Joulun kukat

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja katinka » 21 Marras 2009, 06:21

En nyt löytänyt tälle vuodelle keskustelua tai sitten en kunnolla etsinyt.

Käytiin tyttären kanssa kukkakaupassa viime viikolla ja jouluntähtiä oli jo kauppaan tullut runsaasti. perinteisiä värejä oli tietenkin ja sitten tuo sinivalkoinen, jota en ole vama olenko nähnyt aikaisemmin. ja sitten oranssi, aivan ihana väri.

harmi vaan että meillä joulutähdet joutuvat olemaan tekokukkia. mutta punaisia on esillä sekä valkoisina tietenkin. viime vuonna löysin myös aidomman näköisiä kuin tiimarin hyasintit Sian mallistosta. on sipulit ja kaikki matkassa. niitä valkoisina kaksi kotiutui.

Avatar
Heisku
Tonttu
Tonttu
Viestit: 235
Liittynyt: 05 Joulu 2008, 07:09
Paikkakunta: Lahti

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Heisku » 21 Marras 2009, 10:27

Minä kävin ostamassa hyasinttejä ja tasetteja. Olisi tarkoitus laittaa juuret pestyinä niitä lasimaljoihin.
Joulutähdestä en ole koskaan tykännyt, minun makuun liian perinteinen. Haluan erikoisia juttuja.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 21 Marras 2009, 15:10

Punainen joulutähti ja valkoinen hyasintti ovat kauniita joulukukkia.
Ajattelin ostaa ainakin hyasintin täksi jouluksi ja katsoa tuleeko siitä allergia oireita minulle tai miehelle :roll:
Joulutähteä mietin kanssa, mutta antaisikohan kissat sen olla rauhassa..

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 21 Marras 2009, 15:19

Laitoin viime viikonloppuna amarylliksen maljakkoon kasvamaan, katsotaan kerkeääkö jouluksi. :) Lisäksi hankin hyasintteja heti kun niitä kauppaan tulee (ei ollut eilen Oulussa vielä). Joulutähdestä en ole varma, mutta saatan ostaa sellaisenkin. Rakastan kukkia, joten varmasti meillä tulee olemana aika paljon kukkia joulun aikaan.. :laav:

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 22 Marras 2009, 14:12

Mulla on kans itsellä kasvamassa Amaryllis ruukussa, mutta aika nihkeältä näyttää... mä kun en ole mikään viherpeukalo.
Mutta jouluviikolla on ostettava ainakin pari kaunista joulukukka-asetelmaa. Mun suosikkeja niissä on tulppaanit ja tulilatva.

Hyasintit tuoksuu liian voimakkaalta ja joulutähdestä en ole koskaan erityisemmin välittänyt.

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja pipari » 22 Marras 2009, 14:40

Perinteiset hyasintit kuuluu meidän jouluun. Valkoinen ehdottomasti. Yleensä teen itse jonkin sievän asetelman muovitettuun koriin. :)

Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 22 Marras 2009, 15:37

Minä ostan jouluksi aina joulutähtiä (tänä vuonna on saatava valkoinen), hyasintteja sekä amarylliksen. Jotenkin se hyasintin haju kuuluu jouluun, vaikka tosi voimakkaastihan se käryää. Isossa tuvassa se vaan ei käy niin pahasti nenään ja yöksi laitan ne kellariin. Sypressi voisi olla myös kivaa vaihtelua.

Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja saveka » 22 Marras 2009, 17:44

Hyasintteja ja joulutähti. Hyasintteja ostinkin jo viikolla kun Lidlistä löytyi edullisesti.

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 22 Marras 2009, 18:37

Iik, lempiaihe :smile:
Hyasintit, joulutähdet, tasetit ja amaryllis -ilman niitä ei joulua ole eikä tule :laav:
Joulukuusi on pakko mainita tässä yhteydessä :jouulu:
Himoan myös jouluruusuja ja kieloja, mutta ovat aika kalliita.

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 22 Marras 2009, 18:48

Mä olen joka vuosi ostanut itselleni punaisen joulutähden :mrgreen: Hyasintti ois muuten kiva, mutta pelkään, että tuoksu on liian voimakas ja aiheuttaa migreenin vaikka tuoksu mielestäni kuuluukin jouluun. Luultavasti ostan vielä jouluksi jouluisen leikkokukkakimpun tai sit vaihtoehtoisesti teen itse jonkin kimpun tai asetelman. Saas nähä nyt ;)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa