Joulun ajan salaatit

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
murulotta
Tonttu
Tonttu
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Elo 2007, 22:38

Re: Joulun ajan salaatit

Viesti Kirjoittaja murulotta » 21 Joulu 2008, 09:43

Sienisalaatti on mun lemppari. Ja itse kerätyistä sienistä siis tottakai! :)
Lisäksi meillä on kaupan italiansalaatti ja punajuurisalaatti sekä itse tehty rosolli.

Avatar
scala
Tonttu
Tonttu
Viestit: 125
Liittynyt: 20 Marras 2007, 11:24

Re: Joulun ajan salaatit

Viesti Kirjoittaja scala » 16 Syys 2009, 10:39

Meillä on ollut pelkästään rosollia ja kurkkusalaattia. Siis sitä valmista kaupan kurkkusekoitehöskää. Se on miehen lempparia. Itselle voisin kuvitella tekeväni perunasalaattia, koska tykkään siitä niin paljon

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulun ajan salaatit

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 16 Syys 2009, 11:32

Meillä ei ole ollut yleensä jouluna kuin italiansalaattia, sienisalaattia ja perunasalaattia ja sitten ihan itsetehtyä tuoresalattia tummilla viinirypäleillä, sekä porkkanaraastetta. Noita en itse syön kuin italiansalaattia, tuoresalaattia ja porkkanaraastetta.
Muut herkuttelee muilla :see:

Avatar
KaMilla
Tonttu
Tonttu
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Syys 2007, 13:33

Re: Joulun ajan salaatit

Viesti Kirjoittaja KaMilla » 16 Syys 2009, 12:18

Anopin tekemä sienisalaatti on ihan MUST!!
Sienisalaatti uusien perunoiden kanssa jouluna :jouulu:

Lisäksi meillä on miehelle pienen pieni rosolli, sitä kun ei muut syö ja "tavallinen" vihersalaatti.

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Joulun ajan salaatit

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 16 Syys 2009, 16:28

Meidän pöydässä on yleensä jouluisin rosolli, sienisalaatti, pieni italiansalaatti (mä olen ainoa, joka sitä syö), punajuurisalaatti ja vihersalaatti.

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun ajan salaatit

Viesti Kirjoittaja nonna » 16 Syys 2009, 21:13

Tämä salaatti taitaa päästä tänä jouluna raikastamaan ja keventämään joulupöytäämme. Pidän raikkaista ja hedelmäisistä salaateista joulun hiemaan raskaampien perinteisten ruokien kaverina. Tämä kuulosti mukavalta.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulun ajan salaatit

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 21 Syys 2009, 09:44

Nämä löytyy yleensä meitin äitin pöydästä: sienisalaatti, sillisalaatti, rosolli ja sitten joku perus vihreä tomaatteineen ja kurkkuineen. Itse tyydyn vähempään.

Viljatonttu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 206
Liittynyt: 27 Syys 2007, 20:58

Re: Joulun ajan salaatit

Viesti Kirjoittaja Viljatonttu » 13 Joulu 2009, 14:22

Oisko kellään ohjetta kurkkusalaatille? Olen saanut kerrattain erittäin hyvää omatekoista kurkkusalaattia ja nyt haluaisin kokeilla itse?

Avatar
Tuikku Hiutale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 116
Liittynyt: 08 Joulu 2009, 18:40

Re: Joulun ajan salaatit

Viesti Kirjoittaja Tuikku Hiutale » 14 Joulu 2009, 16:03

Meillä löytyy joulupöydästä rosollia, sienisalaattia ja jonkin sortin vihersalaattia, jossa lisänä rypäleitä ja pinjansiemeniä. Jossain näin ohjeen päärynä-aurajuusto-salaattiin ja se sopisi vielä hyvin meidän joulupöytäämme, jospa sitä ensi vuonna laittaisi.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulun ajan salaatit

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 13 Huhti 2010, 17:50

Aiempina jouluina minulla on ollut punajuuresta värinsä saavaa vihersalaattia tarjolla, ja sitten päärynä-aurajuustosalaattia, jota toki tarjoan joskus muulloinkin. Se on varmaan yksi lemppareistani muutenkin, on niin helppo ja hyvä <3
Tulevana jouluna ajattelin tehdä vähän "eksoottisemman" couscous-vihersalaatin, sen ohella sitten tuota päärynäaurajuustosalaattia, rosollia ja sienisalaattia.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa