Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Vilttitossu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Syys 2011, 11:38

Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Vilttitossu » 13 Marras 2011, 17:52

Eli otsikossa se jo tulikin :smile:
Siskon lapset toivovat rahaa joululahjaksi tänäkin vuonna. Itse antaisin mielummin vaikka lahjakortin jonnekin. Kunnioitan kuitenkin toivetta ja annan rahaa.

lumisadepallo
Tonttu
Tonttu
Viestit: 200
Liittynyt: 26 Elo 2007, 18:51

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja lumisadepallo » 13 Marras 2011, 18:07

Minusta raha lahjana on ihan ok. Olen joskus antanut lahjaksi rahaa sellaisille lapsille, joille on vaikea keksiä lahjaa (esim. 13vteini...) tai joilla ei koskaan ole ns. omaa rahaa (paljon sisaruksia tms.) näille tuntuu olevan kova juttu saada omaa rahaa, vaikkakin se olisi muutama hullu euro. Ja muutenkin jos tietää, että toinen siitä ilahtuu niin mikäs siinä. Toisinaan on kyllä lahjakortti parempi, esim. Vanha tätini on ostatellut olohuoneen lamppua jo toistakymmentä vuotta, mutta ei vaan saa aikaiseksi. Siispä ostimme lahjakortin paikalliseen huonekaluliikkeeseen kimpassa (n.100€ pitäisi riittä lamppuun). Ja koska ei ole ns. rahasta kiinni tuo hankinta niin raha kirjekuoressa olisi vähän tyhmän tuntuista... Mutta siis tilanteen mukaan raha on ok lahjaksi.

Avatar
Kkimi_
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 09 Loka 2011, 14:44
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Kkimi_ » 13 Marras 2011, 18:32

Raha on enemmän kuin ok, saapahan ite päättää mitä ostaa. Aina ei edes lahjakortti ole hyvä, koska jos joku ostaisi esim. minulle lahjakortin h&m:ään en ikinä käyttäisi sitä, koska h&m:ässä on niin rumia vaatteita, eikä siellä kyllä ole kokojakaan enään :) Tosin, kukaan ei voi olla niin tyhmä että ostaa sellaseen paikkaan lahjakortin missä ei edes ole kokoaja, joten vähän huono esimerkki mutta menkööt :D

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 13 Marras 2011, 20:06

Minen diggaa, en lahjan antajana enkä saajana. Raha katoaa hetkessä, samoin siihen mahdollisesti liityttynyt lämmin ajatus. Raha, olkoon kuinka tervetullutta hyvänsä, tuntuu vähemmältä kuin vastaavan arvoinen lahja, joka on esine tai palvelu. Tottakai näin se on, sillä raha on vain sen nimenomaan summan arvoinen. Olen antanut rahaa, luultavastintulen taas joskus antamaan, mutta pitkin hampain.

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Leea » 14 Marras 2011, 10:16

Minun mielestä raha on ehdottomasti hyvä lahja lapselle ja etenkin nuorelle (jos ei ole tarvetta tai toivetta muulle), kunhan sitä ei vaan joulupukki tuo. Ja mieluummin raha kuin lahjakortti. Lahjan saaja voi tietysti ostaa rahalla jonkin tarpeellisen jutun, eihän sitä ole pakko normikulutukseen käyttää.

Avatar
nissis
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Elo 2011, 12:19
Paikkakunta: Oceanic Flight 815

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja nissis » 14 Marras 2011, 12:03

Musta raha on aina takuuvarmasti hyvä lahja. Oon itsekin antanut parille isommalle lapselle, pääsen itse helpommalla kun ei tarvi miettiä lahjaideoita ja nekin varmasti tykkäävät, kun saavat käyttää sit mihin haluavat. Itsekin oon saanut rahaa lahjaksi ihan näin aikuisenakin, jos oon esim. menossa matkalle joulun jälkeen tai oon hankkinut jotain suurempaa itselleni.

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja miimuski » 14 Marras 2011, 12:12

Riippuu vähän mitenkä raha tulee lahjana eli jos on liitetty esim jonkun kirjeen kanssa missä puhutaan pienetä avustuksesta esim vaikka jääkaapin ostoon tai vaikka loma matkaan mistä on ollu kauan puhe niin kyllä silloin mutta itse pelkkä raha ilman mitään kirjettä niin ei ainakaan minuun uppoo

Avatar
joulu jalo juhla
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 05 Syys 2007, 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja joulu jalo juhla » 14 Marras 2011, 12:20

:hei: :hei: En ole kovin hyvä ostamaan lahjoja joten annan lahjan rahana ja tähän asti se on toiminut vallan hyvin :jouulu: :jouulu:

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Omppu » 14 Marras 2011, 16:12

Vuosi sitten ystäväni 17-vuotias poika kertoi kaverinsa saaneen vain rahalahjoja ja oli kuulemma ollut kovin pettynyt, juteltiin pojan kanssa, että raha on kyllä kiva lahja, mutta haluaa sitä silti materiaakin lahjaksi. Omien sukulaislasten suusta sain kuulla samaa, eli summa summarum: rahalahja on ok, jos nappulat saavat jotain konkreettistakin hypisteltävää joltakulta.

Mekin saamme joka joulu rahaa lahjaksi, kun appiukko, miehen mummo ja anoppi lahjojat meitä. Eipä tuo sinällään ole haitannut ja ovathan he lahjakorttejakin joskus vaihtelun vuoksi ostaneet. Mieluummin minä rahana/lahjakorttina lahjani haluankin kuin viidennetkymmenennet pussilakanat tai viidennentoista joululiinan.

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja pipari » 16 Marras 2011, 11:53

Olen itse saanut rahaa lahjaksi, minusta ei ollenkaan ole huono juttu jos lahjan antaja ei ole keksinyt mitään materiaalista ostamaan. Itse en ole koskaan antanut rahaa lahjaksi, ainakin viime jouluun asti olen keksinyt kaikille lahjat. Mutta jos tulevaisuutta mietin, niin luultavasti lahja kääntyy rahaksi kunhan kummipoikani (9v ja 1,5v) tuosta kasvavat.. Ellei sitten ole tiedossa, mitä toivovat.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa