Kuinka monelle lahjoja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 29 Syys 2011, 15:19

Voi apua...miehelle, omalle lapsoselle, äidille, äidin miesystävälle, läheiselle serkulleni, anopille, appiukolle, miehen veljelle ja hänen vaimolleen, enolle, kummitytölle ja jotain pientä myös hänen vanhemmilleen, ja jotain pientä myös 4 kaverille... :oo Kylläpä rahapussi kepenee...hui kauheeta :lol: :mrgreen:

Avatar
Pati
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Loka 2010, 13:27
Paikkakunta: Joulupukin naapurissa

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Pati » 29 Syys 2011, 16:01

Lahjoja tulee annettua joulutuvan väen lisäksi, kummilapsille (7kpl), lasten kummeille, isovanhemmille, sekä muutamille muille läheisille lapsille. Aikuisille jotain käyttöön tarkoitettua.

Avatar
Hertta
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 68
Liittynyt: 03 Loka 2011, 09:35

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Hertta » 04 Loka 2011, 13:00

Meillä on joululahjojen ostokielto aikuisten kesken. Iso suku jonka kesken joulua vietetään ja alkoi mennä ihan överiksi lahjominen. Keskitymme enemmän hyvään ruokaan ja yhdessäoloon.

Eli itse ostan lahjan puolisolle, kahdelle omalle lapselle, kahdelle kummilapselle sekä lasten serkuille (2 kpl). Parin läheisimmän ystävän kanssa vaihdetaan yleensä pienet paketit, ja naapureita on ollut tapana muistaa pienesti (esim. viinipullo).

Tämä toimii hyvin. Puolisonkin kanssa usein sovitaan että ostetaan jotain yhteistä isompaa. Omille lapsille ostamme yleensä yhden isomman ja yhden pienemmän lahjan.

Avatar
Kaz
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 22 Loka 2008, 11:02

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Kaz » 05 Loka 2011, 10:40

Meillä on aina annettu paljon lahjoja, puolin ja toisin :see:
Taas olisi keksittävää vanhemmat, sisko- ja siskon mies, serkut, 2x kummipoika, paras kaveri ja hänen poikansa, läheisimmät tädit, isoisä ja eläimet, eli noin parisenkymmentä :shock:
Hmmm jopas näyttää paljolta kun ne noin luettelee. Mutta on se niin ihanaa ostella lahjoja muille ja kun muuten vuoden aikana ei juurikaan mitään lahjoja ostella, niin Jouluna sitten muistetaan läheisiä senkin edestä.

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 30 Loka 2011, 14:57

Itse ostan n. 7 hengelle. Muutamalle näistä kuitenkin useamman lahjan. :see:

Snow angel
Tonttu
Tonttu
Viestit: 141
Liittynyt: 30 Elo 2011, 20:59

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Snow angel » 01 Marras 2011, 20:57

Lahjoja ostan miehelleni, vanhemmilleni, sisruksilleni sekä heidän toisille puoliskoilleen sekä lisäksi mieheni vanhemmille ja sisaruksille perheineen..Aika paljonhan tuosta tulee, mutta suurin osa ostetaan yhdessä mieheni kanssa ja tykkään lahjojen antamisesta :dee:

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja miimuski » 08 Marras 2011, 13:23

lahjat hommat lapsille,miehelle,vanhemmille,sisaruksille,kummipojalle eli kyllä jonkin moinen läjä tulee hommattua tänäkin vuonna

Avatar
fairedtale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Marras 2011, 11:11
Paikkakunta: Forssa

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja fairedtale » 08 Marras 2011, 14:17

Meillä minä olen se joka panostaa kaikkien lahjoihin kun tykkään niitä antaa :see: Mies ei osta edes sisaruksilleen mitään ellen pakota ostamaan. Hän ostaa ainoastaan minulle ja tytölle lahjat. Joskus saattaa ostaa vanhemmilleen jotain, mutta ei aina.

Tänä jouluna tulee hommattua lahjat tytölle, miehelle, miehen vanhemmille jokin yhteinen lahja, miehen siskolle, miehen veljelle ja avovaimolle, minun isälleni ja äitipuolelleni yhteinen lahja, äidilleni, 2 veljelleni ja kahdelle veljenpojalleni.

Vilttitossu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Syys 2011, 11:38

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Vilttitossu » 13 Marras 2011, 16:51

Minä hommaan lahjoja lapsille, siskonlapsille, kummipojalle, mummulle ja pojan kummitädille.
Meillä on sovittu, että aikuisille ei lahjoja osteta. Poikkeuksena mummu ja kummitäti.

Avatar
Terttutyttö
Tonttu
Tonttu
Viestit: 217
Liittynyt: 12 Syys 2012, 07:55

Re: Kuinka monelle lahjoja?

Viesti Kirjoittaja Terttutyttö » 02 Loka 2012, 12:46

Meillä ei ole lapsia juhlimassa joulua, joten aikuisia lahjotaan. Ostan tai teen lahjat miehelle, mun vanhemmille, siskoille ja heidän puolisoilleen, kaikkien koirille, suunnilleen neljälle kaverille ja kummipojalle. Lisäksi osallistun yleensä appivanhempien lahjoihin. Siinä taitaa olla kaikki.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa