135 yötä jouluun!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: 145 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 01 Elo 2020, 10:39

Täällä oli kans jotenkin syksyn tuoksu aamulla ulkona kun koiria käytin tien varressa. Mä jotenkin odotan syksyä ja sitä et pääsee käpertymään sisälle ja ei tarvis lähteä mihinkään. Kesällä kun tulee helpommin lähdettyä liikkeelle. Tällä viikollakin joka päivä ollaan käyty jossain ja sit kun meiltä noihin lähikaupunkeihin ajelee noin tunnin niin väistämättä tuntuu et reissussa menee koko päivä. Toki parina päivänä käytiin mun mummin luona ja mun isän luona lasten kanssa.

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 01 Elo 2020, 22:01

Käytiin kanttarelleja metsästämässä :peukku:
Hyvä saalis saatiin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilma » 01 Elo 2020, 22:38

Kyllä alkaa syksyn tuoksua olemaan ulkona :laav: ja oon kyllä muutenkin enemmän syksy ihminen kuin kesä. Helteet ei oo mun juttu ja mieluummin käperryn villasukat jalassa sohvalle viltin alle :laav:

Meillä toiseksi vanhin poika odottaa jo kovasti, milloin glögiä alkaa kauppoihin tulemaan myyntiin :glogi: täytyykin muistaa joulun jälkeen ostaa varastoon pari purkkia, että voi nautiskella kesälläkin lämmintä glögiä.

Tänään on muutenkin jostain syystä joulu pyörinyt mielessä, joten tuli nettikauppoja selattua ja tilaukseen lähti syksyä ajatellen koristeeksi hyllyn päälle paperisia tähtiä ja jouluksi parit jouluvalot sekä 2kpl tekokuusia pöydälle.

Merida
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Merida » 02 Elo 2020, 10:48

Tykkään kaikista vuodenajoista, mutta nyt oikein odotan syksyä. On niin ihanaa aamulla lähteä koirien kanssa syksyiseen metsään kävelylle. :syksy:
Äsken tulin mustikoita keräämästä ja niiden lisäksi löysin kanttarelleja :nam: Kätevää kun saa ruuan ja jälkkärin samalta reissulta :peukku:

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 02 Elo 2020, 11:58

Onpas tänne tullut viestejä mökkilomani aikana. :oo Hyvä te!

Se on tosiaan jo elokuu. Kesän mökkireissu on takana ja pikkuhiljaa voi alkaa vaipua loppukesän tunnelmiin ja alkaa odotella syksyä. Ne loimet on kyllä edelleen kyllästämättä eli siihen hommaan pitäisi nyt löytää vielä puhtia. Sitten saa syksy tulla. Kesä on mennyt huiman nopeasti ja koulukin alkaa jo pian. Kouluikäisiä lapsia lähimpään perheeseen ei tosin kuulu, mutta opettajia kyllä.

Vielä ei jouluta, mutta eiköhän nekin fiilikset rupea pian löytymään. Ajattelin alkaa katsella sitä toista joulumukia pikkuhiljaa niin saa sitten satasten aikoihin ottaa käyttöön. Satasetkin jo ensi kuussa. :-P
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 02 Elo 2020, 17:22

Kuka minun lisäkseni rakastaa Fazerin sinistä? Usein ostetaan sitä jouluksikin konvehteina.

Tässä tuosta suklaasta tietopaketti

https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ ... suklaasta/
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 02 Elo 2020, 19:51

Konvehti kirjoitti:
02 Elo 2020, 17:22
Kuka minun lisäkseni rakastaa Fazerin sinistä? Usein ostetaan sitä jouluksikin konvehteina.
Tykkään. :nam: Meillä myös joulun aikaan konvehteina.
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 02 Elo 2020, 20:13

Täälläkin tykätään Fazerin sinisestä :nam:
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilma » 02 Elo 2020, 21:25

Fazerin sininen on kyllä lemppari suklaa kaikista ja tätä tuleekin jouluksi ostettua. Ja lapset tykkää myös sinisestä ja harvoin muu suklaa kelpaa, mikäli tätä on tarjolla :lol:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 03 Elo 2020, 14:24

Wilma kirjoitti:
02 Elo 2020, 21:25
Fazerin sininen on kyllä lemppari suklaa kaikista ja tätä tuleekin jouluksi ostettua. Ja lapset tykkää myös sinisestä ja harvoin muu suklaa kelpaa, mikäli tätä on tarjolla :lol:
Meillä myös lapset tykkäävät erityisesti Fazerin sinisestä, perus-Marabou kelpaa myös, mutta mitkään eksoottisemmat eivät. Onhan se hyvää!
Itselleni se "the joulusuklaa" on kyllä Wiener Nougat, vaikka ei siis oikeastaan suklaata edes ole. Vieläkin on muistissa yksi nuoruusvuosien karvas pettymys kun meidän silloinen koira oli yhden joulupäivän kylässäkäynnin aikana popsinut lähes täyden rasian Wienereitä. :shock:
I'm dreaming of a white Christmas... but if the white runs out, I'll drink the red

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”