Mitä pidät krääsänä?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 07 Marras 2015, 01:00

.................................

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja katsuja » 07 Marras 2015, 07:18

Joskus on parempi pitää mölyt mahassa. Ei möläytellä asioita varsinkaan, jos tietää jo etukäteen, että tämä kyllä loukkaa jotakuta. Toki omat mielipiteet saa sanoa, mutta asiat voi kertoa myös nätisti tai jos ei osaa niin pitää suunsa kiinni. Tämä pätee ihan joka asiassa, perheessä, opiskeluissa ja työelämässä.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 07 Marras 2015, 09:50

.....................................

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 07 Marras 2015, 12:52

Kuusipuu, minä kyllä tajusin tuon just niin että tarkoitit tonttuja eikä ihmisiä :hmm:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 07 Marras 2015, 13:17

Sanoisin että kun asia on kerran selvennetty ja pahoiteltukin mahdollisia väärinkäsityksiä, ei siitä tarvitse enää jatkaa. Palataan asiaan, ettei tarvitse poistaa koko ketjua. Aikoinaan väkeä on poistunut ja poistettu kun jo käsitelty aihe on avattu yhä uudelleen ja uudelleen, on ollut riitelyä yksäreillä ja muuten siirrytty henkilökohtaisuuksiin kärpäsen kasvettua härkäseksi, joten mieluummin tämä ketju tarvittaessa pois sitten.

Eli mielipiteet tontuista ja kaikesta muusta mahdollisesta ovat edelleen tervetulleita tähän ketjuun.

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Leea » 18 Marras 2015, 10:45

Joskus lasten lahjatoiveissa on krääsää. :thud: Vaahtomuovinen minecraft-miekka, maksaa esim. anttilassa 27,99 euroa, eli on EVA-vaahtomuovi arvokasta. Krääsää tuo lelu on minun mielestä siksi, koska se ei todennäköisesti kestä leikkimistä. Ihan vain koska minusta tuntuu, ettei kestäisi. (en siis tiedä totuutta tästä lelusta :oops: )

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja rittie » 18 Marras 2015, 22:03

GrazyJaney kirjoitti:Mulle krääsä on mitä tahansa, mitä en ole toivonut. Vaikka ajatus on tärkein, niin ei silti ole kiva saada lahjaksi tavaraa, jonka laittaa sitten samantien kiertoon tai pahimmassa tapauksessa roskikseen. Vaikka lahja olisikin hinnaltaan arvokas, mutta jos se ei ole omaa makua, ei sillä mitään tee. Kaikki sisutukseen liittyvä on juuri pahinta. Olen aika tarkka millaisista asioista kotonani pidän.
Tässä on juuri se syy, miksi olemme sopineet, että kaikki aikuiset ostavat itse lahjansa. Kenenkään ei tarvtse tuhlata rahaa lahjaan, joka ei toista välttämättä miellytä. Tai no, miehen puolen suvussa on yksi perhe, joka ei tätä millään sulata ja anoppi on loukkaantunut aika paljon tästä, kun hänet "asetetaan naurunalaiseksi" antamalla lahjoja silloin, kun on yhteisesti luvattu ettei anneta.

Mutta tosiaan, itse olen aika tarkka toiveissani. Esimerkiksi ruokalahjat ovat meille aina tervetulleita, mutta en tahdo romua, jota joudun säilömään kaappeihini, enkä myöskään kovin helposti halua avata toiveitani muille, sillä koen etteivät muut ole minulle lahjanantovelvollisuudessa, kun en minäkään anna heille. Ja sanonkin heille, että mieluummin tulevat sitten kylään ihan muuten vain, jotta saadaan oikeasti nauttia toistemme seurasta, eikä väkipakolla keksiä lahjoja.

Toki lahjat ovat ihania, sitä en kiellä. Ja meitä on moneen junaan. Viime vuosina olen itse oppinut arvostamaan enemmän ihmisten läsnäoloa kuin materiaa. Siksi niin moni tunteella (ja vaikka sillä paksulla lompakollakin) valittu asiakin tuntuu krääsältä, kun ne eivät tule oikeasti tarpeeseen.

Ja heti muokkaan: Tuo on myös ihan totta, että lasten lahjatoiveissa on välillä ihan hurjasti krääsää. Lasken itse krääsäksi ne lelut, jotka eivät kestä leikeissä, tai kestä sesongin ulkopuolelle. Tyttäremme kyllä tulee saamaan esimerkiksi Frozen-aiheisen lahjan, mutta ei kuitenkaan esimerkiksi toivomaansa yövaloa, sillä en usko tuon trendin kovin pitkälle kantavan, ja sen jälkeenhän tuo kapistus olisi auttamatta krääsää eli romua.

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 19 Marras 2015, 08:27

Monet muovilelut on aikamoista roskaa vain. Ja olisi tosi kiva antaa lapselle sellainen täytettävä kangaskalenteri, mutta kun on tämä vihreä maailmankuva niin ajatus siitä, että hommaa 24 roinaa vaan huvin vuoksi tuntuu karsealta. Eikä herkkujakaan oikein joka päivä viitsisi tuputtaa...

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 19 Marras 2015, 10:26

....................................

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mitä pidät krääsänä?

Viesti Kirjoittaja Omppu » 19 Marras 2015, 11:02

Ja olisi tosi kiva antaa lapselle sellainen täytettävä kangaskalenteri, mutta kun on tämä vihreä maailmankuva niin ajatus siitä, että hommaa 24 roinaa vaan huvin vuoksi tuntuu karsealta. Eikä herkkujakaan oikein joka päivä viitsisi tuputtaa...
Minä laita kalenteriin yhteistä tekemistä, eli vaikkapa pipareiden leipomista, kuusenhakuretkeä, koristeiden laittelua, jonkin jouluisen leffan katsomista, teatterireissua/joulukonserttia/kauneimpia joululauluja, laulamista yhdessä, askartelua yms....Nämä siis ovat kirjoitettuna paperille (sekin voi halutessa olla kierrätettyä). Herkkuina meillä käy muun muassa eksoottisemmat hedelmät, pähkinät, rusinat, heivatut kudelmat (no, ne eivät ole kovin terveellisiä). Karkkia ei juuri meillä kulu.

Yritän elää melkoisen ekosti, mutta luonnollisesti esimerkiksi periferia-asuminen, lemmikit, hevoset ja yksityisautoilu (tuo liittyen ensimmäiseen), reissaaminen eivät sitä ole. Mutta korttani yritän kantaa kekoon. Nuo kuusipuun mainitsemat legot/duplot ovat myös oiva vaihtoehto.

Jospa tänä jouluna pääsisimme viettämään ainakin lähes krääsätöntä joulua....

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa