Piparkakkumuotit?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Terttutyttö
Tonttu
Tonttu
Viestit: 217
Liittynyt: 12 Syys 2012, 07:55

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Terttutyttö » 15 Marras 2012, 21:46

Sarppa kirjoitti:Terttutytön ja Nonnan omenamuotit ovat ihania, omppu kokoelmistani vielä puuttuukin :see: Terttutytön lepakko ja etenkin hehkulamppu-muotti saivat ihanan hörähdyksen aikaiseksi :mrgreen: Noi eläinmuotit ovat kyllä kivoja kun ne ovat niin monikäyttöisiä :see:
Tuosta lamppumuotista meinasin kehitellä tänä vuonna jotain jouluvalotyyppistä juttuja, noin niin kuin koristeluiden kanssa. En tiedä tekisinkö lamppujen kantaan jopa reiät ja piparit siitä sitten naruun kiinni, mutta ainakin erivärisiä lamppuja meinaan pipareista joka tapauksessa tehdä, koska tykkään monivärisistä valoista. :jees:

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 16 Marras 2012, 00:35

Ihana tuo Kuusipuun palapelin palasmuotti!
Ja tuommoinen pyöreäpäinen possu on munkin lemppari, lapsuudenkodista tuttu!

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 16 Marras 2012, 17:33

athella kirjoitti:Piparkakkumuoteista tuli mieleeni... Tämä setti on ehkä pakko hankkia, vannoutunut Star Wars-fani kun olen. :lol:
Scifi-fanina minäkin omistaisin ihan mielelläni tuollaisen setin! :mrgreen:

Ja jotkut Tolkien-aiheiset muotit olis enemmän kuin jees myös!

Avatar
Nokinenä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Marras 2008, 13:49
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Nokinenä » 16 Marras 2012, 20:12

Tää niin kadehtii Sarpan Marimekon kuusimuottia :oo :mrgreen: Vieläköhän sellasen jostain löytäis.. :hmm:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 17 Marras 2012, 15:40

keltaisentalon kirjoitti:Meillä on kaikenlaisia piparimuotteja, ihan laidasta laitaan... Mutta yksi, mikä multa puuttuu, niin on luistimien mallinen muotti! Se olis aivan ihana!
Täältä löytyisi luistin-muotti: http://www.confetti.fi/epages/Confetti. ... cts/200609" onclick="window.open(this.href);return false;

Viljatonttu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 206
Liittynyt: 27 Syys 2007, 20:58

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Viljatonttu » 25 Marras 2012, 00:13

Hihii! Nyt täytyy kaikille kanssajouluttajille jakaa ihana uutinen! Löysin tänään lehmä-piparimuotin!!! :jee: Se on niin huippu! Yks kaveri oli laittanu semmoisesta kuvan Facebookiin ja ihastuin siihen välittömästi! Ja pakkohan se oli itellekin saada. Ostin myös uuden possumuotin. Se on semmoinen pieni ja pullukka possu. :pig:

Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja saveka » 25 Marras 2012, 09:30

Täydensin pientä muottivarastoani Fidalta löytyneillä Wiltonin piparkakkumuoteilla. Paketissa oli viisi sakarainen tähti, lahjapaketti ja joulupallo. Näillä tehdään vielä pipareita ennen joulua :peukku:

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 06 Joulu 2012, 15:57

Mä ostin maanantaina Ikeasta tommosen kuuden muotin setin, mitä siinä nyt on, tonttutyttö, tonttupoika, poro, tossu, reki ja lumihiutale. Ostin, koska halvalla sai, vaikken nyt niinkään ihastunut noihin muotteihin. Vois joulunjälkeisistä aleista hamstraa kivampia. Muutama ärsyttävyyskin niissä on, esim. poron sarvet ja jalat oli niin ohuet, että melkeen kaikki niiden muotoiset hajos, ja sai sitten paikkailla. Tai sit mä olin itse vaan liian rajuotteinen, mene ja tiedä...

Avatar
joulumieli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 96
Liittynyt: 22 Elo 2010, 11:42

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja joulumieli » 18 Joulu 2012, 23:06

Olen ostanut syksyn mittaan monta uutta piparimuottia. Tuntuu, että olen täysin hurahtanut noiden osteluun, ja mieli tekisi ostella vaikka mitä muotteja vielä :jouulu: Ehdoton lempparimuotti on tänä vuonna ollut pupumuotti, toisena ja kolmantena tulevat lumihiutale ja poro. Jännä, kun joka vuosi yksi muotti tuntuu nousevan suosikiksi ylitse muiden. Pitäisikin ruveta kirjaamaan muistiin joka vuoden suosikkimuotit.

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 27 Elo 2013, 08:44

Sopiva piparkakkumuotti Joulujuristille =D

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa