Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 02 Joulu 2012, 11:01

Minulla on kansio johon olen kerännyt jouluisia juttuja. Tosin ei mikään hieno, mutta käytännöllinen. Tänä vuonna olen myös ihan tavalliseen vihkoon , kerännyt lainassa olevista joulukirjoista kivoja juttuja, esim. alkuperäisversion joulurauhan julistuksesta.

Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 17 Loka 2013, 07:22

Sain niiin inspiksen tästä ketjusta!! Ostin vihkon, johon aioin leikata, liimata, kirjoittaa jne.. kaikkea joulusta mitä milloinkin tulee mieleen tai vastaan, esim. valokuvia, reseptejä, lahjalistoja/-ideoita, koristeideoita, askarteluideoita ym. :jee:

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 17 Loka 2013, 13:48

miiuska kirjoitti:Muutaman joulun jo oon miettiny et tarttis tehä. Josko nyt saisin aikaiseksi. Lähinnä ajattelin vihkoa, jonne kerään lahjat. Näkisi hyvin mitä viime jouluina on tullu kellekkin hommattua. Ja olis kiva laittaa joulukortti talteen. Mä kun yleensä askartelen ne itse. Toistaseks en oo ite laittanu joulupöytää, mutta kyllä varmaan sekin on joku vuosi edessä, niin voisi menun kirjottaa ylös.
Veit sanat suustani! Just tämmöistä olen itsekin ajatellut ja tänä jouluna aion sen toteuttaa. Varsinkin noitten lahjojen kanssa olis kätevää, kun pystyis tarkistamaan, ettei samalle tyypille anna aina samaa lahjaa.

hanska

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja hanska » 17 Loka 2013, 17:08

Mulla on joulun suunniteluun oma punakantinen vihko ja sitten lapsen syntymän jälkeen oon kirjottanu muistoja kaikista jouluista ni saa tyttö sielt ite lukee miten on esim vauvana viettäny joulua :see:

Avatar
Limetti
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 888
Liittynyt: 01 Loka 2009, 12:18

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Limetti » 22 Elo 2016, 10:44

Mulla ei ole omaa joulukirjaa/vihjaa, mutta harkinnassa on ollut pidempään. Mitä kaikkea teidän joulun muistikirjat sisältää? Mun vasta suunnitelmissa olevaan muistikirjan pitäisi mahtua joululahjat, niin annetut kuin saadutkin, muistilista joulusiivouksesta sekä leipomuksista, jonkinlainen päiväkirjaosio joulun vietosta, saadut ja lähetetyt joulukortit...

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Katikki » 22 Elo 2016, 11:04

Meillä on koko meidän nykyperheen historian ajan (6 v) ollut käytössä muistikirja, johon kirjoitetaan kaikki tärkeät muistiinpanot aikajärjestyksessä: jouluvalmistelut, lomareissut, isot juhlat jne. Siis ostoslistat, ruokalistat, lahjalistat, aikataulut, matkatavarat jne. Sieltä näkee siis myös kaikki joulunvieton suunnitteluun liittyvät muistiinpanot. Sivut on vähän kuprulla paikoitellen kun avonainen kirja lojuu keittiön pöydällä keskellä tohinaa, mutta se on ihana! Kirjoja on jo täyttynyt pari mutta on ihana perheen historian dokumentti! :inlaav:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 22 Elo 2016, 12:52

Katikki, toi teidän kirja kuulostaa todella kivalta ja sitä olisi ihana lukea :laav: :hali:
Minulla ei ole mitään kirjaa mutta olen kerännyt kansioon jotain jouluisia juttuja reseptit, askartelu ym :jouulu:

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Weba » 26 Elo 2016, 08:21

Minulla on monta vihkoa, yksi lahjoille, yksi ruuille, yksi sekalaisille muistiinpanoille. Tykkään kirjoitella niitä ylös. Mutta ihan sellainen päiväkirjatyyppinen vihko joulumuistoista olisi kyllä harkinnan arvoinen lisä.

Ihana olisi varmasti lukea myöhemmin lasten reaktiot eri puuhiin ja mitä on yhdessä tehty. Täytyypä tosissaan harkita tätä.

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Cressu » 26 Elo 2016, 21:35

Monen vuoden aikomus, edelleen toteuttamatta. On yksi keittiön astiakaapin laatikko, josta kaivan vuosittain parin edellisen vuoden lahja- ja joulukorttilistat jne.. jokainen repaleisella paperinpalalla, vähän piparitaikinaa kulmassa.. :mrgreen:

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 31 Elo 2016, 09:26

Ihana ajatus :laav: Yhtenä jouluna keräsinkin koneelle kuvia ja juttua lahjoista, mutta missä lie nykyään. Ja ihan fyysinen selailtava kirja liimattuine muistoineen ja käsinkirjoitettuine teksteineen olisi kyllä kertakaikkisen ihana. En vaan koskaan ole ollut mikään päiväkirjan kirjoittaja tai askartelija ja kaikki tällaiset tuppaa jäämään alkutekijöihinsä :roll: Ehkä jonain päivänä...

Onkohan muuten olemassa mitään täytettävää joulukirjaa? Vähän niin kuin vauvakirja, mutta tietysti jouluaiheinen. Sellaisen voisin jopa onnistua täyttämään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa