Tonttulin perheessä on neljä lasta joskin kuopuskin eli Neiti Tonttulikin on jo 15 vuotias

Täällä ostetaan harkiten lahjoja, tosin kysyttäessä meillä on perinteisesti vastaus ollut muutamana vuonna aina... Ei tartteta mitään

Poikkeuksen teki Tänä vuonna Neiti Tonttuli joka ilmoitti että hänellä olisi yksi toive

ja se toivelahja on jo pukinkontissa

Meillä kaava menee näin... pitkin vuotta kuulostellaan jos jotakin tarvetta, jollekin tavaralle olisi, jollakin lapsella ja sitten se toteutetaan jouluna. Tämä kyllä vaatii paljon aivotoimintaa vuoden aikana ja myös salapoliisityötä

Ostamme lahjoja tarpeeseen. Emme osta krääsää

Kummatkin meistä vanhemmista ostaa yhdet vähän kalliimmat lahjat lapsille ja ne mietitään yhdessä. Sitten tulee muutamia pienempiä lahjoja myös hankittua. Olemme hyvin tarkkoja siitä että lapsemme ovat saaneet aina samanarvoisia lahjoja. Yllätyslahjojakin mahtuu mukaan
Lasten paketeista löytyy perinteisesti aina kaikilta elektroniikkaa, kirjoja, vaatteita ja myös harrastusjuttuja( kaikki pelaavat tietokonepelejä, yksi harrastaa soittamista ja piirtämistä, kaksi kokkaa, yksi kalastaa, yksi juoksee ja kaksi käy salilla, kaikki lukevat jne)
Nyt kun lapsemme ovat jo kaikki isoja he myös muistavat myös toisiaan. Viime vuonna Neiti Tonttuli esim: osti veljilleen pyjamat. Eivätkä he unhoita meitä vanhempiakaan, aina kuusen alle on tullut myös meille muutamia paketteja:kiirus:
Olen myös opettanut heitä muistamaan ystäviään, joten ainakin Neiti Tonttuli osti muutamille ystävilleen lahjat viime vuonna. Tämä toi valtavasti hyvää mieltä tytölle ja hän haluaa myös tänä vuonna tehdä saman, joka tietenkin ilahduttaa myös minua, jotain olen tehnyt siis oikein