Miten koristelette joulupöytänne?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 09 Loka 2012, 22:37

OT:na vastailen... Anewielh, meillä kans kissat tuppaa olemaan pöydällä, mutta huutia saavat heti jos itse huomaan asian, oon yrittänyt tässä reilun vuoden verran opettaa, että pöydälle ei oo enää asiaa, joskus menee kaaliin, yleensä ei. Ja jos vaan joku kankainen liina on pöydällä, niin aivan varmasti makaavat sen päällä :roll: kaikki erilainen tuntuu vaan niitä vetävän kuin magneetti puoleensa :roll:

Mä en kans ota paineita joulukattauksesta, vaikka suunnitelmana on että tänä vuonna tulee olemaan tämmöinen ja tämmöinen, niin ei se aina toteudu tai sitten se ei näytäkään hyvältä, mitä mielikuvituksessa näytti :lol:
Itse kokeilen muutamia kattauksia ja yleensä se yksinkertaisin on paras :peukku: Kuitenkin näyttävimmät "koristeet" pöydässä on itse jouluaiheiset ruokalautaset+lasit, niin eipä siihen paljoa muuta tarvitse kynttilöiden lisäksi.
Kuitenkin, haaveilen edelleen siitä kauniista jouluisesta kukka-asetelmasta pöydälle, niin kuin joka vuosi, mutta koskaan en saa sitä hommattua. Ehkä tänä vuonna sitten?

Avatar
mannika
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2012, 22:47
Viesti:

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja mannika » 09 Loka 2012, 23:34

Kotona ja avoppilassa on ollut aina niin paljon ruokaa pöydällä ettei ole ihmeellisiä katteita tehty :) Hyvä kun on sekaan mahduttu!
Mutta nätit lasit ja servettitaitokset sekä joululiina antavat jo alkusysäyksen, oikea joulutunnelma tulee syöjistä
:keppi:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 10 Loka 2012, 09:18

......................................................

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 10 Loka 2012, 16:33

Meillä ainoat jouluiset jutut ruokapöydässä ovat lautasliinat sekä Villeroy & Bochin posliinikoristeet, joiden sisälle laitan Fazerin joulusuklaakohvehdin =) Mutta muuten on pöydässä arkiastiat, eikä mitään muita koristeita.

Kuva

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 10 Loka 2012, 22:06

Joulutonttu kirjoitti:OT:na vastailen... Anewielh, meillä kans kissat tuppaa olemaan pöydällä, mutta huutia saavat heti jos itse huomaan asian, oon yrittänyt tässä reilun vuoden verran opettaa, että pöydälle ei oo enää asiaa, joskus menee kaaliin, yleensä ei. Ja jos vaan joku kankainen liina on pöydällä, niin aivan varmasti makaavat sen päällä :roll: kaikki erilainen tuntuu vaan niitä vetävän kuin magneetti puoleensa :roll:
Joku magneetti niissä tosiaan on, ihan varmasti :mrgreen: Eihän toki meilläkään kissoja kannusteta juuri keittiön pöytätasoilla olemaan, mutta hyvien pesuaineiden ansiosta en ota siitä pahempaa stressiä. Mutta nuo kankaiset pöytäliinat tuntuvat olevan kyllä erityisen suuressa suosiossa ja jos meinaa oikeasti pitää kissat siitä kokonaan poissa, saa pitää keittiön kokonaan suljettuna tilana.

Minä ajattelin tehdä tänä vuonna puolipallokoristeen punaisista ruusuista joulupöytään. Meillä ei siis joulupöydässä ole muita koristuksia kuin kynttelikkö/tuikkukuppeja ja jokin kukkajuttu. Nyt teen äitini juhliin puolipalloasetelman ruusuista ja samanlaista aloin miettimään joulupöytäänkin :see:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 11 Loka 2012, 17:13

Minä tykkään myös noista Joulujuristin laittamista Villeroy&Bochin posliiniesineistä. EivätmehKä sovi kovin perinteiseen suomalaiseen tyyliin, mutta minä tykkään. Hyvä idea käyttää kattauksessa!

hansQ
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 31 Elo 2012, 09:55
Paikkakunta: Pori

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja hansQ » 14 Loka 2012, 15:35

Minusta olisikin ihana tehdä joku kaunis kattaus joulupöytään, mutta turhalta se tuntuu kun meitä on tosiaan vain kaksi syöjää, eikä tuo mies kyllä kattauksien päälle mitään ymmärrä :D Meillä on siis ihan vaan perusaterimet pöydässä, ja sellainen nelihaarainen kynttilähommeli. Joululiinat tietystikin on paikallaan. Eipä siihen pöytään hirveesti ylimäärästä edes mahtuiskaan. :D Mutta ihana katsella kateellisena muiden tunnelmallisia kattauksia :see:

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 23 Joulu 2012, 09:55

Toivottavasti tänne ilmestyy paljon kuvia teidän kattauksistanne joulun jälkeen! =)

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 24 Joulu 2012, 18:33

Minä aloitan =) Nam!

Kuva

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Kuvia joulukattauksista

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 25 Joulu 2012, 19:14

Tässä kuvia meidän ruokailuista, alkaen aamupuurosta.

Kuva

Glögihetki:

Kuva

Ruokailu:

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa