Karjalanpaisti joulupöydässä

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
lumienkeli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Loka 2008, 10:54
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja lumienkeli » 01 Marras 2008, 09:06

Minun mieheni on "opettanut" minut tähän perinteeseen että jouluksi tehdään karjalanpaisti. Koskaan minun vanhempien tykönä kun vielä asuin niin ei ole ollut karjalanpaistia eikä koskaan ole tullut mieleenkään sitä valmistaa.. :roll: Enkä ole kyllä kuulutkaan muiden lähisukulaisten sitä tekevän. :oops: Mutta nyt kun olemme mieheni kanssa yhdessä niin joka joulu on pitänyt kinkun ja kaikkien muitten lisäksi tehdä myös se karjalanpaisti. :see: Eihän siinä mitään, hyvää se on! :jouulu: :razz: Ja mielelläni sitä myös teen.. Onhan se kyllä aika täyttävä ruoka kinkun kaverina, mutta kun sitä täytyy olla niin sitä täytyy sit olla. :lol: <3
Elikkäs kuinkas monen joulupöydästä löytyy karjalanpaistia? :hei:

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 01 Marras 2008, 09:25

Mun kotikotona ei ole varsinaista karjalanpaistia, mutta muunlaista kyllä.. :) yleensä siinä on naudan ja hirvenlihaa, joskus saattaa olla jäniksenkin lihaa.. Ja tarjotaan keitinperunoiden kanssa. ja mun mielestä tuo kuuluu joulupöytään.. :D Tänä vuonna ei vaan taideta sitä saada, kun ei mennä mun kotikotiin.. :cry:

Avatar
hemulitar
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1203
Liittynyt: 21 Kesä 2008, 14:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja hemulitar » 01 Marras 2008, 12:29

Meillä karjalanpaisti kuuluu jouluun molempien sukujen puolelta(itse Oulusta kotoisin, mies Itärajan tuntumasta..). Omassa joulupöydässämme sitä on välillä ollut, mutta viime jouluina (kuten tulevanakin) se valmistetaan vasta joulupäiväksi. Muutenkin tuota syötävää on enemmän kuin tarpeeksi aattona! :lol:

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja pipari » 01 Marras 2008, 14:40

Tuttavia ja kavereita on, joiden joulupöydästä karjalanpaistia löytyy, mutta meidän pöydästä ei. Itse en muutenkaan syö karjalanpaistia, ettei kyllä haittaa vaikkei sitä olekkaan. :)

pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 01 Marras 2008, 17:13

Pipsa-Porolle :poroo: Karjalanpaisti sangen tuttu ruoka jouluaattona :hei:

Sain sen tuotua mukanani Petterini :proo: jouluunkin, vaikka olemme eri puolelta Suomea kotoisin :mrgreen:

Isukkini mummun reseptin mukaan on paistissa makuluu mukana :wink: .. Joten terveiset Oulun seudun sukulaistokalleni :proo: :hei:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 02 Marras 2008, 08:46

Ei kuulu karjalanpaisti meillä joulupöytään. Mummolassa joskus ollut, mutten tiedä, että onko kuinkakin vakioruoka joulupöydässä, mielestäni siellä on ollut muutakin liharuokaa kuin tuota karjalanpaistia. Ruuassa sinänsä ei mitään vikaa, mutta ei mielestäni ole jouluruoka, kuuluu ennemminkin esim. itsenäisyyspäivään.

Avatar
TonttuTorvinen
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 391
Liittynyt: 18 Syys 2008, 16:50

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja TonttuTorvinen » 02 Marras 2008, 08:59

Karjalanpaisti tai joku muu lihapata kuuluu myös meillä aattona pöytään. Muuten ei kovin paljon kyseisiä ruokia syödäkään. Tosin juuri äsken, ennen kuin huomasin tämän viestin, laitoin karjalanpaistin uuniin. :wink:

Avatar
murulotta
Tonttu
Tonttu
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Elo 2007, 22:38

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja murulotta » 02 Marras 2008, 09:38

Meillä molempien sukujen joulupöytään on aina kuulunut karjalanpaisti. :see:

Avatar
pk63
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 103
Liittynyt: 25 Syys 2008, 10:49
Paikkakunta: Sastamala

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja pk63 » 02 Marras 2008, 09:59

:hei:
Meidän jouluumme kuuluu karjalanpaisti. Tosin tänä vuonna saattaa olla, että jätän sen pois. Vietämme joulun ehkä kaksistaan, ja tuntuu turhalta tehdä niiiiin kauhiasti. Vaikka paisti on siitä hyvä, et sen voi pakastaa ja melkeinpä paranee vain siitä.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Karjalanpaisti joulupöydässä

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 02 Marras 2008, 11:35

..........................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa