja vaari jne.
Joulu just oli, eikä oo ohi, mutt katseet jo seuraavaan. Nyt on sillain kiva et voi ajan kanssa tutustua ja harkita.

tonttutomera
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 548
Liittynyt: 27 Loka 2017, 21:12

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja tonttutomera » 02 Tammi 2020, 19:54

En ole vielä ostanut yhtään joululahjaa tälle vuodelle. En vain osaa ajatella niin pitkälle. Yleensä aloitan lahjojen oston syys-lokakuussa. Olisihan se järkevää käyttää alennusmyynnit hyväksi, mutta syksyllä lahjaostoksilla käynti on osa lisääntyvää tunnelmointia.

Avatar
kanelitähti
Tonttu
Tonttu
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Joulu 2013, 17:02

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja kanelitähti » 03 Tammi 2020, 00:13

Tälle vuodelle ostin ekat lahjat tarjouskorista elokuussa. Mut vimeisten hankinta jäi kuitenkin aatonaattoon. Ens jouluksi on ideoita jo, mut täytyy harkita tarkkaan, etten osta semmosta mikä ei jouluna enää tunnukaan oikealta valinnalta lahjansaajalle. Siihen on kuitenkin aikaa.

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:00

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 19 Heinä 2020, 19:27

Tein pari viikkoa sitten ekan joululahjan, repun/kassin kummipojalle.
Mulla on myös toinen reppu naruja vaille valmis, mutta en ole varma, jääkö se oman perheen käyttöön vai meneekö kaverin lapselle lahjaksi.

Oon myös virkannut tawashi-sieniä (esim tiskien tai pintojen pesuun). Tarkoitus on myös tehdä kosmetiikkaa.

Oon oppinut tekemään käsitöitä, joten ajattelin tehdä lahjat pääosin itse :) kierrätysmateriaaleja suosien. Pyrin siihen, että lahjat olisi käytännöllisiä tai pois kuluvia. Lapsille voin toki laittaa leluja :) ihan vaikka ostaakin.

Aikaisempina vuosina oon ostanut ekan joululahjan helmi- ja syyskuun välillä :DD

Miehelle varmaan ostan jotain tänäkin vuonna , jos vaan keksin jotain järkevää ja tarpeellista tai pois kuluvaa.

Omalle isälle pitäisi myös keksiä jotain :hmm:

Onneks on vielä aikaa :mrgreen:

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 20 Heinä 2020, 10:52

Mä oon kans neulonut paljon mut nyt on pienen vauvan kanssa neulomiset jäänyt kokonaan. Hirveästi tekisi mieli neuloa joululahjoja mut pelkään et aika ei riitä ja sit harmittaa. Villasukat on kyl helppo tehdä et jos niitä tekis tänä vuonna. Lapsille aattelin lelut ostaa tai sit jotain hyödyllistä vaatetta.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 22 Heinä 2020, 10:16

Ostin just nipun kotimaisia koruja alesta erityiset teini-ikäiset lahjottavat mielessäni. Joko jotain klassista tai saajalleen sopivaa ajattelin. Alennusprosentit olivat parhaimmillaan jopa 80%!
Tytär on innostunut yhdestä nukkesarjasta, jota ikään kuin keräilee. Niitä ei enää saa uutena, vaan pitää hankkia käytettyinä. Hän on sanonut toivovansa tiettyjä hahmoja joululahjaksi. Tilasin nyt yhden setin ebaysta, kun tuli oikeasti hyvä tilaisuus vastaan, ja kotimaiset vaihtoehdot ovat olleet huomattavasti kalliimpia. Toivottavasti nämä ovat huudossa vielä joulunakin. :mrgreen:
Meidän teini on toivonut uutta puhelinta, se on vielä harkinnassa.
Mies haaveilee sellaisista Iittälan isokokoisista punaviinilaseista. Näitä voisi muutamat hommata.

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Wilma » 29 Heinä 2020, 18:06

Lapsille on tullut jo leluja ostettua pukinkonttiin, kohta eskariin menevälle mietin että annetaanko joululahjaksi uusi puhelin vai jo lokakuussa kun on synttärit.
Täytyy kyllä sanoa, että alkaa vaikeaksi mennä lahjojen miettiminen 8v ja kohta 6v:lle, kun lelut ei enää kiinnosta ja legoja on jo niin paljon että niillä eivät enää edes leiki.
Toki esikoiselle minecraft kama nyt menee sekä pokemon jutut kummallekin kun nää on tän vuoden hitti näillä :lol:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Katikki » 30 Heinä 2020, 08:54

Kaksi pipoa jo kudottuna, enää tusinan verran jäljellä :woohoo: :neulis:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 30 Heinä 2020, 10:34

....................................

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Joululahjat 2020

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 01 Elo 2020, 10:11

Mä oon jo yhdet lasten sukat neulonut ja sit yhden pipon. Aattelin tuohon pipoon tehdä kaulurin kun ohjeessa oli molemmat ja oon kohta viikon verran taistellut kaulurin kanssa. Liian hidasta puuhaa :lol: Ja kun mulla oli suunnitelmissa tehdä kolme pipo+kauluri settiä ja aikataulu oli setti per viikko. Saa nähdä pitääkö muuttaa suunnitelmaa. Ei oo kovin kivaa hampaat irvessä ja paniikissa neuloa :neulis:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa