Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 22 Elo 2010, 15:27

Kerrassaan mahtava kakku! :lol: :kuu:
Minä ajattelin tänä vuonna järjestää elämäni ekat Halloween pippalot :mrgreen:

Avatar
Mariette_80
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 68
Liittynyt: 25 Syys 2008, 15:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Viesti Kirjoittaja Mariette_80 » 02 Syys 2010, 15:57

Vastaillempa sit tännekki kun kerta täällä ollaan :see:
Halloweenia meidän kaveripiirissä juhlitaan joka vuosi. Taitaa olla 3 tai 4 peräkkäinen juhla mulla. jaksaa paremmin sit jouluaki oottaa ku on välissä halloween, saa koristella kämpän ja poltella kynttilöitä :see: Meidän juhlissa on tänä vuonna pukupakko. Itse pukeudun Charleston-tyyliin.

Avatar
Nikkanen
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 792
Liittynyt: 29 Loka 2008, 18:43

Re: Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Viesti Kirjoittaja Nikkanen » 08 Syys 2010, 18:11

Käykö teillä lapset ovilla "karkki tai keppostelemassa" ?
Meillä on käynyt pari vuotta ja sen takia tähänkin juhlaan on lasten takia panostettava.
Tosin ihan kiva perinne tästäkin tulee!

:kuu: :kuu: :kuu:

Avatar
SunriseDream
Tonttu
Tonttu
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Heinä 2009, 15:30

Re: Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Viesti Kirjoittaja SunriseDream » 18 Syys 2010, 21:49

Ei käy täällä korvessa. Pääsiäisnoitia käy aina muutama porukka, mutta halloweenina ei näy ketään. Harmi sinänsä.

Avatar
Mariette_80
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 68
Liittynyt: 25 Syys 2008, 15:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Viesti Kirjoittaja Mariette_80 » 21 Syys 2010, 12:54

Meillä halloween juhlia vietetään la 30.10. Virallinen päivä taitaa olla se lokakuun viimeinen, mutta tänä vuonna se sattuu sunnuntaille.

Aito pukinilo
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Syys 2010, 18:43

Re: Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Viesti Kirjoittaja Aito pukinilo » 22 Syys 2010, 17:24

Meillä kotona kun olin lapsi syötiin pyhäinpäivänä jouluruokaa. Äiti teki laatikoita ja paistettiin pieni kinkku. Olen itse ajatellut jatkavani perinnettä, mutta jotenkin se aina vaan jää... tänä vuonna ajattelin että ehkäpä perinne jatkuu meillä ainakin pipareiden, joulutorttujen ja glögin merkeissä. :smile:

Avatar
SunriseDream
Tonttu
Tonttu
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Heinä 2009, 15:30

Re: Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Viesti Kirjoittaja SunriseDream » 25 Syys 2010, 21:55

Alan innostua jo tästä juhlasta, kun siihen on enää niin vähän aikaa. Ei paljon yli kuukautta. Voisipa olla oikea noita-akka, lentää luudalla kyöpelinvuorelle halloweenyönä tanssimaan muiden noitien kanssa.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 29 Syys 2010, 11:25

Meillä ei käy noitia palmusunnuntainakaan - saati pyhäinpäivän tienoilla :-|
Vois kyllä ihan hyvin käydä.

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Re: Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 24 Loka 2010, 17:56

Meillä juhlitaan tänä vuonna toista kertaa, tosin ihan oman perheen voimin.. Karkkikepposteluista se meillä lähti, kun naapurin mukelot tulivat pukeutuneina kyselemään muutama vuosi sitten.

Meillä ilta menee herkkunaposteltavien, (mieluusti karmaisevien sellaisten) kanssa ja sitten dvd on vielä hakusessa, mitä katsottaisiin -ajattelin Kaunotarta ja Hirviötä, tai jotain muuta, K-rajoja en tosin ole vielä katsellut.. Ja sitten jossain välissä iltaa muksut kiertävät muutamat ennalta sovitut kodit lähistöltä (tämä kun ei ole ihan kaikkien mieleen tämä uusi tuontiperinne..) Pukuihin panostimme tänä vuonna vähän vahingossa, kun Tukholmanristeilyltä tarttui muksuille tuliaisiksi luuranko- ja hämähäkinseittinen pikkunoidan puku.

Ja sen voisin vielä mainita, että tuontihalloween ja Pyhäinpäivä pitäisi mielestäni selkeästi erottaa, eli Pyhäinpäivää vietetään meillä vasta seuraavana viikonloppuna halloweenista, ja meidänkin perheessä tuolloin syödään jouluruokaa, käydään haudoille sytyttämässä kynttilät -tai kauempana lepäävien kynttilät olen sytyttänyt takapihalle kuusen juurelle.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Halloween, tai siis pyhäinpäivä

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 29 Loka 2010, 12:51

Meillä juhlitaan kaveriporukassa Halloweenia tänään :kuu: lauantaina oli alun perin tarkoitus niitä viettää, mutta suurimalle osalle ihmisistä se ei sopinut :-|
Ja tämä on oikeastaan ihan eka kerta, kun panostetaan kyseiseen juhlaan kunnolla, eli on puvut kaikilla ja asunto koristellaan ym. Näitä juhlia odotan kyllä innolla, etenkin sen takia, että porukkaa on oikeasti tulossa paljon :kuu:

Huomenna meinattiin sitten miehen kanssa kaksistaan juhlistaa kotona halloweenia hyvällä ruoalla ja parilla klassikko kauhuelokuvalla. Sunnuntaina sitten hautausmaa kierros ja kynttilät kaikkien rakkaitten haudoille :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa