Karjalanpaisti joulupöydässä

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 02 Marras 2008, 19:02

Meillä kans karjalanpaisti on kuulunut joulupöytään aina :) Ja ilman sitäkään joulu ei tunnu joululle-ainakaan ruokapöydässä :wink:

Avatar
murmeli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Loka 2007, 22:11
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja murmeli » 04 Marras 2008, 17:35

Hep, täällä ilmottautuu vielä yksi, jonka jouluun karjalanpaisti kuuluu. Tosin itse syön sitä aika harvoin, mutta muut meidän perheessä kyllä nautiskelee siitä. Ja tapoihinhan kuuluu, että lautaselle karjalanpaistin kaveriksi palastellaan karjalanpiirakoita..

Avatar
lumienkeli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Loka 2008, 10:54
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja lumienkeli » 05 Marras 2008, 16:38

Hyvin näyttää muittenkin joulupöydässä viihtyvän karjalanpaisti.. :see: Aluksi oli kyllä aikamoinen "shokki" kun piti olla pöydässä kahta ns. raskasta ruokaa, mutta hyvinhän niitä sopusoinnussa on oppinut syömään. :lol: Eihän sitä tartte heti lautasta tuupata kaikista ruoista täyteen.. Pikku hiljaa hyvä tulee. :see: Vaikka kyllä vähän meinaan että kun ruoan saa nenän eteen niin siitä "hiljaa hyvä tulee" ei ole mitään tietoakaan! :lol: :jouulu:

Ostatteko muuten kaupasta valmiita karjalanpaisti paloja vai kokonaisen köntin lihaa ja itse palottelette??
Minä olen tottunut ostamaan niitä valmis paloja ja valmistan sen paketin ohjeen mukaan.. Pieniä omia sovelluksia
lukuun ottamatta. :DD

Avatar
Anna
Tonttu
Tonttu
Viestit: 181
Liittynyt: 04 Marras 2007, 18:26
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja Anna » 06 Marras 2008, 06:42

Meillä kuuluu kanssa karjalanpaisti joulupöytään pääsääntöisesti, joskus on tehty myös niin että se on laitettu vasta joulupäiväksi. Yleensä ostan karjalanpaistilihat hallin lihakauppiaalta, koska sieltä saa parempilaatuista lihaa tai sitten ostan erikseen paloilteltuna sian ja naudan lihaa. En juuri koskaan osta valmista karjalanpaistiliha-pakettia, koska niissä on liian paljon kalvoja ja muita retaleita ja ne joutuisi kuitenkin putsaamaan sitten itse.

Avatar
Tiukutar
Tonttu
Tonttu
Viestit: 159
Liittynyt: 26 Elo 2007, 09:16

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja Tiukutar » 06 Marras 2008, 11:46

Meillä se on ehdoton ruoka joulupöydässä :wink: miestä tuskin saisin syömäänkään samaan pöytään jos ei paistia ole. :jouulu: Me ei olla niin kovia kinkkumiehiä :pig:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 06 Marras 2008, 11:58

Rupesin tämän ketjun innoittamana ihan miettimään että josko vaikka laittaiskin k-paistia täksi jouluksi.
Kinkkuahan meille ei taida tulla, possun filettä kyllä.

Veeamoo
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 694
Liittynyt: 14 Loka 2008, 20:43

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja Veeamoo » 07 Marras 2008, 22:53

Karjalanpaisti tullee kummaltakii suvulta.
Iskän ja äiskän siis. kun ovat p-karjalasta kotoisin :))

tähtisade
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:49
Paikkakunta: Joulumaa

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja tähtisade » 08 Marras 2008, 09:53

Meillä karjalanpaisti syödään joulupäivänä laatikoiden kera. Jouluaaton juhlapöytään sitä ei tehdä.

Riihitonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Syys 2007, 21:04
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja Riihitonttu » 09 Marras 2008, 20:39

Mulle oli järkytys, kun miehen kotona joulupöydässä on Karjalanpaisti! :oo Nyt siihen oon jo tottunut, mutta mielummin jättäisin sen lautaseltani pois. Näin "isona" en vain enää kehtaa. :lol: Tosin en kyllä ota lautaselleni myöskään lanttulaatikkoa enkä kaikkia kaloja.. Että ehkä voisin tinkiä myös karjiksesta. :mrgreen:

Avatar
Nokinenä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Marras 2008, 13:49
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja Nokinenä » 12 Marras 2008, 13:57

Meiltä löytyy myös joulupöydästä karjalanpaistia.. Lapsesta asti on jouluna ollut karjalanpaistia,niin kyllä se perinne tuli omaankin huusholliin tuotua! :DD

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa