Ystävänpäivä

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Ystävänpäivä

Viesti Kirjoittaja Leea » 08 Helmi 2012, 16:49

On jäänyt meillä ystävänpäivä, kun ei miehestä ole mihinkään romanttiseen (että pitääkin olla turjaani :mad: ) Muuten olisi ihan kiva hempeily juhlapäivä piristämään tylsää arkea. Olen useimmiten sitä mieltä, että juhlia ei ole liikaa. Kaikki juhlat joita voisin viettää ilman, että sotii periaatteita vastaan, olisi ok...

Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Ystävänpäivä

Viesti Kirjoittaja saveka » 08 Helmi 2012, 19:13

Muistan kolmea erittäin tärkeää ystävääni kortein, joskus myös jollain pienellä yllätyksellä. Miestä kans :laav:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Ystävänpäivä

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 10 Helmi 2012, 09:02

Oon tuossa kyllä ihan samoilla linjoilla Leean kanssa, ei juhlia mitenkään liikaa ole.

Ystävänpäivässä on vaan sekin hankaluus, että sen määrittely on vähän vaikeaa. Muualla viettävät sen nimenomaan rakastavaisten juhlana Valentine's day, mutta suomessa se on aivan epäromanttisesti nimeltään ystävänpäivä ja silloin muistetaan ystäviä. Et kenen kanssa sitä nyt oikein pitäisi sitten juhliakaan?

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ystävänpäivä

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 15 Helmi 2012, 18:24

Meillä oli miehekkeen kanssa mukavan romanttinen ystävänpäivä :see: Juotiin viiniä, syötiin ihanat ystävänpäiväleivokset ja katseltiin Ystävänpäivä-leffa :laav: Pöytä oli tietenkin katettu Valentine-malliin ja olimmepa ostaneet toisillemme vielä pienet lahjatkin. Juhlia; niitä ei voi totta tosiaan olla koskaan liikaa :peukku:

Kuva

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Ystävänpäivä

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 19 Helmi 2012, 15:31

Lähetän ystävänpäivän aikaan aina muutaman kortin ja muutamaa ystävää muistan tekstiviestillä, muuten ei meillä tätä päivää juhlita. Toisaalta mieluusti ottaisin tällekin päivälle jotain "juhlallisuuksia" ohjelmaan sillä kuten täälläkin on monta kertaa todettu, ei juhlapäiviä minunkaan mielestäni ole koskaan liikaa.

Monta kertaa kuulee aina sen sanottavan, ettei tarvitse mitään tiettyä päivää muistaakseen ystävää, että ystävänpäivä on enemmänkin tekopyhä juhlapäivä. Toisaalta ymmärrän pitkälti senkin, onhan se totta että jos ei milloinkaan muulloin olla pahemmin tekemisissä kuin ystävänpäivänä, niin onko sekään sitten välttämättä tarpeellista? Toisaalta kaikki juhlat ovat samankaltaisia, tietylle asialle pyhitetty. Miksei siis voisi muistaa ystäväänsä erityisesti silloinkin, pyhittää sen päivän ystävyydelle ja rakkaudelle, kukin tyylillään?

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ystävänpäivä

Viesti Kirjoittaja athella » 20 Helmi 2012, 21:49

Itse en vietä ystävänpäivää juuri sen takia, että se on mielestäni tekopyhä ja ylikaupallistettu juhlapäivä. :lol: Nuorempana tuli vaihdettua kavereiden kanssa ystävänpäiväkortteja, mutta sitäkään en ole vuosiin harrastanut. Omat kokemukseni ystävänpäivästä ovat juuri noita tekopyhiä toivotuksia. Muistan selvästi kuinka yhdeksännellä luokalla kaverit vaihtelivat keskenään kortteja. En ollut tehnyt tai ostanut heistä kenellekään korttia, koska tiesin, ettei heilläkään ollut sellaista minulle (mainittakoon tässä vaiheessa, että meillä oli jo tuolloin valmiiksi jäätävät välit erinäisistä syistä, jotka jätän mainitsematta). Menin tyttöjen kanssa ruokailemaan, istuin porukassa ja koin, etten enää kuulunut joukkoon. Lähdin ensimmäisenä pois ja yksi neljästä toivotti minulle hyvää ystävänpäivää. Sen jälkeen ei oltu enää tekemisissä.

Ehkä pientä katkeruutta hohkaa tuosta tarinasta, mutta minkäs teet. Lukiossa sain uusia ystäviä, jotka hekään eivät ole koskaan olleet mitään älyttömiä ystävänpäivän viettäjiä. Perfect match! En kaipaa Möröltäkään mitään romanttisuuksia ystävänpäivänä, niitä voi harjoittaa muulloinkin. :see:

En halua tietenkään millään arvostella heitä, jotka ystävänpäivästä pitävät ja nimenomaan pyhittävät päivän omille läheisilleen. Ei se ole minulta pois. Olen vain sitä mieltä, että ystäviä voi muistaa muinakin päivinä. Joka päivä on ystävänpäivä minun elämässäni. :see:


Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ystävänpäivä

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 04 Tammi 2013, 21:39

Tämä onkin sitten seuraava juhlapäivä =)
Itselleni se on kuitenkin ennemminkin romanttinen Valentine's Day, jota juhlin avomieheni kanssa. En siis itse pidä/vietä sitä ystävien välisenä juhlana.

Menemme varmaan ulos syömään, mutta jälkiruoaksi haluan itse valmistaa suklaakohokasta Creusetin punaisiin sydämen muotoisiin pieniin vuokiin. Sen lisäksi voisi katsoa, jos löytyisi jotakin kivoja suklaakonvehteja, esim. sydänrasiassa. Aikaisemmin on tullut syötyä punaisia irtokarkkeja, mutta suklaakonvehteja saa niin harvoin (lähinnä jouluna ja pääsiäisenä tulee syötyä tavallisesta suklaasta poikkeavaa suklaata), että tänä vuonna voisi ostaa ihania suklaaherkkuja =)

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ystävänpäivä

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 05 Tammi 2013, 19:31

Ystävänpäivä on ihana :laav:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Ystävänpäivä

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 19 Helmi 2018, 10:46

Ystävänpäivä tänä vuonna oli oikein mieluinen. Lähdin heti aamulla käymään uimahallissa, jossa viihdyin muutaman tuntia. Kilometri uintia ja toinen kilsa vesijuoksua teki tehtävänsä. Iltapäivällä suuntasin keskustaan tapaamaan rakasta ystävääni, jota en pariin kuukauteen ollutkaan kunnolla nähnyt. Istuimme Pancho Villassa syömässä purilaisia ja pystyttiin vihdoinkin kunnolla vaihtamaan kuulumisia. Oli rentouttavaa, kun toinen oikeasti kuunteli tän hetken fiiliksiä ja salaisia toiveita. Syömisen jälkeen haimme makuunista mässyä ja suuntasimme Plevnaan, jossa menimme katsimaan Chhek lefan Veljeni Vartija. Elokuvaa ennen keskusteltiin leffoista ja itse elokuva olikin parempi mitä odotin. Eikä mikään suosikkiteokseni, mutta tämä leffakäynti yhdessä oli todella kiva. Tämä ystäväni piti elokuvasta ärimmäisen paljon. Suuntasimme leffan jälkeen vielä kahvilaan, jossa keskustelu vielä syveni tuon leffan antamien tuntojen kautta. Oli aivan ihana seuraa ja ilta. Tämä ystäväni antoi minulle lahjaksi Geishasydän rasian ja olin vielä postissa saanut ihania ystävänpäiväkortteja ja eräs lapsuudenystäväni oli kortin ohessa lähettänyt Pätkislevyn. Näitä herkutellessa oli ihana viettää loppuilta oman murun kainalossa. Kyllä Ystävät on tärkeitä :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa